 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CARI 1.8GDI] SKRZYNIA F5M42 |
Autor |
Wiadomość |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-08-2010, 10:38 [CARI 1.8GDI] SKRZYNIA F5M42
|
|
|
Witam wszystkich.od niedawna jestem posiadaczem carismy 1.8 gdi 97'.Jakiś czas temu zauważyłem,że biegi 1 i 2 wchodzą dość opornie a 3 z lekkim zgrzytem.Poczytałem na forum i zgodnie z waszymi sugestiami postanowiłem wymienić w skrzyni olej.Tak też zrobiłem.Zalałem elfa trx 75w80 (teraz chyba nfp) czy jakoś tak.Niestety po wymianie wydaje mi się,że zgrzytanie 3 jakby się nasiliło.Tzn.przed zmianą zgrzytało raczej sporadycznie a teraz za każdym razem.Muszę zmieniać z 2 na 3 z opóznieniem ,wtedy jest ok.Gdyby była to skrzynia z pierścieniem wstecznego mogła by pewnie pomóc wymiana słynnych już chyba tulejek,a tutaj??? Dodam,że hałasuje łożysko,chyba wałka sprzęgłowego bo jak wcisnę sprzęgło to jest cisza,ale to już inna historia.Auto ma przejechane 177 tyś.Doradzcie proszę czy jest jakaś regulacja,czy pozostaje wydanie grubej kasy na synchronizatory i ich wymianę?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-08-2010, 10:45
|
|
|
Ja bym spróbował z innym olejem, też mi kiedyś mechanik załał elfa do skrzyni w eclipse i nie dało się jeździć tak biegi haczyły. Po zalaniu redline MTL biegi wchodzą bajka . Można też spróbować mobil mobilube, no i czy przypadkiem olej nie powinien być 75W90? Oczywiście olej musi być syntetyczny. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-08-2010, 11:13
|
|
|
viader napisał/a: | , no i czy przypadkiem olej nie powinien być 75W90? Oczywiście olej musi być syntetyczny. |
olej do skrzyni musi spelnaiąć normę api GL-4 oraz SEA 75w-90 lub 75W-85 |
|
|
|
 |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-08-2010, 19:07
|
|
|
Z tego co wyczytałem na forum to ten właśnie olej sprawdza się najlepiej u innych użytkowników.A z mobilub są problemy.Zauważyłem ,że poprzedni olej był gęściejszy niż ten,który wlałem teraz.Elf spełnia normę GL-4 i jest syntetykiem.
[ Dodano: 21-08-2010, 14:58 ]
Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami.Jak wyżej opisałem,miałem problem ze skrzynią.Okazuje się jednak,że każdy misiek to niezłe indywiduum i to co jednemu służy,innemu już nie musi.Ale do rzeczy:Zmieniając jakiś miesiąc temu olej postawiłem na polecany przez znakomitą większość forumowiczów elf trx 75w80.Zachowanie skrzyni jak w pierwszym poście.Dzisiaj zalałem skrzynię valvolin durablend 75w90 który w większości przypadków opisanych na forum spisywał się dość miernie,u mnie zdaje egzamin.Trójka przestała zgrzytać a inne biegi wchodzą bez problemu.Tak więc,każdy misiek to inna historia.Chyba,że mój jest kobietą i strzelił sobie focha. Dziękuję za rady i pozdrawiam serdecznie. |
|
|
|
 |
|
|