 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Alternator |
Autor |
Wiadomość |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 17-09-2010, 13:35 Alternator
|
|
|
Proszę o pomoc
Problem jaki pojawił się u mnie jeszcze nigdzie nie wyczytałem.
Mianowicie chodzi o napięcie jakie podaje alternator to 15,5V i swieci mi kontrolka ładowania.
I tu zaznaczę że jestem już po drugiej wymianie regulatora napięcia w przeciągu 6 miesięcy.
Mam też wymieniony szczotko trzymak ze szczotkami.
Dziwna sprawa bo napięcie od czasu do czasu wraca do 14,5V
To co zrobiłem aby zaradzić temu zjawisku:
1) pomiar oporności ( minus na klemie i obudowa alternatora) wynik: 0,01
2) podczas zapalonego silnika i podłączonego miernika ruszałem kablami i kostką ale pomiar był bezwzględny 15,5V
Jeżeli to regulator to coś musi być przyczyna że wytrzymuje tylko 3 miesiące?
Ale czy przy uszkodzonym regulatorze napięcie wracało by do normy?
Tak czasami jak się nagrzeje to gaśnie kontrolka i 14,5V jest, ale to nie zawsze.
Zajechałem do elektryka który mi to robił (już 2 reklamacja) a on na to że tak to jest z tymi regulatorami made in Tajwan.
Czy to możliwe że Tajwan wytrzyma tak krótko czy to taka wymówka?
Czy jazda na 15,5V może mi zaszkodzić np. spalić moduł lub cewkę zapłonową ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-09-2010, 16:42
|
|
|
nikiniko napisał/a: | Czy jazda na 15,5V może mi zaszkodzić | oczywiście, że może, będzie się paliło wszystko po kolei, poząwszy od żarówek, kończywszy na podzespołach elektroniki
Czy elektryk/elektronik sprawdzał masy na silniku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 18-09-2010, 10:04
|
|
|
robertdg napisał/a: | Czy elektryk/elektronik sprawdzał masy na silniku |
nie wiem czy on to robił ale ja mierzyłem miernikiem i było ok
A może to być wina akumulatora ?
Jeszcze jedno mnie zastanawia, zmierzyłem napięcie na tym najgrubszym przewodzie biało-czerwony przy alternatorze i pokazywało 13V przy wyłączonym silniku. Czy to nie dziwne? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-09-2010, 14:20
|
|
|
Tyle samo masz pewnie na akumulatorze. Ogólnie dość wysokie, ale z racji tego wyskoiego ładowania uzasadnione. |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 22-09-2010, 10:41
|
|
|
Na akumulatorze przy wyłączonym silniku mam 12V. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 22-09-2010, 18:05
|
|
|
A rezystancję klema-obudowa czym mierzyłeś? Bo poniżej 1 Ohma na zwykłym multimetrze będzie jakieś 300% błędu...... (dane z instrukcji multimetru za ok 200zł zł).
Zmierz lepiej napięcie między ujemną klemą i obudową alternatora zaraz po odpaleniu, potem zmierz prąd ładowania i ze wzoru R = I/U wyliczysz rezystancję styku.
Ale najpierw sprawdź stan mechaniczny wszystkich styków klema-buda buda-silnik.
Potem wymień przewód od kontroli napięcia. Nie wiem jak w Galu ale w Sigmie z głównej skrzynki bezpiecznikowej pod maską idzie oddzielny przewód do regulatora.
15.5 V to ponad 1V za wysokie ładowanie, aż dziwne ze akumulator jeszcze się nie zagotował i nie siadł zupełnie. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|
|