Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator
Autor Wiadomość
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 17-09-2010, 13:35   Alternator

Proszę o pomoc :rolleyes:
Problem jaki pojawił się u mnie jeszcze nigdzie nie wyczytałem.

Mianowicie chodzi o napięcie jakie podaje alternator to 15,5V i swieci mi kontrolka ładowania.
I tu zaznaczę że jestem już po drugiej wymianie regulatora napięcia w przeciągu 6 miesięcy.
Mam też wymieniony szczotko trzymak ze szczotkami.

Dziwna sprawa bo napięcie od czasu do czasu wraca do 14,5V

To co zrobiłem aby zaradzić temu zjawisku:

1) pomiar oporności ( minus na klemie i obudowa alternatora) wynik: 0,01
2) podczas zapalonego silnika i podłączonego miernika ruszałem kablami i kostką ale pomiar był bezwzględny 15,5V

Jeżeli to regulator to coś musi być przyczyna że wytrzymuje tylko 3 miesiące?

Ale czy przy uszkodzonym regulatorze napięcie wracało by do normy?
Tak czasami jak się nagrzeje to gaśnie kontrolka i 14,5V jest, ale to nie zawsze.

Zajechałem do elektryka który mi to robił (już 2 reklamacja) a on na to że tak to jest z tymi regulatorami made in Tajwan.

Czy to możliwe że Tajwan wytrzyma tak krótko czy to taka wymówka?

Czy jazda na 15,5V może mi zaszkodzić np. spalić moduł lub cewkę zapłonową ?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-09-2010, 16:42   

nikiniko napisał/a:
Czy jazda na 15,5V może mi zaszkodzić
oczywiście, że może, będzie się paliło wszystko po kolei, poząwszy od żarówek, kończywszy na podzespołach elektroniki

Czy elektryk/elektronik sprawdzał masy na silniku :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 18-09-2010, 10:04   

robertdg napisał/a:
Czy elektryk/elektronik sprawdzał masy na silniku :?:


nie wiem czy on to robił ale ja mierzyłem miernikiem i było ok

A może to być wina akumulatora ?

Jeszcze jedno mnie zastanawia, zmierzyłem napięcie na tym najgrubszym :D przewodzie biało-czerwony przy alternatorze i pokazywało 13V przy wyłączonym silniku. Czy to nie dziwne?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-09-2010, 14:20   

Tyle samo masz pewnie na akumulatorze. Ogólnie dość wysokie, ale z racji tego wyskoiego ładowania uzasadnione.
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 22-09-2010, 10:41   

Na akumulatorze przy wyłączonym silniku mam 12V.
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 22-09-2010, 18:05   

A rezystancję klema-obudowa czym mierzyłeś? Bo poniżej 1 Ohma na zwykłym multimetrze będzie jakieś 300% błędu...... (dane z instrukcji multimetru za ok 200zł zł).
Zmierz lepiej napięcie między ujemną klemą i obudową alternatora zaraz po odpaleniu, potem zmierz prąd ładowania i ze wzoru R = I/U wyliczysz rezystancję styku.

Ale najpierw sprawdź stan mechaniczny wszystkich styków klema-buda buda-silnik.
Potem wymień przewód od kontroli napięcia. Nie wiem jak w Galu ale w Sigmie z głównej skrzynki bezpiecznikowej pod maską idzie oddzielny przewód do regulatora.



15.5 V to ponad 1V za wysokie ładowanie, aż dziwne ze akumulator jeszcze się nie zagotował i nie siadł zupełnie.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.