Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mycie auta
Autor Wiadomość
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 20-06-2010, 00:44   Mycie auta

Potrzebuję Waszej porady w temacie mycia auta. W zasadzie temat adresuję do właścicieli białych aut, ale i inni mogą coś dodać od siebie. Moje 2 białasy po każdym myciu nadal są brudne. Jest to taki brud jakby wżarty w lakier, takie ciemne plamy, które za nic nie chcą zejść, nawet jak długo szoruję to jedno miejsce. Poza tym lakier wydaje się być matowy, a może to urok białego koloru? Kiedyś kiedyś poleciałem całe auto pastą tempo, i było pięknie. Niestety kwestią czasu był powrót do poprzedniego stanu. Może to kwestia szamponu? Jeśli tak, to jaki polecacie? Musi być na to jakiś sposób, przecież nie będę polerował auta co miesiąc...
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-06-2010, 00:47   

kamilek napisał/a:
Może to kwestia szamponu?
jak w zeszłe wakacje pracowałem na myjni to właśnie do białych aut mieliśmy inny szampon jak do pozostałych. zajde tam w poniedziałek i zapytam sie jak sie ten szampon nazywał :)
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-06-2010, 01:21   

Kamilek, to nie jest kwestia szamponu, sam kiedyś mialem biale auto i przez to przechodzilem, ten brud najlepiej schodzil chemia - ale osobiscie nie zalecam tego zabiegu, ewentualnie mleczko polerskie i dobra szmatka, ewentualnie pasta polerska - efekt czystosci utrzymuje sie dluzej, tzn. przez kilka myc auta, jednakze trzeba uwazac aby nie zedrzec powloki lakierniczej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-06-2010, 11:21   Re: Mycie auta

kamilek napisał/a:
Jest to taki brud jakby wżarty w lakier, takie ciemne plamy, które za nic nie chcą zejść, nawet jak długo szoruję to jedno miejsce. Poza tym lakier wydaje się być matowy, a może to urok białego koloru?Kiedyś kiedyś poleciałem całe auto pastą tempo, i było pięknie.

Z opisu wnioskuje, ze "poleciales Tempo" i tyle.
Podstawa po polerce (niewazne jak bardzo sciernej) jest dokladne zabezpieczenie lakieru!
Obowiazkowa trzeba auto nawoskowac! I to bardzo dokladnie.
Im lepszy wosk tym efekt trwalszy.
Teraz polecam jeszcze raz "poleciec Tempo", dobrze nawoskowac (wosk dowolny oby firma znana -"no name-y" i "niskobudzetowe"-zolkna na sloncu!) i przynajmniej na pol roku masz spokoj.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 20-06-2010, 12:08   

Zgadza się, przepolerowałem go tempo i na tym się skończyło. Myślałem że wystarczy, na pudełku dużymi literami było napisane "z woskiem". Widać, nie wystarczyło.
A czy tempo jest bezpieczne dla lakieru w ogóle? Jakby nie patrzeć, jest to pasta ścierna, czyli jakąś warstwę tego lakieru mi tam "ściera". Raz zrobiłem i było ok, ale czy mogę to samo powtórzyć drugi raz? Można polerką ręczną dokopać się do podkładu? :biggrin:

PS. Pawliku, niecierpliwie czekam :) Może obejdzie się bez polerki.

PS2. A jak nabłyszczyć ten mój lakier i sprawić, aby nabrał takiej głębi? Nawoskowanie go da zadowalający efekt?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 20-06-2010, 15:24   

kamilek, najlepszy jest ten wosk z żólwiem albo taki w płynie ale nie pamietam juz jest on w takiej blaszanej puszcze.
Po polerce wosk obowiazkowy!!!
Mi sie wydaje ze bialy to bardzo wdzieczny kolor u mnie matowienia nie zauwazam.
Jedynie sie troche bardziej brudzi ale chyba i tak mniej niz czarne

kamilek napisał/a:
mogę to samo powtórzyć drugi raz?

mozesz
kamilek napisał/a:
Można polerką ręczną dokopać się do podkładu? :biggrin:

Mozna :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
hermeth 
Forumowicz


Auto: Carisma MSX/ S60 T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 269
Skąd: Rzeszów/Garwolin
Wysłany: 20-06-2010, 17:56   

