Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] Dylemat dotyczący silnika
Autor Wiadomość
Sebos 
Nowy Forumowicz
Wódz tęga pała

Auto: Mitsubishi Galant TD GLS 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-08-2010, 12:57   [E34A 1.8TD] Dylemat dotyczący silnika

Witam,
Pisałem wcześniej o swoich kombinacjach w tym samochodzie, samochód stoi w moich rękach już ponad rok u wujka w warsztacie, stwierdziłem, że jednak opłaca mi się go zrobić, ze względu na to, że jest to auto krajowe, jestem jego drugim włascicielem a były własciciel to dobry przyjaciel rodziny...
Mam tylko nie ciekawą sytuację z silnikiem, po włożeniu z powrotem oryginalnego silnika, silnik na starym oleju został odpalony i chodził bez zarzutu nawet przejechał kilka metrów...byłem podekscytowany, następnego dnia zmieniłem olej, filtry, pracował 5 minut na jałowym i zaczął piszczeć zanim zdąrzyłem go zgasić zgasł sam, po zdjęciu miski olejowej okazało się że panewka korbowodowa na 1 tłoku weszła jedna na drugą i się zmiażdzyły między korbowodem a wałem...
Korbowód jest nie tknięty, na wale są dwie maluśkie ryski góra mikrony głębokości...
Dwóch mechaników to oglądało i stwierdziło, że przy tym przebiegu samochodu który jest fabryczny (263.000km) wał się nie zdążył aż tak wytrzeć i żeby kupić panewki główne i korbowodowe nominalne, założyć i jeździć...Inni znów mówią, że lepiej wziąśc wał i blok silnika zawieźć do mechanika by doszlifował panewki z wałem korbowodami i blokiem...W samochód trochę już zainwestowałem, szkoda jest mi go sprzedać za grosze lub oddać na złom bo to naprawdę zadbany egzemplarz, Jedyna wada w blacharce to dziura z prawej strony w progu o średnicy 2-3 cm...Reszta bez zarzutu, rocznik 1990, goła wersja.
Wyraźcie proszę swoją opinię w tym temacie, co robić?
Chciałbym uniknać ściągania głowicy, ponieważ ciśnienie na cylindrach jest bardzo dobre...
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-08-2010, 13:56   

zakladaj nominaly i jezdzij. Mozesz dodac ceramizera do silnika tez cos poprawi.
Natomiast szlify odradzam. Technologia obrobki walu przez japonczykow wyklucza szlify.
Taki wal po szlifie ma duze szanse peknac. Takze szkoda zachodu
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Sebos 
Nowy Forumowicz
Wódz tęga pała

Auto: Mitsubishi Galant TD GLS 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-08-2010, 14:36   

Kolega też posiada ten silnik?
Jeśli tak to chcialbym uzyskać informacje z pierwszej ręki co do opinii która krąży że jest to silnik nie do zajechania ? Pod warunkiem, że się o niego dba...
Dzięki wielkie za poradę, jest to już kolejna opinia i chyba zrobie wbrew opinii wujka i założe te nominaly xD bez kombinowania z wyciąganiem wału, odpinaniem rozrzadu po raz enty itd...

Edit: Jeszcze jedno pytanko, jakim olejem kolega poleca go zalać? Chodzi mi głównie o oznaczenie bo inaczej zbytnio się nie orientuję, z góry dziękuje.


Edit: Wulgaryzm.
Ostatnio zmieniony przez mkm 19-08-2010, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-08-2010, 20:41   

Sebos napisał/a:
Jeśli tak to chcialbym uzyskać informacje z pierwszej ręki co do opinii która krąży że jest to silnik nie do zajechania?
Miałem takiego i potwierdzam. Tylko trzeba robić wymiany w porę i nie pchać rąk tam, gdzie nie trzeba :) Mój miał 300kkm
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
Ostatnio zmieniony przez mkm 19-08-2010, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-08-2010, 00:40   

15W40 nie ma co szaleć z rzadszymi silnik jest nie do zajechania tylko dbać

PS. I prosił bym bez przekleństw nawet ocenzurowanych, wykropkowanych itp. takie zasady forum.
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Sebos 
Nowy Forumowicz
Wódz tęga pała

Auto: Mitsubishi Galant TD GLS 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-08-2010, 19:26   

Cóż liczyłem na więcej sugestii...
Ale dzieki za olej, za podpowiastkę na temat silnika, oraz przepraszam za malutkie bluznierstwo :)
Pozdrawiam!
 
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 19-08-2010, 00:42   

o tóż moim skromnym zdaniem jako posiadać takiego silnika propomuje nic nie próbować tylko zalożyć nominały ... ja mam na dzień dzisiejszy ponad 300K km i lepszego silnika nie widziałem.
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
Sebos 
Nowy Forumowicz
Wódz tęga pała

Auto: Mitsubishi Galant TD GLS 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-09-2010, 23:33   

Witam,
Przepraszam ze wykopuje ale bez sensu zakladac by bylo drugi temat.
Może ma ktoś jakiś kontakt lub dojścia do załatwienia panewek nominalnych do tego silnika?
Bo niestety firmy takie jak 4cars, Intercars, mechpoz, techmot, i inne nie posiadają obecnie ich na stanie i nie wiadomo kiedy beda dostepne i czy w ogole beda jeszcze dostepne...
Za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziekuje.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-09-2010, 08:28   

Sebos, Poszukaj adresu do firmy Legra mieszczacej sie w milanówku
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Sebos 
Nowy Forumowicz
Wódz tęga pała

Auto: Mitsubishi Galant TD GLS 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-09-2010, 22:11   

Dzieki, pojawily sie w 4carsie, jutro maja dotrzec, kolo srody je odbieram, kupuje oleje, jedne do plukania, potem ropą go doplukam jeszcze, pozmieniam panewki, poskrecam, uzbroje silnik na nowo (nawet dorwalem czesc nowych przewodow), zalewam olejem, aku podlaczam i heja, moze na poczatku Pazdziernika bedzie szalał bokiem na DELLu w Łodzi xD tak nawiasem to te auta zarabiscie bokiem chodzą, nie wiem jak wiekszosc, lecz jak i Colt Ca0 jak i ten Galant to jedne z niewielu aut ktorymi sie wysmienicie leci bokiem, wieksza frajda niz jakąś bawarką...powiem szczerze.



EDIT:

Niestety, panewki przyszły, wszystko mam prócz czasu...tym bardziej zniechęciło mnie ubezpieczenie...za Colta 1.3 życzą sobie o 60% mniej niż za Galanta...wchodzi kwestia ekonomiczna tu...dlatego Galant ląduje tu - zamieszczam może ktoś będzie zaintresowany.
Pozdrawiam!

http://allegro.pl/show_item.php?item=1336837935
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.