 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CB8A 2.0 D] Skaczące obroty, kopci i słaby |
Autor |
Wiadomość |
h4 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2010, 21:06 [CB8A 2.0 D] Skaczące obroty, kopci i słaby
|
|
|
Witam,
godzinkę temu wracałem do domu i nagle auto zrobiło się bardzo słabe i zaczęło kopcić. Na jałowym obroty skaczą 600-800. Nigdy nie miałem problemów z silnikiem, zawsze palił za pierwszym razem, a jak spróbowałem go odpalić na parkingu to dopiero za 2-3 zakręceniem odpalił. Jak otworzyłem maskę to poczułem bardzo mocne uderzenie gorąca i nie wiem czy się przegrzał czy taka temperatura jest normalna (ciężko wyczuć bo dziś było gorąco), ale wskaźnik temp na kokpicie nie pokazywał przegrzania a wiatrak chłodnicy chodził.
Mam kilka podejrzeń, ale może ktoś miał podobną sytuację to proszę o diagnozę.
Moje typy:
1. Zawalone końcówki wtryskiwaczy jakimś syfem
2. Przestawiony pasek rozrządu
3. Zawalony filtr paliwa (ostatnio wymieniany pół roku temu)
Przebieg: 270 000km
Wymiany oleju: co 10tys, zawsze bez dolewek |
|
|
|
 |
Nash
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Warszawa/Koszalin
|
Wysłany: 22-08-2010, 21:30
|
|
|
Co do filtra paliwa z tego co wiem, masz jego kontrolkę która pali się stale na żółto jeżeli jest z nim problem, jeżeli nie tankowałeś ostatnio w podejrzanych miejscach to szukałbym dalej, pompę i faktycznie sprawdziłbym koła pasowe czy nie biją na boki i jaki jest stan paska, przebiegiem nie sugerowałbym się
pozdrawiam, |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-08-2010, 13:01
|
|
|
Na poczatek sprawdź stan dolotu i przeczyść w miarę potrzeby, może olej z odmy dał się we znaki.
h4 napisał/a: | 1. Zawalone końcówki wtryskiwaczy jakimś syfem |
A czy silnik np stuka, drży? Czy tylko skaczą obroty i kopci?
h4 napisał/a: | 2. Przestawiony pasek rozrządu |
To raczej mało prawdopodobne.
Cytat: | 3. Zawalony filtr paliwa (ostatnio wymieniany pół roku temu) |
To też. Ja w swoim zmieniałem 2 lata temu. W międzyczasie jeździłem na bioestrze.
Masz możliwość pomiaru kompresji?
Nash napisał/a: | Co do filtra paliwa z tego co wiem, masz jego kontrolkę która pali się stale na żółto jeżeli jest z nim problem |
Ale ona wykrywa tylko wodę. |
|
|
|
 |
h4 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2010, 11:00
|
|
|
Chciałem dodać, że na drugi dzień chciałem odwieźć auto do mechanika ale już nie odpalił i hol. Kręcił i odpalał na pół sekundy ale gasł.
Wykluczyliśmy rozrząd, filtr paliwa, uszczelkę pod głowicą.
Prawdopodobnie pompa paliwa, ale to się okaże jutro.
Owczar, nie było żadnych stuków w silniku.
Dam znać co było lub będę pytał co być może. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-08-2010, 11:12
|
|
|
Pompa paliwa wydaje się być bardzo prawdopodobna, bo usterka wystąpiła nagle. Miejmy nadzieję, że nic poważnego. |
|
|
|
 |
h4 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2010, 20:37
|
|
|
Jednak nie pompa. Pompa jest podobno sprawna.
Paliwa nie pobiera, nie odpala. Nie wiadomo co jest. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-08-2010, 20:44
|
|
|
Pomierz kompresje i podaj wyniki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 27-08-2010, 20:46
|
|
|
A na pewno filtr paliwa jest ok? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
h4 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2010, 20:09
|
|
|
Był przestawiony zapłon.
Jutro odbieram auto |
|
|
|
 |
|
|