 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] i znowu stukanie w prawym kole |
Autor |
Wiadomość |
mentos1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 45 Skąd: 3city
|
Wysłany: 05-09-2010, 02:53 [Cari 1.9DI-D] i znowu stukanie w prawym kole
|
|
|
dzien po wymianie oslony przegubu prawego przy kole na np. trelinkach słysze gluche stukanie , zauwazylem ze ten dzwiek slychac bardzo silnie przy cofaniu , przy jezdzie na wprost musze jechac wolno po wybojach i stuka nieregularnie ... czy to moze byc wina zuzytej przedniej tulei wahacza? nie co innego stukac bo albo nowe albo sprawne...:/ |
Ostatnio zmieniony przez 06-09-2010, 09:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2010, 14:24 Re: i znowu stukanie p prawym kole
|
|
|
mentos1 napisał/a: | dzien po wymianie oslony przegubu prawego przy kole na np. trelinkach słysze gluche stukanie , zauwazylem ze ten dzwiek slychac bardzo silnie przy cofaniu , przy jezdzie na wprost musze jechac wolno po wybojach i stuka nieregularnie ... czy to moze byc wina zuzytej przedniej tulei wahacza? nie co innego stukac bo albo nowe albo sprawne...:/ |
sworzeń wahacza, albo podpory drążka stabilizatora, ewentualnie łaczniki drążka stabilizatora.
Pozdr. |
|
|
|
 |
mentos1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 45 Skąd: 3city
|
Wysłany: 05-09-2010, 16:31
|
|
|
sworzeń nowy bo wymieniony razem z wahaczem miesiac temu, chyba ze tak samo jak tuleja juz poleciał , łaczniki nowe, tylko tulei stabi nie robiłem z tego co wymieniłes, |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2010, 17:15
|
|
|
Jeżeli ten dźwięk jest uchwytny po wymianie manszetu gumowego, to sprawdź dokładnie czy wszystkie elementy zawieszenia sa dobrze podokręcane. Może nawet nakrętki koła. POzdr.
A szczególnie sprawdź dokręcenie koła |
|
|
|
 |
haribo99
Mitsumaniak 02104/KMM

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-09-2010, 08:54
|
|
|
To ja sie podepne. Stukania nie mam, ale przy prawym przednim kole podczas jazdy slychac cykliczne ocieranie metalu. Tak jakby cos ocieralo o szczeki... Jak wcisne lekko hamulec odglos ustaje. Dostalem rozne diagnozy i juz zlupialem:
1. Oslona tarczy ociera o tarcze - sprawdzilem, lekko odgialem, to nie to;
2. Ciezarki od alusow ocieraja o szczeki - sprawdzilem, nie to;
3. Tarcze zuzyte - wymienilem na nowe (faktycznie byly zjechane), nie to;
4. Jarzmo zaciskow, podobno klocki moga byc luzne i ocierac, aczkolwiek mnie to dziwi, bo wtedy dzwiek nie bylby chyba cykliczny...
Ma ktos pomysl co to moze byc? |
_________________ ---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....---- |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2010, 12:19
|
|
|
proponuje podnieść samochód z przodu z prawej i zkręcić kołem i doświadczalnie ustalić przyczynę.
Metaliczne tarcie to raczej osłona tarczy koła. Pozdr. |
|
|
|
 |
haribo99
Mitsumaniak 02104/KMM

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-09-2010, 20:09
|
|
|
podnosiłem, kręciłem- nic nie było słychać! Tylko podczas jazdy. Osłonę tarczy lekko odgiąłem, nie ma mozliwosci stykania, ocierania itp.
Takze malo prawdopodobne aby to byla oslona!
Inne pomysly? |
_________________ ---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....---- |
|
|
|
 |
JJ79
Nowy Forumowicz Kochanką mą Mitsu
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 10 Skąd: Dania
|
Wysłany: 09-09-2010, 18:28
|
|
|
To ja postaram się coś podpowiedzieć. U mnie sparwa wyglądała podobnie... dodatkowo słyszałem piszczenie ... jakby mysz ... Wymieniłem :
- drążki stabilizacyjne,
- sworznie
- pół ośki
- klocki i tarcze bosh
i dodatkowo masę innych rzeczy a okazało się, że pęknięta była u góry prawa sprężyna tak więc doszły jeszcze 2 sprężynki. Sprawdź też alternator... u mnie okazało się , że przyczyną stukania jest sprzęgło alternatora. Czyli wymiana alternatora |
|
|
|
 |
|
|