 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:24 |
Co nie tak z tym ecu |
Autor |
Wiadomość |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 14:23 Co nie tak z tym ecu
|
|
|
Witam
Mam głupie pytanie - czy do odkręcenia kompa na zdjęciu:
potrzeba jakiś specjalnych kluczy?
Te 2 śruby (złota i srebrna z literką E) wyglądają całkiem zwyczajnie a za cholerę nie mogę ich odkręcić. Tzn najpierw myślałem ze są bardzo mocno przykręcone i próbowałem kluczem 10. Ale potem zwątpiłem czy dobrze robię - nie chce im łbów zjechać.
Próbować jeszcze raz na chama? |
Ostatnio zmieniony przez lukamar 02-10-2006, 16:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-10-2006, 14:26
|
|
|
bez problemu powinny się odkręcić - sprawdzone dziesiątki razy w różnych autach |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2006, 14:39
|
|
|
Na pewno da się je odkręcić - tylko nie pamiętam czy klucz 10 czy 12. U góry siedzi na wcisk, więc potem ciągniesz w dół.
W końcu ASO Ci mówiło, że oglądało kompa od środka - jakoś go musieli odkręcić. I pewnie za mocno dorypali... |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 16:20
|
|
|
Ok poczulem się upośledzony i moja urażona ambicja kazała mi odkręcic kompa 2 minuty i sie udało:)
Wygląda tak:
Rzeczy które dla mnie wyglądaja nienormalnie zaznaczyłem czerwonymi strzałkami.
Jeśli coś wykryjecie to piszcie!
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-10-2006, 16:30
|
|
|
Coś ktoś grzebał. Te wymieniane scalaki wyglądają jak sterowniki urządzeń zewnętrznych typu przekaźniki.... jeżeli mają oznaczenie: M5269 to na pewno..... Może komuś się jakieś zwarcie zrobiło w instalacji i posypały się..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 16:33
|
|
|
Czyli jest możliwe że własnie jeden z nich steruje silniczkiem krokowym przez co on teraz nie działa? Czy te scalaki da rade wymienic czy szukac nowego kompa? Mają dokładnie takie oznaczenie jak piszesz, dokładnie M5269L. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-10-2006, 16:38
|
|
|
Da radę.... ale nie pamiętam jak w CJ rozwiązany jest silniczek krokowy. Jeżeli jest to krokowy sensu stricte, to jest on sterowany takimi układami, jeżeli zaś liniowy z odczytem pozycji, to zupełnie inna bajka, i takie silniczki sterowane są innymi układami (np. TDA 8050) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-10-2006, 16:38
|
|
|
Albo to złudzenie, albo kondensator na 3 fotce, ten po prawej jest wyraźnie spuchnięty. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2006, 16:46
|
|
|
W CJx jest silniczek krokowy - 6 pinowa wtyczka itd.
Początkowo myślałem, że to zalana linijka oporników, ale widać wyraźnie, że to jednak są scalaczki (ICxxx). |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 16:52
|
|
|
Bartek, Josie i Krzyzak - dziękuje za info. Czyli ASO najprawdopodobniej ma rację tak? Te wymienione scalaki mogą sterować silnikiem krokowym?
Jaka jest wasza sugestia co do dalszej terapi? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-10-2006, 17:01
|
|
|
Nie mam schematów CJ.... ale możesz sprawdzić czy są to rzeczywiście M5269 i czy ich wyjścia podłączone są do silniczka krokowego |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2006, 17:12
|
|
|
Schematy do CJx są w FAQ->Download. Pytanie do Łukasza - czy możesz sprawdzić na które nóżki ECU idzie sterowanie z tych scalaków.
Oczywiście istnieje możliwość, że ASO ma rację - widać że ECU było robione i pewnie z jakiejś przyczyny te el. zostały wymienione. Być może była to naprawa krótkotrwała.
Jeśli nadal możesz kupić ECU za tą cenę, którą podawałeś, to może warto się skusić - ew. przed kupnem można je otworzyć i zobaczyć wnętrze. |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 17:26
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nie mam schematów CJ.... ale możesz sprawdzić czy są to rzeczywiście M5269 i czy ich wyjścia podłączone są do silniczka krokowego |
Są to rzeczywiscie M5269 - z literką L na końcu czyli M5269L. Niestety nie wiem jak sprawdzić ich wyjścia...:(
Krzyżak - ecu kupić w celu wymiany całego kompa czy jako magazyn czesci zamiennych? Wymiana ecu wiąze sie z wymianą ecu immo, wszystkimi zamkami i wkładką stacyjki. Jak napisałem nie wiem jak sprawdzić wyjscia tych scalaków...
W service manualu nie widziałem nigdzie żadnych schematów połączen z ecu... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2006, 18:00
|
|
|
Schematów ECU wewnątrz ja też nigdzie nie znalazłem. Chodzi o to, żeby zobaczyć po ścieżkach które nóżki scalaka są wyprowadzone na zewnątrz do pinów wyjściowych ECU (tych do wtyczek) a wtedy dalej już jest pokazane, że silniczek krokowy bierze sterowanie np. z tej a tej nóżki ECU. Jeśli to te same nóżki, to wszystko jasne. Nie wszystkie nóżki tego scalaka będą wyprowadzone na zewnątrz.
Acha - litera L na końcu to oznacza niski pobór prądu. |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 19:15
|
|
|
No to wszystko jasne:
Piny zaznaczone jako 4,5,17,18 odpowiadają stepper motor coil A1, A2, B1 i B2.
Jak ja lubię wiedzieć co jest grane. Jeszcze raz dzięki za wszelkie informacje. Jeszcze tylko muszę znaleźć kogoś kto mi te scalaki wymieni...:) |
|
|
|
 |
|
|