Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:24
Co nie tak z tym ecu
Autor Wiadomość
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 14:23   Co nie tak z tym ecu

Witam
Mam głupie pytanie - czy do odkręcenia kompa na zdjęciu:

potrzeba jakiś specjalnych kluczy?
Te 2 śruby (złota i srebrna z literką E) wyglądają całkiem zwyczajnie a za cholerę nie mogę ich odkręcić. Tzn najpierw myślałem ze są bardzo mocno przykręcone i próbowałem kluczem 10. Ale potem zwątpiłem czy dobrze robię - nie chce im łbów zjechać.
Próbować jeszcze raz na chama?
Ostatnio zmieniony przez lukamar 02-10-2006, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-10-2006, 14:26   

bez problemu powinny się odkręcić - sprawdzone dziesiątki razy w różnych autach
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-10-2006, 14:39   

Na pewno da się je odkręcić - tylko nie pamiętam czy klucz 10 czy 12. U góry siedzi na wcisk, więc potem ciągniesz w dół.
W końcu ASO Ci mówiło, że oglądało kompa od środka - jakoś go musieli odkręcić. I pewnie za mocno dorypali...
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 16:20   

Ok poczulem się upośledzony i moja urażona ambicja kazała mi odkręcic kompa 2 minuty i sie udało:)
Wygląda tak:

Rzeczy które dla mnie wyglądaja nienormalnie zaznaczyłem czerwonymi strzałkami.
Jeśli coś wykryjecie to piszcie!



 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-10-2006, 16:30   

Coś ktoś grzebał. Te wymieniane scalaki wyglądają jak sterowniki urządzeń zewnętrznych typu przekaźniki.... jeżeli mają oznaczenie: M5269 to na pewno..... Może komuś się jakieś zwarcie zrobiło w instalacji i posypały się.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 16:33   

Czyli jest możliwe że własnie jeden z nich steruje silniczkiem krokowym przez co on teraz nie działa? Czy te scalaki da rade wymienic czy szukac nowego kompa? Mają dokładnie takie oznaczenie jak piszesz, dokładnie M5269L.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-10-2006, 16:38   

Da radę.... ale nie pamiętam jak w CJ rozwiązany jest silniczek krokowy. Jeżeli jest to krokowy sensu stricte, to jest on sterowany takimi układami, jeżeli zaś liniowy z odczytem pozycji, to zupełnie inna bajka, i takie silniczki sterowane są innymi układami (np. TDA 8050)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-10-2006, 16:38   

Albo to złudzenie, albo kondensator na 3 fotce, ten po prawej jest wyraźnie spuchnięty.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-10-2006, 16:46   

W CJx jest silniczek krokowy - 6 pinowa wtyczka itd.
Początkowo myślałem, że to zalana linijka oporników, ale widać wyraźnie, że to jednak są scalaczki (ICxxx).
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 16:52   

Bartek, Josie i Krzyzak - dziękuje za info. Czyli ASO najprawdopodobniej ma rację tak? Te wymienione scalaki mogą sterować silnikiem krokowym?
Jaka jest wasza sugestia co do dalszej terapi?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-10-2006, 17:01   

Nie mam schematów CJ.... ale możesz sprawdzić czy są to rzeczywiście M5269 i czy ich wyjścia podłączone są do silniczka krokowego
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-10-2006, 17:12   

Schematy do CJx są w FAQ->Download. Pytanie do Łukasza - czy możesz sprawdzić na które nóżki ECU idzie sterowanie z tych scalaków.
Oczywiście istnieje możliwość, że ASO ma rację - widać że ECU było robione i pewnie z jakiejś przyczyny te el. zostały wymienione. Być może była to naprawa krótkotrwała.
Jeśli nadal możesz kupić ECU za tą cenę, którą podawałeś, to może warto się skusić - ew. przed kupnem można je otworzyć i zobaczyć wnętrze.
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 17:26   

Bartek napisał/a:
Nie mam schematów CJ.... ale możesz sprawdzić czy są to rzeczywiście M5269 i czy ich wyjścia podłączone są do silniczka krokowego

Są to rzeczywiscie M5269 - z literką L na końcu czyli M5269L. Niestety nie wiem jak sprawdzić ich wyjścia...:(
Krzyżak - ecu kupić w celu wymiany całego kompa czy jako magazyn czesci zamiennych? Wymiana ecu wiąze sie z wymianą ecu immo, wszystkimi zamkami i wkładką stacyjki. Jak napisałem nie wiem jak sprawdzić wyjscia tych scalaków...
W service manualu nie widziałem nigdzie żadnych schematów połączen z ecu...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-10-2006, 18:00   

Schematów ECU wewnątrz ja też nigdzie nie znalazłem. Chodzi o to, żeby zobaczyć po ścieżkach które nóżki scalaka są wyprowadzone na zewnątrz do pinów wyjściowych ECU (tych do wtyczek) a wtedy dalej już jest pokazane, że silniczek krokowy bierze sterowanie np. z tej a tej nóżki ECU. Jeśli to te same nóżki, to wszystko jasne. Nie wszystkie nóżki tego scalaka będą wyprowadzone na zewnątrz.
Acha - litera L na końcu to oznacza niski pobór prądu.
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 19:15   

No to wszystko jasne:

Piny zaznaczone jako 4,5,17,18 odpowiadają stepper motor coil A1, A2, B1 i B2.
Jak ja lubię wiedzieć co jest grane. Jeszcze raz dzięki za wszelkie informacje. Jeszcze tylko muszę znaleźć kogoś kto mi te scalaki wymieni...:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.