Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kolejne proste pytania laika:)
Autor Wiadomość
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 11:57   kolejne proste pytania laika:)

to znow ja;-) nie smiejcie sie z takowych pytan bo laik ze mnie typowy:)

1. pasek klinowy.. piszy deikatnie i chcialbym troche go podciagnac:) czy moje myslenie jest dobre: poluzowac srube po lewj stronie tego "kola".. podciagnac kolo z paskiem a nastepnie przykrecic srube?:))

2. jak wam swieca wasze tylne swiatla.. dlaczego pytam.. zatrzymal mnie kolega osttnio w nocy i mowi ze mam przepalana jakas zarowke.. ogolnie nigdy nie widzialem jak wyglada misiek od tylu na swiatlach:) zdziwienie moje jest takie ze: lewa lampa swieci (gdy sa wlaczone swiatla mijania) praktycznie jedna zarowka na cala lampe.. o dziwo z prawej strony taka sama zarowka swieci juz jedynie na powiedzmy 1/3 czesc lampy.. srodek jest ciemny ( wyglada na odblask) noi od wewnetrznej strony przeciwmgielny:) wyglada mi to na normalne z powodu roznicy w budowie tych dwoch lamp.. ale troche mnie to dziwi gdyz we wszystkich samochodach jakie widzialem lampy swieca identycznie :oops:

o:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2006, 12:12   

nie wiem, jak w EA, ale w E3 są - na 1 lampę - 2 żarówki (2x 5W z tym, że jedna to mała W5W a druga to dwuwłóknowa 21W5, gdzie 21W zapala się przy hamowaniu
odkręć lampy i zobacz - może jedna pięciowatówka się przepaliła
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 12:23   

ehm wlasnie o to chodzi ze pozycja dziala, mijania dziala a i nawet jak naciskam STOP to widac ze sie dodatkowo swieci:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2006, 12:26   

wiedzę, że nie zrozumiałeś: są 2 żarówki na 1 lampę podczas włączenia świateł - czy to pozycyjnych, czy mijania; może przepaliła się jedna z nich i dlatego świeci tylko pół lampy i tu są 2 możliwości - albo przepaliła się żarówka W5W albo przepaliło się jedno włókno w żarówce P21/5W (to 5 watowe)
stop jest realizowany innym włóknem w tej drugiej żarówce
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 12:41   

aha:D to trza wymienic:) a jesli chodzi o pasek to jakas podpowidz?;]
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2006, 12:45   

nie wiem, jak tam jest rozwiązane mocowanie alternatora - w jednych silnikach jest tylko śruba na łapie regulacyjnej (popuścić i tak trzeba wszystkie) - i potem np. łomem się alter przesuwa a drugą ręką dociąga śruby, a w innych jest prócz śruby na łapie jeszcze dodatkowa śrubka regulacyjna - kręcąc nią ustawia się naciąg i potem tą na łapie tylko kontruje
zrób fotkę altera z różnych stron, to obadamy
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-10-2006, 12:45   

Jedna śruba napewno jest do pluzowania, wtedy drugą podkrecasz tak zeby napiac pasek i potem kontrujesz ta którą pierwsza poluzowałeś. Nie wiem dokaldniejak w galancie ale w carismie bybło to bajecznie proste, zadnych lomów czy brechya nie trzeba było uzywac.
A tak wogule to sciagnij soebie manual do galanta, tam jest duzo rzeczy pokzanych..
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 13:07   

w manualu znalazlem cos takowego.. znaczy troche jak z inne strny ale to chyba wlasnie cos takiego ze poluzowuje sie jedna a pozniej dokreca druga.. a teraz moje pytanie.. w manualu sa konkretne wartosci jakim momentem dokrecac to.. czy mozna to robic zwyklym kluczem?;] bo innych nie posiadam:P
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2006, 13:22   

jeśli masz na myśli dokręcenie kontry, to zrób zwykłym kluczem - tak mocno, żeby potem móc tą śrubę swobodnie odkręcić (więc nie dowal na maxa); co do regulacji, to chodzi o napięcie paska - tak, żeby pod naciskiem 10 kg (w zaznaczonym miejscu) uginał się o zadaną wartość (z reguły 8-10 mm)
 
 
strachota
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 22:31   

maniakowy napisał/a:
2. jak wam swieca wasze tylne swiatla.. dlaczego pytam.. zatrzymal mnie kolega osttnio w nocy i mowi ze mam przepalana jakas zarowke.. ogolnie nigdy nie widzialem jak wyglada misiek od tylu na swiatlach:) zdziwienie moje jest takie ze: lewa lampa swieci (gdy sa wlaczone swiatla mijania) praktycznie jedna zarowka na cala lampe.. o dziwo z prawej strony taka sama zarowka swieci juz jedynie na powiedzmy 1/3 czesc lampy.. srodek jest ciemny ( wyglada na odblask) noi od wewnetrznej strony przeciwmgielny:) wyglada mi to na normalne z powodu roznicy w budowie tych dwoch lamp.. ale troche mnie to dziwi gdyz we wszystkich samochodach jakie widzialem lampy swieca identycznie


Ja też mam galanta EA i pozycja z tyłu świeci tylko w zewnętrznej części lampy. Tak jak wspominałeś, po środku jest odblask, pod którym moim zdaniem (chociaż pewnoiści nie mam) nie ma raczej dodatkowej żarówki tak jak w galancie E3.
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2006, 11:47   

ha! dzis sie wkurzylem i wymontowalem dwie lampy:)) i o dziwo.. ta ktora pali sie tylko w czesci ( prawa ) ma na srodku ( czytaj odblask ) taki org. plastik:)
za to ta ktora cala sie pali ( lewa ) nie ma tego plastiku ( wyglada po prostu na to ze ktos wyjal :) ))

chcialem wyjac rownie z prawej ale sklejona jest i nie chce nic uszkodzic;PP

[ Dodano: 12-10-2006, 13:31 ]
co do paska to i tak nici:) bo musze jutro oddac mechanikowi bo pasek juz mam popekany i trzeba wymienic.. orocz tego sruby od pompy wody trzeba dokrecic bo sie dokrecily:) zostawie to juz specowi:P

dzieki za podpowiedzi:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.