[CA4A 1.6] Pytanie odnosnie amortyzatorow.. |
Autor |
Wiadomość |
bogusz_5752
Nowy Forumowicz jak ta lala:)
Auto: colt GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2010, 18:34 [CA4A 1.6] Pytanie odnosnie amortyzatorow..
|
|
|
Witam mam takie male pytanie, poniewaz nie jestem dobrze obeznany w temacie czesci, chcialem sie zapytac co musze wymienic w mojej Lalce..? problem dotyczy przednich amortyzatorow i wyglada nastepujaco:
kiedy jade po rownej nawierzchni ok 80/h przod samochodu skacze niemilosiernie, na nierownej nawierzchni jest jeszcze gorzej (skacze i wszystko stuka). Od poprzedniego wlasciciela wiem ze nie wymienial amortyzatorow z przodu..I tu moje pytanie poniewaz nie bardzo wiem jak jest zbudowany amortyzator nie wiem co nalezy wymienic. Cyz sprezyne czy amortyzator czy jeszcze cos innego?wiem ze z tylu sa firmy Kayeba (nie wiem czy gazowe czy olejowe)
Czy bedzie miec znaczenie jesli z przodu beda inne a z tylu inne? prosze o pomoc.. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-09-2010, 18:50
|
|
|
Zanim zaczniesz coś wymieniać, najlepiej podjechac na warsztat i przejrzec zawieszenie, sprawdzic czy ktoras ze sprezyn nie jest uszkodzona, czy osłony tłoka amora sa cale, etc., nastepnie zakupic potrzebne czesci i wymienic. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bogusz_5752
Nowy Forumowicz jak ta lala:)
Auto: colt GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2010, 18:58
|
|
|
tak zrobie, ktos mi juz radzil zeby podjechac do stacji kontroli pojazdow ze robia takie badanie za darmo.
dzieki za info:) |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-09-2010, 19:24
|
|
|
bogusz_5752 napisał/a: | ze robia takie badanie za darmo. |
Ale zanim wjedziesz to dopytaj, bo nie wszedzie jest za darmo.
No i uważaj na służbistów, bo jeżeli wykryją jakieś poważne odstępstwa od normy to w świetle obowiązujących przepisów mają obowiązek zatrzymać Ci dowód rejestracyjny… |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2010, 20:56
|
|
|
Czy problem występuję tylko w okolicy 80 km/h czy powyżej 80 km/h ? |
|
|
|
 |
bogusz_5752
Nowy Forumowicz jak ta lala:)
Auto: colt GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2010, 01:07
|
|
|
najbardziej wyczuwalne jest przy takiej i większej prędkości.no i na nierównej nawierzchni wszystko w zawieszeniu sutka podejrzewam że przez amortyzatory |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2010, 11:18
|
|
|
No to nie pozostaje Ci nic innego jak podjechać na stację. Przy okazji wymiany opon warto też sprawdzić, czy są proste felgi. Mi właśnie przez to telepało Miśkiem w okolicach 90 km/h.
Tylko z tym to trzeba podjechać do jakiegoś dobrego punktu, bo przeważnie to jest tylko wymiana + wyważenie i "będzie dobrze" .... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 05-09-2010, 11:23
|
|
|
Jak koniecznie chcesz zdiagnozować swój problem na Forum, a nie u mechanika to spróbujemy
Przeprowadz następujące testy.
1.Naciskając na przedni błotnik staraj się rozhuśtać auto – tak ze trzy razy i przestan. Jeżeli amortyzatory sa mocno zuzyte bezproblemowo go rozbujasz, a jak puścisz to jeszcze się chwile „pohuśta”.
2.Zaglądnij pod auto i sprawdź wszystkie elementy gumowe przy zawieszeniu. Swiec sobie latarką. Powinieneś spokojnie zobaczyc czy któraś guma nie jest naderwana/mocno spękana itp. Sprawdz tez czy, któryś element nie jest obluzowany/urwany. Jak będziesz pod autem niech ktos skreca kołami. Pełny skret w prawo, pełny skret w lewo – do oporu, a potem ktrotkie szybkie nieduze ruchy kierownica prawo-lewo. Ty patrz i słuchaj.
3.Podnieś auto z jednej strony, chwyć koło i rób tak jakbyś chciał je urwać – najpierw trzymając za boki, a potem za dół i góre koła (tylko uważaj, zeby auta z podnośnika nie zrzucić!)
4.„Oglądnij” amortyzatory – czy nie ma na nich oleju, nie ma sladów obtarc, nic nie jest „podwinięte” itp.
Po „testach” napisz co odkryłeś. |
|
|
|
 |
|