 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] [Cari 1.8 GDI]Problem po wymianie oleju. |
Autor |
Wiadomość |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-08-2010, 22:50 [Cari 1.8 GDI] [Cari 1.8 GDI]Problem po wymianie oleju.
|
|
|
Witam,
Po wymianie oleju wraz filtrem (a przynajmniej w tym przedziale czasowym) przy odpalaniu zimnego silnika zanim opadnie na wolne, coś mi prycha... dźwiek ogólnie słychać w wydechu na przodzie ale i z tłumika końcowego, a powietrze z niego "bije" nierównomiernie... tak "pierdzi" w rytm owych dziwnych odgłosów. Silnik przy tym pracuje równo. Trwa to od kilku sekund do max minuty i się uspokaja.
Jako bonus prawie za każdym razem gdy zatrzymuje sie (np. na swiatłach) jarzy mi sie tak niemrawo kontrolka oleju, czasem pomryguje, czasem ledwo sie świeci a czasem pali sie już na krwisto czerwono. Silnik dalej pracuje równo i nie ma dodatkowych niepożądanych odgłosów.
Poziom oleju oczywiscie prawidłowy, komputer nie ma żadnych błędów, przepustnica czysta, dolot szczelny, kopyto jest. Gdy tylko trące gaz to lampka gaśnie.
Wydech wymieniony. Cały środkowy i końcowy jest nowy.
Macie może jakieś pomysły?
Z góry dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 26-08-2010, 20:22
|
|
|
To prychanie to podobno właśnie objaw ssania w GDI. Też to mam i wiele osób już tu o tym pisało. Ja nie jestem przekonany co do tej teorii - u mnie taki objaw powoduje często gaśnięcie silnika po wrzuceniu biegu (automat). Silnik nie zawsze tak zapala, czasami chodzi gładko od początku i wtedy nie gaśnie, więc teoria, że to ssanie trochę się nie sprawdza bo przecież jak chodzi dobrze też jest na ssaniu. Chyba nikt tu do końca nie rozgryzł o co chodzi. Jak masz skrzynię manual to przynajmniej nie masz problemu z gaśnięciem i można chyba sprawę olać bo w sumie oprócz tego prychania nic złego się nie dzieje. U mnie jest trochę gorzej i dwa ASO nie mogły sobie z tym poradzić.
Co do lampki oleju, to nie wiem - może autu nie pasuje ten nowy olej parametrami? A może czujnik coś niedomaga. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-08-2010, 21:45
|
|
|
Najlepiej sprawdź ciśnienie manometrem, na wolnych na rozgrzanym silniku powinno być minimum około 1 bara. Lepiej to sprawdzić bo jeśli to nie czujnik to lepiej to jak najszybciej zrobić. |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-08-2010, 22:08
|
|
|
no tak, czujnik kosztuje 12zł a pompa olejowa to wolę nie sprawdzać...
EDIT:
Ciśnienie ok, widać czujnik szlag trafił. Dzięki za podpowiedź |
|
|
|
 |
|
|