Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Rozrząd > check engine > cykanie
Autor Wiadomość
Sedinix 
Mitsumaniak

Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Skąd: Lubań
Wysłany: 05-03-2013, 12:59   [EA5A/W 2.5] Rozrząd > check engine > cykanie

Witam Kika miesięcy temu zmieniłem rozrząd w galancie (komplet) po wymianie i przejechaniu około 4-5 tyś (trasy po 400 km) zapalił mi się check engine ale auto zachowywało się normalnie. Po tygodniu podjechałem do 1 lepszego warsztatu zobaczyć jakie błędy pokarze komputer.

32 - Czujnik boost
22 - Czujnik wału korbowego
23 - Czujnik wału rozrządu

Po wykasowaniu błędów (70zł 0_o) jedną trasę (400km) zrobiłem bez zapalonej kontrolki, ale po odpaleniu samochodu po kilku dniach kontrolka znowu się zapaliła więc:

1. Odłączyłem akumulator
2. Odłączyłem i przeczyściłem (popsikałem wd-40 :P ) wtyczkę znajdującą sie po lewej stronie silnika pod kołem pasowym (tam chyba znajduje się czujnik położenia wału

Po tym zabiegu miałem spokój na 3 miesiące i dzisiaj znowu zapalił sie check i coś zaczeło tykać. Nie wiem gdzie znajdują się pozostałe czujniki tzn. boost i czujnik wału rozrządu.

Czy ktoś z was ma pojęcie co jeszcze mogę zrobić ? Poniżej filmik z cykaniem mam nadzieję że coś usłyszycie.

28 sekunda kamera skierowana na wtyczkę którą przeczyściłem.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Dzwięk ze środka:

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

KOLEJNE FILMIKI:

błędy: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

mam nadzieję że tyle wystarczy

praca silnika bez cykania: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Po skręceniu wszystko było ok aż do czasu rozgrzania się silnika i wtedy pojawił się check który wymrugał błąd 23 czyli to ten czujnik w aparacie zapłonowym ? można go kupić jakąś używkę bo chyba nie dam rady tego zrobić więc pozostaje warsztat.
Ostatnio zmieniony przez Sedinix 29-03-2013, 16:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 05-03-2013, 18:03   

Sedinix napisał/a:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be


Wow jak sieczkarnia chodzi ten silnik. Wydaje mi się ze słychać popychacze ale oprócz tego są jeszcze inne dziwne dźwięki. :? :|

Jesteś pewny, że dobrze założony ten rozrząd masz :?: Może nie dokręcona jest któraś rolka napinająca (o ile jest to w ogóle możliwe) :?:
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
Sedinix 
Mitsumaniak

Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Skąd: Lubań
Wysłany: 05-03-2013, 18:24   

Kolego jak odłącze akumulator i błędy się zresetują to te "cyk cyk cyk" cichnie i wtedy moim zdaniem silnik pracuje jak należy.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-03-2013, 22:37   

Sedinix napisał/a:
Kolego jak odłącze akumulator i błędy się zresetują to te "cyk cyk cyk" cichnie i wtedy moim zdaniem silnik pracuje jak należy.


W takim razie odłącz i nagraj film żeby było odniesienie...
 
 
Sedinix 
Mitsumaniak

Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Skąd: Lubań
Wysłany: 06-03-2013, 12:44   

Ok dzisiaj wsiadłem do auta (stało 2dni) odpaliłem i silnik pracował normalnie oraz nie swiecila sie kontrolka po przejechaniu 8 km podczas parkowania znowu "cyk cyk cyk" + kontrolka odłączyłem aku + wtyczkę pod rolką przeczyściłem, odpalam i jest gorzej auto zgasło po wrzuceniu "R" oraz przy dojezdzaniu do skrzyżowania przy zatrzymaniu prawie gaśnie. Dodam jeszcze filmik jak to słychać ze środka po dźwiek jest głuchy pardziej "puk puk puk".

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

ZAZNACZAM ŻE RANO PRZEJECHAŁEM 7 KM BEZ RZADNYCH OBJAWÓW.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-03-2013, 13:18   

Masz auto po II lifcie? Czy po I? Ile sond lambda?
 
