 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Rozrząd w Galancie 2.0 Gls TD 66 kw z 96 r. |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_MC [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2006, 11:02 Rozrząd w Galancie 2.0 Gls TD 66 kw z 96 r.
|
|
|
Witam.Wiecie moze jak sie wymienić co i jak po kolej rozrząd w Galacie?Jakaś instrukcja?Jakiś link może ktos zapoda?Można to zrobić samemu? |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2006, 11:39
|
|
|
Ustawienie rozrządu MITSUBISHI - Galant - 2.0 TD - 4 D 68
Informacje ogólne
Uwaga: Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia
Demontaż:
Uwaga:
Zdemontować dolne i boczne pokrywy silnika
Podeprzeć silnik
Wyjąć filtr powietrza
Wyjąć świece żarowe
Odczepić podporę silnika
Zdemontować pasek pompy układu wspomagania kierownicy
Zdjąć pasek agregatu klimatyzacyjnego
Wyjąć pasek alternatora
Zdemontować koło pasowe wału korbowego
Zdemontować amortyzator drgań
Zdemontować koło pasowe pompy wodnej
Wyjąć naprężacz paska karbowanego
Zdjąć obie pokrywy paska rozrządu
Zdjąć pokrywę zaworu
Odkręcić wszystkie śruby do regulacji zaworów
Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu (fig A)
Obluzować naprężacz (fig 1)
Odwrócić koło naprężacza od paska rozrządu
Dokręcić naprężacz
Wymontować pasek rozrządu
Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu (fig B)
Wyjąć naprężacz (fig 2)
Wymontować pasek rozrządu
Instalacja
Uwaga:
Sprawdzić oznaczenia rozrządu (fig B)
Ponownie zamocować koło pasowe naprężacza przy pomocy dokręcanej ręcznie śruby
Obrócić naprężacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara aby wyregulować naprężenie paska rozrządu
Dokręcić naprężacz
Sprawdzić naprężenie paska rozrządu (fig 3) = 5 - 7 mm
Przymocować pasek rozrządu
Obrócić silnik odwrotnie do ruchu wskazówek zegara; 1/2 zęba na kole pasowym wału rozrządczego
Obluzować naprężacz
Obrócić silnik odwrotnie do ruchu wskazówek zegara; 2 1/2 zęba na kole pasowym wału rozrządczego
Dokręcić naprężacz
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty
Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu
Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu
Ustawienia momentu obrotowego
Uwaga:
Naprężacz:20 - 25 Nm
Koło pasowe wału korbowego:20 - 30 Nm
Podpora silnika:fig C = 55 Nm
Podpora silnika:fig D = 100 - 115 Nm
Przyrządy specjalne : Nie są wymagane przyrządy specjalne
to by było na tyle |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Piotr_MC [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2006, 11:54
|
|
|
TO ja podziękuje,już wole dac to komuś kto sie bardziej zna na tym i zapłacić :)heh Dużo tego... |
|
|
|
 |
lukas V6 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2006, 23:06
|
|
|
Nie jest to aż takie skomplikowane -troche rozkręcania - chociaż jak nei dłubiesz za dużo przy autach lepiej zapłacić na warsztacie za wymiane rozrządu niz szukać slinika
a jak chcesz sie brać samemu polecam załatwić sobie autodate tam masz schematy rysunki,momenty dkręcania itp. |
|
|
|
 |
|
|