 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] sterowanie obrotomierzem różnice 6-7 bolt |
Autor |
Wiadomość |
jpb1974
Nowy Forumowicz
Auto: galant - eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 12-09-2010, 12:49 [1G 90-94] sterowanie obrotomierzem różnice 6-7 bolt
|
|
|
Witam sporo się pisze na temat różnic pomiędzy 6 a 7bolt.Niektórzy zgłębiali ten temat więc może ktoś wypowie się w temacie ewentualnych różnic w wersji 6-7bolt w sterowaniu obrotomierzem
[ Dodano: 12-09-2010, 12:51 ]
Oczywiście chodzi o eclipsa G1 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-09-2010, 19:55
|
|
|
może powiesz nam mniej więcej do czego jest Ci to potrzebne, na pewno pomoże nam to pomóc Tobie
sterownie obrotomierzem fabrycznym jest realizowane bramką logiczną NOR, źródłami dla tej bramki są nienegowane impulsy równoległe do kolektorów tranzystorów sterujących cewkami. Gdy obie cewki są w stanie wzbudzenia (narastający prąd) na wyjściu bramki NOR jest stan wysoki, gdy którakolwiek cewka przejdzie w stan indukcji (iskra) na wyjściu bramki NOR pojawia się stan niski gdyż na jej wejściu pojawia się stan wysoki (napięcie 12V przechodzące przez pierwotne uzwojenie cewki). Na oscyloskopie sygnał wyjściowy bramki NOR wygląda mniej więcej tak: _Π_Π_Π_Π_. Nie jestem w stanie na 100% powiedzieć jakim napięciem operuje bramka NOR gdyż standardowe układy logiczne pracują w napięciach 3-5V natomiast bramka w PowerTranzystorze w ecli pracuje na 12V i równie dobrze może dawać sygnał 5V jak i 12V wysterowywany tranzystorowo, jeżeli trzeba jestem w stanie to zmierzyć.
Co do różnic między 6-7boltem w kwestii sterowania obrotomierzem nie ma, jednak jest różnica w umiejscowieniu bramki logicznej. W rocznikach 90 są spotykane egzemplarze w których PowerTranzystor ma 5pinów a złącze cewki 4 piny, w tych wersjach bramka razem z kondensatorem filtrującym znajdują się "na pokładzie" cewki WN. W wersjach późniejszych 91+ bramka znajduje się w siedmio-pinowym PowerTranzystorze a cewka ma złącze 3 pinowe (+12V zasilania oraz wyjścia cewek 1 i 2) i kondensator. Jest jeszcze różnica w połączeniach ECU 90' a 91+, zamienione są piny 6 i 14.
[ Dodano: 12-09-2010, 20:12 ]
Zgłębiłem temat troszeczkę dokładniej, dowiedziałem się że w silnikach 90' jest coś takiego przykręcone razem z uchwytem cewki zapłonowej, jest to "Noise Filter". W 91 i późniejszych zintegrowany w PT. Bez niego nie działa obrotomierz po swapie silnika |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
jpb1974
Nowy Forumowicz
Auto: galant - eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 12-09-2010, 22:05
|
|
|
Sprawa wygląda następująco w ecli z roku 93 z silnikiem bolt7 wolnossącym został wykonany swap silnika turbo z roku 91 bolt6. Wymieniony został został oczywiście komputer przepływka i zostały wykonane zmiany w instalacji ale nie został przerobione okablowanie cewki i PowerTranzystora i dlatego cewka i PowerTranzystor zostały zamontowane z silnika bolt7 jak teraz się okazuje po zmontowaniu wszystkiego i uruchomieniu nie pracuje obrotomierz Pytanie jest takie jakie zmiany wykonać teraz aby obrotomierz normalnie pracował Dodam że piny 6 i 14 zostały zamienione miejscami . |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-09-2010, 10:47
|
|
|
masz dostęp do dataloggera? podepnij się do ECU i sprawdź czy ECU ma prawidłową informacje o obrotach, jeżeli nie (a dostaje ten sam sygnał co obrotomierz) to znaczy że musiałeś coś po chrzanić przy instalacji, albo PT jest uszkodzony albo wiązka.
[ Dodano: 14-09-2010, 11:19 ]
Sprawdź przy odłączonym PT i ECU i tablicy liczników czy nie ma masy na białym kablu podłączonym do 4 pinu TP. Bo to by oznaczało jego zwarcie. Potem sprawdź czy ma przejście do ECU (109 pin) i do obrotomierza na pin 12, który to pin 12 pod zegarami to ilustruje ta fota:
po zdjęciu tablicy liczników masz 2 konektory, D-05 i D-06 są pokazane na obrazku, łatwo je odróżnić bo jeden ma więcej pinów a drugi mniej, interesuje Cię pin 12 w konektorze D-05, tam ma mieć przejście kabel z PowerTranzystora, najlepiej sprawdź na odpiętym ECU. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
|
|