 
Sedinix 
Mitsumaniak

Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Skąd: Lubań
Wysłany: 06-03-2013, 17:45   

Nie jestem pewien który to lift ale podam VIN:
JMBLREA5WXZ000445

Co do odłączania akumulatora to odłączałem tylko kleme plusową
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-03-2013, 00:23   

Luty 1999. Wymrugaj jeszcze raz błędy zgodnie z instrukcją.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-03-2013, 07:47   

Sedinix napisał/a:
odłączałem tylko kleme plusową
dla faktu kasowania błędów to bez znaczenia, ale dla instalacji i bezpieczeństwa już nie - odłącza się najpierw minusową (zawsze)

czujnik wałka masz w aparacie zapłonowym
nie wiem, co to boost
czujnik wału jest sprawny - inaczej auto wcale by nie odpaliło
ew. masz przestawiony rozrząd, skoro był zmieniany
jak ustawiłeś napinacz hydrauliczny?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-03-2013, 09:04   

Właśnie mi nie pasują te błędy, dlatego właśnie wypadałoby je wymrugać..
 
 
Sedinix 
Mitsumaniak

Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Skąd: Lubań
Wysłany: 07-03-2013, 17:30   

Panowie błedy bedę mógł wymrugać dopiero przed świętami (jestem 400km od domu) Miałem nadzieję że wcześniej dam radę z waszą pomocą coś przygotować aby jak najszybciej autko zrobić oglądałem oba czujniki wału i wałka i koszt 2 zamyka się w 330zł (jeden używka) ale nie ma sensu kupować czegoś co jest sprawne. Poproszę kolege może załatwi kogoś z komputerem żeby sprawdził błędy czy lepiej wymrugać na desce zwierając piny w kostce ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-03-2013, 18:09   

Lepiej wymrugać.
 
 
Sedinix 
Mitsumaniak

Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Skąd: Lubań
Wysłany: 07-03-2013, 18:14   

Więc wymrugam dopiero po powrocie bo koledzy mają 2 lewe ręce :/

Krzyzak Też bym tak pomyślał ale fakt że do 1 zapalenia się kontrolki zrobiłem około 2.5- 3 tys km chyba temu przeczy.

Czy jest możliwość że objawy źle ustawionego rozrządu wychodzą po takim czasie i po tylu kilometrach ?

Przeglądam forum i błąd:

23- czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem

czy to jest czujnik wału rozrządu? Bo błędy tzn. numer i błąd dyktował mi staruszek może pomylił numer i jego znaczenie ?

22- czujnik położenia wału Jest to (podobnie jak następny czujnik) zespół: tarcza kodowa + fotodioda i dioda świecąca. Na jego podstawie ustalana jest aktualna pozycja wału korbowego, a co za tym idzie, który wtryskiwacz ma dać paliwo, na której świecy powinien być zapłon itd. Jest zespolony z aparatem zapłonowym. .

To by się zgadzało, chyba?

zaraz zadzwonie do znajomego żeby wymrógał błędy ale mam ostatnie pytanko, jak kontrolka będzie mrugać ? najpierw długie mrugniecia np. 2 a później 3 krótkie to błąd 23 tak ?
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 08-03-2013, 00:10   

ostatnio to przerabiałem błedy 22 i 23
odkręc aparat zapłonowy ,zdejmij kopułke , palec ,osłone i blaszke i bedziesz widział czujnik tdc 1 cylindra ,przelutuj te 3 nózki w tym elmencie -poskładaj i bedzie działało
u mnie błedy wyskakiwały tez po pewnym czasie jak się rozgrzał (brak styku?)- zauwazyłem ze bład 23 powoduje bład 22 czujnika połozenia wału

wydaje mi się że komp jak dostaje błedny odczyt z pierwszego czujnika cos zaczyna regulowac bo wypada zapłon i góra mu sie nie zgrywa z dołem i wywala bład 22

pozdrawiam
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-03-2013, 07:37   

Sedinix napisał/a:
To by się zgadzało, chyba?
wziąłeś mój opis do Galanta E32 - tam jest optoelektronika
w rekinie masz czujniki magnetyczne, mniej zawodne od optycznych
Sedinix napisał/a:
najpierw długie mrugniecia np. 2 a później 3 krótkie to błąd 23 tak ?
nie - zacznie zupełnie losowo mrugać, więc trzeba zacząć liczyć długie impulsy po pierwszej długiej przerwie - i odczytać wszystkie błędy (sekwencja się zapętla)
niech ktoś nagra film z mrugania, to się błędy znajdzie :)

pawlos napisał/a:
bedziesz widział czujnik tdc 1 cylindra ,przelutuj te 3 nózki w tym elmencie
to co widać po zdjęciu osłony pod kopułką to tranzystor wyzwalający iskrę - czujnik wałka też tam jest, ale jego styki są ukryte w plastiku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.