Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Pytanie odnosnie amortyzatorow..
Autor Wiadomość
bogusz_5752 
Nowy Forumowicz
jak ta lala:)

Auto: colt GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2010, 18:34   [CA4A 1.6] Pytanie odnosnie amortyzatorow..

Witam mam takie male pytanie, poniewaz nie jestem dobrze obeznany w temacie czesci, chcialem sie zapytac co musze wymienic w mojej Lalce..? problem dotyczy przednich amortyzatorow i wyglada nastepujaco:
kiedy jade po rownej nawierzchni ok 80/h przod samochodu skacze niemilosiernie, na nierownej nawierzchni jest jeszcze gorzej (skacze i wszystko stuka). Od poprzedniego wlasciciela wiem ze nie wymienial amortyzatorow z przodu..I tu moje pytanie poniewaz nie bardzo wiem jak jest zbudowany amortyzator nie wiem co nalezy wymienic. Cyz sprezyne czy amortyzator czy jeszcze cos innego?wiem ze z tylu sa firmy Kayeba (nie wiem czy gazowe czy olejowe)
Czy bedzie miec znaczenie jesli z przodu beda inne a z tylu inne? prosze o pomoc.. :?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-09-2010, 18:50   

Zanim zaczniesz coś wymieniać, najlepiej podjechac na warsztat i przejrzec zawieszenie, sprawdzic czy ktoras ze sprezyn nie jest uszkodzona, czy osłony tłoka amora sa cale, etc., nastepnie zakupic potrzebne czesci i wymienic.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bogusz_5752 
Nowy Forumowicz
jak ta lala:)

Auto: colt GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2010, 18:58   

tak zrobie, ktos mi juz radzil zeby podjechac do stacji kontroli pojazdow ze robia takie badanie za darmo.

dzieki za info:)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-09-2010, 19:24   

bogusz_5752 napisał/a:
ze robia takie badanie za darmo.

Ale zanim wjedziesz to dopytaj, bo nie wszedzie jest za darmo. :wink:
No i uważaj na służbistów, bo jeżeli wykryją jakieś poważne odstępstwa od normy to w świetle obowiązujących przepisów mają obowiązek zatrzymać Ci dowód rejestracyjny…
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-09-2010, 20:56   

Czy problem występuję tylko w okolicy 80 km/h czy powyżej 80 km/h ?
 
 
bogusz_5752 
Nowy Forumowicz
jak ta lala:)

Auto: colt GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2010, 01:07   

najbardziej wyczuwalne jest przy takiej i większej prędkości.no i na nierównej nawierzchni wszystko w zawieszeniu sutka podejrzewam że przez amortyzatory
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-09-2010, 11:18   

No to nie pozostaje Ci nic innego jak podjechać na stację. Przy okazji wymiany opon warto też sprawdzić, czy są proste felgi. Mi właśnie przez to telepało Miśkiem w okolicach 90 km/h.
Tylko z tym to trzeba podjechać do jakiegoś dobrego punktu, bo przeważnie to jest tylko wymiana + wyważenie i "będzie dobrze" ....
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-09-2010, 11:23   

Jak koniecznie chcesz zdiagnozować swój problem na Forum, a nie u mechanika to spróbujemy :wink:
Przeprowadz następujące testy.
1.Naciskając na przedni błotnik staraj się rozhuśtać auto – tak ze trzy razy i przestan. Jeżeli amortyzatory sa mocno zuzyte bezproblemowo go rozbujasz, a jak puścisz to jeszcze się chwile „pohuśta”.
2.Zaglądnij pod auto i sprawdź wszystkie elementy gumowe przy zawieszeniu. Swiec sobie latarką. Powinieneś spokojnie zobaczyc czy któraś guma nie jest naderwana/mocno spękana itp. Sprawdz tez czy, któryś element nie jest obluzowany/urwany. Jak będziesz pod autem niech ktos skreca kołami. Pełny skret w prawo, pełny skret w lewo – do oporu, a potem ktrotkie szybkie nieduze ruchy kierownica prawo-lewo. Ty patrz i słuchaj.
3.Podnieś auto z jednej strony, chwyć koło i rób tak jakbyś chciał je urwać – najpierw trzymając za boki, a potem za dół i góre koła (tylko uważaj, zeby auta z podnośnika nie zrzucić!)
4.„Oglądnij” amortyzatory – czy nie ma na nich oleju, nie ma sladów obtarc, nic nie jest „podwinięte” itp.
Po „testach” napisz co odkryłeś. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.