[EA5A/W 2.5] Rozrząd > check engine > cykanie |
Autor |
Wiadomość |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 05-03-2013, 12:59 [EA5A/W 2.5] Rozrząd > check engine > cykanie
|
|
|
Witam Kika miesięcy temu zmieniłem rozrząd w galancie (komplet) po wymianie i przejechaniu około 4-5 tyś (trasy po 400 km) zapalił mi się check engine ale auto zachowywało się normalnie. Po tygodniu podjechałem do 1 lepszego warsztatu zobaczyć jakie błędy pokarze komputer.
32 - Czujnik boost
22 - Czujnik wału korbowego
23 - Czujnik wału rozrządu
Po wykasowaniu błędów (70zł 0_o) jedną trasę (400km) zrobiłem bez zapalonej kontrolki, ale po odpaleniu samochodu po kilku dniach kontrolka znowu się zapaliła więc:
1. Odłączyłem akumulator
2. Odłączyłem i przeczyściłem (popsikałem wd-40 ) wtyczkę znajdującą sie po lewej stronie silnika pod kołem pasowym (tam chyba znajduje się czujnik położenia wału
Po tym zabiegu miałem spokój na 3 miesiące i dzisiaj znowu zapalił sie check i coś zaczeło tykać. Nie wiem gdzie znajdują się pozostałe czujniki tzn. boost i czujnik wału rozrządu.
Czy ktoś z was ma pojęcie co jeszcze mogę zrobić ? Poniżej filmik z cykaniem mam nadzieję że coś usłyszycie.
28 sekunda kamera skierowana na wtyczkę którą przeczyściłem.
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Dzwięk ze środka:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
KOLEJNE FILMIKI:
błędy: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
mam nadzieję że tyle wystarczy
praca silnika bez cykania: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Po skręceniu wszystko było ok aż do czasu rozgrzania się silnika i wtedy pojawił się check który wymrugał błąd 23 czyli to ten czujnik w aparacie zapłonowym ? można go kupić jakąś używkę bo chyba nie dam rady tego zrobić więc pozostaje warsztat. |
Ostatnio zmieniony przez Sedinix 29-03-2013, 16:48, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 05-03-2013, 18:03
|
|
|
Sedinix napisał/a: | http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
Wow jak sieczkarnia chodzi ten silnik. Wydaje mi się ze słychać popychacze ale oprócz tego są jeszcze inne dziwne dźwięki.
Jesteś pewny, że dobrze założony ten rozrząd masz Może nie dokręcona jest któraś rolka napinająca (o ile jest to w ogóle możliwe) |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 05-03-2013, 18:24
|
|
|
Kolego jak odłącze akumulator i błędy się zresetują to te "cyk cyk cyk" cichnie i wtedy moim zdaniem silnik pracuje jak należy. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-03-2013, 22:37
|
|
|
Sedinix napisał/a: | Kolego jak odłącze akumulator i błędy się zresetują to te "cyk cyk cyk" cichnie i wtedy moim zdaniem silnik pracuje jak należy. |
W takim razie odłącz i nagraj film żeby było odniesienie... |
|
|
|
 |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 06-03-2013, 12:44
|
|
|
Ok dzisiaj wsiadłem do auta (stało 2dni) odpaliłem i silnik pracował normalnie oraz nie swiecila sie kontrolka po przejechaniu 8 km podczas parkowania znowu "cyk cyk cyk" + kontrolka odłączyłem aku + wtyczkę pod rolką przeczyściłem, odpalam i jest gorzej auto zgasło po wrzuceniu "R" oraz przy dojezdzaniu do skrzyżowania przy zatrzymaniu prawie gaśnie. Dodam jeszcze filmik jak to słychać ze środka po dźwiek jest głuchy pardziej "puk puk puk".