Dodaj zdjęcie lakieru z bliska to napiszę czego użyć. Zobacz u mnie na ostatniej stronie zdjęcia i opis czym robiłem: http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=90. Czytając opis, to wstępnie (najprostszy sposób) proponuję pastę polerska farecla G3 i na to wosk, najlepiej z carnaubą. Ale to też zależy ile chcesz wydać na kosmetyki. 30? 50? 100zł? Pastami w stylu tempo za 6 zł i plakiem wiele nie zdziałasz.
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Carisma/103736
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37868
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 23-06-2010, 19:18   

Jak tam Pawlik, dowiedziałeś się już?

Hermeth, farecla to na maszynę? Ja takowej nie posiadam, będę robił ręcznie. Też będzie ok?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-06-2010, 19:53   

kamilek, mam ten sam temat. Częste mycie i dobry wosk to podstawa. Wagon szarzeje szybko, ale ma zwykły lakier, lepiej (choć nie dobrze) jest z perłą na VR.

Maszynowego polerowania nie polecam - przerobisz szybko auto na rude (przez chwilkę srebrne ;) ), poza tym po polerce wosk jest koniecznością, inaczej klar będzie jeszcze szybciej łapał brud...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23-06-2010, 20:17   

kamilek napisał/a:
Jak tam Pawlik, dowiedziałeś się już?
najmocniej cie przepraszam ... byłem i sie pytałem ale zapomniałem napisać a wiec jest to szampon z firmy nigrin czy jakoś tak dokładnej nazwy mi nie powiedział bo wyrzucił pojemnik z tego szamponu .
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
hermeth 
Forumowicz


Auto: Carisma MSX/ S60 T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 269
Skąd: Rzeszów/Garwolin
Wysłany: 23-06-2010, 21:41   

kamilek napisał/a:

Hermeth, farecla to na maszynę? Ja takowej nie posiadam, będę robił ręcznie. Też będzie ok?

Można ręcznie i polerką. Ja poleruję tylko ręcznie bo to mocna pasta i nie chcę lakieru uszkodzić. Nakłada się małe ilości na mokro. Na to twardy wosk, najlepszy jest z carnaubą Meguiar's Mirror Glaze http://www.spiegelglanz.i...rror-glaze.jpg, z tańszych to polecam twardy wosk Turtle Wax original w puszce, można kupić w tesco. Koniecznie używaj mikrofibry, bo zwykłą szmatką porysujesz lakier.
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Carisma/103736
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37868
Ostatnio zmieniony przez hermeth 23-06-2010, 21:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-06-2010, 21:46   

Przy polerowaniu „na sucho” proponuje każdy element przed polerka przetrzec wilgotna szmatka i zebrac kurz mimo, ze auto jest świeżo po myciu.
Zanim przepolerujemy cale auto troche czasu mija,a kurzu w powietrzu sporo.
kurz + pasta polerska = rysy kuliste
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-06-2010, 22:41   

hermeth napisał/a:
Koniecznie używaj mikrofibry, bo zwykłą szmatką porysujesz lakier.
Ja używam gąbki polerskiej, są dostępne o różnej gramaturze/granulacji, czy jak kto woli, można kupić taką do wstępnego polerowania i do końcowego, dla uzyskania eleganckiego połysku, u mnie gabeczka spisuje się rewelacyjnie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 24-06-2010, 19:42   

Pogubiłem się :rolleyes:

hermeth, ta pasta jest agresywniejsza od tempo? Jak sobie Tempem spoleruję, to też będzie dobrze? A potem woskiem polece żeby połysk i trwałość były, dobrze kombinuję?

Do reszty - szmatka, mikrofibra, gąbka, i to jeszcze o różnych gracośtam?? Co w końcu wybrać, jakię są wady i zalety?

Pawlik, dzięki za info. Będę się rozglądał za nigrinem do białego :) A może wypiorę w perwollu, będzie jak nowy...
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-06-2010, 21:30   

kamilek napisał/a:
A może wypiorę w perwollu, będzie jak nowy...


Ja bym tak zrobił, po co się pieprzyć z tym polerowaniem :D :P
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.