Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Żółta kontrolka silnika
Autor Wiadomość
April77 
Mitsumaniak
April77


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-05-2010, 08:25   Żółta kontrolka silnika

Ostatnie 7-8 pełnych baków wyjeździłem na Shell v paver racing (100 oktanów i duża kaloryczność-promocje na stacjach - często w cenie zwykłej 95) i muszę przyznać ze po kilku bakach auto dużo lepiej jeździ. (ale zanim się ułoży silnik to jakieś dwa pełne baki wyjeździłem) Wczoraj podjeżdżam na stacje a tu koniec promocji i cena 5,49 :evil: Zrezygnowałem i zatankowałem zwykłą (prawie 45 litrów)
Po przejechaniu 10 km zapaliła się żółta lampka kontrolki silnika i cały czas świeciła przez jakiś 80-90 km. Potem zgasła.
Czy ktoś tak miał? i wie dlaczego? Paliwo zwykłe (95Pb) ale na dobrej zaprzyjaźnionej stacji (na pewno nie chrzczone)
 
 
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2010, 09:01   

Primo, wysokooktanowa benzyna nie powoduje przyrostu mocy ani tego ze "auto duzo lepiej jezdzi". Spada temperatura spalin w kolektorze, dzięki czemu możesz auto agresywniej wystroić. Jednak przy aucie fabrycznie strojonym na 95 to nie ma zadnego sensu. Ot taki efekt placebo. Jakkolwiek ta V-racing rzadko na którym szelu ma naprawdę 99+ oktanów. Zaletą jest to że ma sporo środków czyszczących których brakuje w zwykłym paliwie. Jeśli zgasła bez gaszenia silnika to po prostu przystosował się do gorszej jakości i tyle. Jeśli musiał gasić silnik to pewnie sonda lambda wykryła jakieś nieprawidłowości.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-05-2010, 10:35   

banzajek napisał/a:
Jeśli zgasła bez gaszenia silnika to po prostu przystosował się do gorszej jakości i tyle.

A czy czasem check engin nie zapala się jeśli paliwo ma zbyt niska ilość oktanów?
 
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-05-2010, 10:46   

no moze sie wtedy zapalic, ale przypuszczalnie lanie x litrow tego vpower spowodowalo to ze auto "przyzwyczailo sie" do tego wysokooktanowego i to normalne przez pewien czas nie smakowalo ;) ... kawior zostal zatapiony kurczakiem ;)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2010, 20:07   

Bez odczytania DTC nie można gdybać dlaczego świecił się MIL. Krótko mówiąc trzeba obrać kierunek ASO.
PS Nie wiem po co wlewać takie paliwo do zwykłych silników. Moje moto osiąga prędkość maksymalną na paliwe z pierwszej lepszej stacji Neste.
_________________

Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 08-05-2010, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Roberto_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sb inv 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-05-2010, 22:55   

mnie tam przestrzegał gosc z salonu jak odbierałem auto , zeby nie zmieniac mu paliwa tylko smigac na jednym rodzaju bo silnik nie lubi zmian oktanowych
 
 
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2010, 23:01   

gdyby kolega byl z Wawy to mógłbym mu za darmo zczytac bledy, chociaz pewnie jakby podjechal do chlopakow z TTC i ładnie sie usmiechnal to tez by pewnie nie roblili klopotow.
 
 
rkowalcz 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 06-05-2010, 15:02   

miałem żółta kontrolkę - skończyło się na wymianie sondy lambda
 
 
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2010, 10:52   

ja mam żółtą kontrolkę średnio raz w tygodniu a dalej mam zdrową sondę ;) nie ma co straszyc ludzi.
 
 
rkowalcz 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 07-05-2010, 11:02   

jak masz żółta kontrolkę to musisz mieć jakieś błędy (nawet jak zgaśnie to można odczytać co ją spowodował) i najlepiej to zrobić.

U mnie sonda działa poprawnie (nie miałem żadnych problemów w czasie jazdy) z wyjątkiem jednej sytuacji - wyłączenia silnika, bo zamiast się wyłączyć nadal pobierała prąd i dlatego był błąd - wymienili sondę na gwarancji.
 
 
airchick 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite Orient Red
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Sie 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-09-2010, 16:30   

moim zdaniem, Lancer na Vpower dużo lepiej jeździ niż na 95.
Na Vpower śmiga spokojnie 200 na niemieckiej autostradzie, a przy 95 jakby się fochował.
_________________
Lancerka się melduje :D
 
 
Kjuba 
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 137
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-09-2010, 10:56   

Vpower nic nie daje, takie jest moje zdanie - silnik jak nie jest przystosowany do paliwa o większej liczbie oktanów to nie poleci szybciej a efektem może być nawet wyższe spalanie. silnik ma określoną mapę i żadne paliwo tego nie przeskoczy no chyba że na gorsze to owszem :P
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 21-09-2010, 16:38   

rkowalcz napisał/a:
jak masz żółta kontrolkę to musisz mieć jakieś błędy (nawet jak zgaśnie to można odczytać co ją spowodował) i najlepiej to zrobić
Hmm...
banzajek kilka postów wyżej napisał/a:
gdyby kolega byl z Wawy to mógłbym mu za darmo zczytac bledyc
_________________
Pamiętasz co obiecywała?
 
 
alfiq 
Forumowicz
dexter

Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 153
Skąd: śląskie
Wysłany: 22-09-2010, 12:38   

Mnie zapaliła się żółta kontrolka kiedy po wyjeździe z salonu, po paru kilometrach zatankowałem do pełna 98 na orlenie (w baku było 10l teoretycznie, więc była konieczność). Przy czym nie zapaliła się od razu a następnego dnia po odpaleniu silnika. Z lekkim stanem przedzawałowym :) zadzwoniłem do dealera i zgłosiłem usterkę ale jak skończyłem rozmawiać, to już zgasła :) Sprawdzili mi to potem na kompie ale nie zapisał się żaden błąd. Prawdopodobnie nawet 98 w Polsce jest gorsza od jakiejkolwiek benzyny z Japonii :) i się musiał troszkę przystosować. Teraz nie ma problemów, nawet jak śmigam na 95, choć jak już pisałem wcześniej - tankuję tylko na jednej stacji Shella w Katowicach. Ostatnio wlałem v-racing (ten zwykły) i jedyne co zauważyłem, to że ciszej i równiej chodzi. Przyrostu mocy czy mniejszego spalania nie zaobserwowałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.