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
ZAZNACZAM ŻE RANO PRZEJECHAŁEM 7 KM BEZ RZADNYCH OBJAWÓW. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-03-2013, 13:18
|
|
|
Masz auto po II lifcie? Czy po I? Ile sond lambda? |
|
|
|
 |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 06-03-2013, 17:45
|
|
|
Nie jestem pewien który to lift ale podam VIN:
JMBLREA5WXZ000445
Co do odłączania akumulatora to odłączałem tylko kleme plusową |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-03-2013, 00:23
|
|
|
Luty 1999. Wymrugaj jeszcze raz błędy zgodnie z instrukcją. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-03-2013, 07:47
|
|
|
Sedinix napisał/a: | odłączałem tylko kleme plusową | dla faktu kasowania błędów to bez znaczenia, ale dla instalacji i bezpieczeństwa już nie - odłącza się najpierw minusową (zawsze)
czujnik wałka masz w aparacie zapłonowym
nie wiem, co to boost
czujnik wału jest sprawny - inaczej auto wcale by nie odpaliło
ew. masz przestawiony rozrząd, skoro był zmieniany
jak ustawiłeś napinacz hydrauliczny? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-03-2013, 09:04
|
|
|
Właśnie mi nie pasują te błędy, dlatego właśnie wypadałoby je wymrugać.. |
|
|
|
 |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 07-03-2013, 17:30
|
|
|
Panowie błedy bedę mógł wymrugać dopiero przed świętami (jestem 400km od domu) Miałem nadzieję że wcześniej dam radę z waszą pomocą coś przygotować aby jak najszybciej autko zrobić oglądałem oba czujniki wału i wałka i koszt 2 zamyka się w 330zł (jeden używka) ale nie ma sensu kupować czegoś co jest sprawne. Poproszę kolege może załatwi kogoś z komputerem żeby sprawdził błędy czy lepiej wymrugać na desce zwierając piny w kostce ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-03-2013, 18:09
|
|
|
Lepiej wymrugać. |
|
|
|
 |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 07-03-2013, 18:14
|
|
|
Więc wymrugam dopiero po powrocie bo koledzy mają 2 lewe ręce :/
Krzyzak Też bym tak pomyślał ale fakt że do 1 zapalenia się kontrolki zrobiłem około 2.5- 3 tys km chyba temu przeczy.
Czy jest możliwość że objawy źle ustawionego rozrządu wychodzą po takim czasie i po tylu kilometrach ?
Przeglądam forum i błąd:
23- czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem
czy to jest czujnik wału rozrządu? Bo błędy tzn. numer i błąd dyktował mi staruszek może pomylił numer i jego znaczenie ?
22- czujnik położenia wału Jest to (podobnie jak następny czujnik) zespół: tarcza kodowa + fotodioda i dioda świecąca. Na jego podstawie ustalana jest aktualna pozycja wału korbowego, a co za tym idzie, który wtryskiwacz ma dać paliwo, na której świecy powinien być zapłon itd. Jest zespolony z aparatem zapłonowym. .
To by się zgadzało, chyba?
zaraz zadzwonie do znajomego żeby wymrógał błędy ale mam ostatnie pytanko, jak kontrolka będzie mrugać ? najpierw długie mrugniecia np. 2 a później 3 krótkie to błąd 23 tak ? |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 08-03-2013, 00:10
|
|
|
ostatnio to przerabiałem błedy 22 i 23
odkręc aparat zapłonowy ,zdejmij kopułke , palec ,osłone i blaszke i bedziesz widział czujnik tdc 1 cylindra ,przelutuj te 3 nózki w tym elmencie -poskładaj i bedzie działało
u mnie błedy wyskakiwały tez po pewnym czasie jak się rozgrzał (brak styku?)- zauwazyłem ze bład 23 powoduje bład 22 czujnika połozenia wału
wydaje mi się że komp jak dostaje błedny odczyt z pierwszego czujnika cos zaczyna regulowac bo wypada zapłon i góra mu sie nie zgrywa z dołem i wywala bład 22
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2013, 07:37
|
|
|
Sedinix napisał/a: | To by się zgadzało, chyba? | wziąłeś mój opis do Galanta E32 - tam jest optoelektronika
w rekinie masz czujniki magnetyczne, mniej zawodne od optycznych
Sedinix napisał/a: | najpierw długie mrugniecia np. 2 a później 3 krótkie to błąd 23 tak ? | nie - zacznie zupełnie losowo mrugać, więc trzeba zacząć liczyć długie impulsy po pierwszej długiej przerwie - i odczytać wszystkie błędy (sekwencja się zapętla)
niech ktoś nagra film z mrugania, to się błędy znajdzie
pawlos napisał/a: | bedziesz widział czujnik tdc 1 cylindra ,przelutuj te 3 nózki w tym elmencie | to co widać po zdjęciu osłony pod kopułką to tranzystor wyzwalający iskrę - czujnik wałka też tam jest, ale jego styki są ukryte w plastiku |
|
|
|
 |
|