Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Pajero 3.2 Did prośba o pomoc.Nie znana awaria ..
Autor Wiadomość
GOSPOL1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3,2 DID 2002 R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 16-02-2010, 19:30   [3.2 DID] Pajero 3.2 Did prośba o pomoc.Nie znana awaria ..

Witam wszystkich forumowiczów

Mam taki problem.

Pajero 3.2 DiD rok 2002 przebieg 140 000 km. Przez dwa lata śmigał bez żadnych problemów aż tu nagle…… awaria
Usterka wskazuje na usterkę pompy ale nie do końca objawy się zgadzają ze standardowymi mianowicie:
a. Auto pali nawet na mrozie bez problemów na dotyk
b. Po odpaleniu rzuca silnikiem tak że cała karoseria się trzęsie max przez dwie minuty po tym czasie objaw ustaje
c. Po odpaleniu nie da się dodać gazu tzn. mimo ze wciskam gaz do końca on nie reaguje i tak przez ok. 1 do 2 minut po tym czasie objawy ustają
d. Silnik na zimno kopci nie na czarno ale na biało( jakby naturalnie jak po odpaleniu na mrozie ale spaliny strasznie śmierdzą nie standardowo ( dziwny zapach zanika jak tylko silnik przestaje się trzepotać.
e. Silnik dziwnie pracuje tzn jak jadę normalnie i nie przyśpieszam jest w miarę wporządku. Odczuwalny jest jednak spadek mocy oraz to że motor nie wkręca się tak jak powinien, natomiast po dodaniu gazu silnik zmienia charakterystykę odgłosu i pracuje dziwnie głucho?? Tak sytuacja potrafi się zmieniać podczas jazdy tzn. gdy jadę i dodaję gazu słychać wyraźnie kiedy auto pracuje normalnie ( zazwyczaj gdy nie wciskam za dużo gazu ) lub przechodzi w tryb pracy głuchej wtedy jest jakby zamulone i wyraźnie słabsze . Kilkukrotnie wciskając szybko gaz auto zaczyna pracować normalnie i przyśpiesza, po czym sytuacja się powtarza od początku
takie objawy utrzymują się już od dwóch tygodni i sytuacja się nie zmienia czyli nie jest ani gorzej ani lepiej.
Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam wszystkich mitsumaniaków.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2010, 20:50   

GOSPOL1, witaj na forum!

Mi pierwsze 4 punkty z Twojego posta pasują na zapowietrzony układ paliwowy. Mogę się jednak mylić. Czy po tych 2 minutach "rzucania" silnikiem wszystkie w/w objawy ustają?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-02-2010, 21:09   

tak naprawdę pompa psuje się na 11 sposobów, czasem są trzy albo cztery usterki naraz.
Typowe to:
Ciężko pali, nie ma mocy, rzuca na ciepłym, rzuca na zimnym, nie pali na dwa gary, nie schodzi z obrotów, brak wolnych obrotów, kopci na czarno (rzadko się zdarza), nie wkręca się na obroty i pali się chek ( da się naprawić), w ogóle nie chce zapalić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 16-02-2010, 21:15   

Jak dla mnie to nie pali z początku na dwóch cylindrach, potem w miarę rozgrzewania się silnika na jednym. No może z tymi dwoma to przesadziłem, ale kiedyś, co prawda w benzyniaku, jak mi spadła fajka ze świecy, to właśnie silnik miał inny, głuchy ton pracy i praktycznie nie ciągnął. Za dwoma niepalącymi garami na zimno przemawia mi ta trzęsawka - tak mam czasami w starej benzynowej 626, z tym że trwa to kilka sekund i po dodaniu gazu fabryka gra.
Reasumując: sprawdź świece, może słabo grzeją albo kompresja jest słaba (pierścienie)

Dodam tylko, że "opinia" wyrażona na tzw. chłopski rozum i doświadczeń z benzyniakiem i za głośno nie bijcie :)
_________________
Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-02-2010, 21:17   

Kompresja odpada, aj nie spotkałem dida, który miałby coś z komprechą.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
GOSPOL1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3,2 DID 2002 R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 16-02-2010, 22:32   

witam
zbyszekm2 tyle sie naczytałem twoich postów czy mógłbym zadzwonić do Ciebie może ty coś poradzisz albo chociaż przez telefon może wykonam pod twoje dyktando kilka czynności i może coś zdiagnozujesz ?? wydaje mi się że to pompa zresztą tak mowi spec z ASV Lider z Wrocławia oraz też komp pokazuje awarię pompy ale dlaczego nie pali się kontrolka silnika i auto zapala dalej pracuje. Większość forumowiczów piszę że jak pompa poszła to staneli i nie chce zapalić a u mnie pali jak igła . Głowa mnie boli jak mam wydać
( i skąd wziąć) 6000 zł na naprawe pompy i chciałbym wszystkie inne możliwości wyeliminować zanim pojadę do Pana Wachowiaka. Zastanawiam sie też czy nie może być to jakieś nie domaganie zasilania elektrycznego dochodzącego do pompy ?? co myślicie dodam że nie jestem mechanikiem i może głupoty jakieś piszę??!!
Zdradzę wam tajmniecę której świadomie nie pisałem wcześniej aby nie wzbudzać sugestii. Podczas tych dużych mrozów był moment kiedy jechałem na narty i auto zaraz po odpaleniu dziwnie się zachowywało i jakby nie chciało jechać było - 23 st C i zaczełem się bać czy mi paliwo nie zamarznie i rzuciłem na radiu CB hasło co zrobić i pojawili się uczynni mobile którzy mi doracdzili abym na cały bak doloł 5 litrów benzyny i też tak zrobiłem dolałem na 80 litórow 5 litrów benzynki :-X i już jak jechałem czułem że fura nie jedzie tak jak zawsze . Nie wiem czy jest to tylko nieszczęśliwy zbieg okoliczności czy też pompa lub cos innego juz wcześniej sie psuła i to tylko zkfitowało całość. wcześniej nigdy nie bylo problemów i fura smigała bez problemów. mój mechanik mówi tak :
1. sprawdzić swiece
2. sprawdzić lub wymienić wtryski
3.naprawa pompy :cry:
z jakiego powodu może nie chodzić rano jeden garnek ??

[ Dodano: 16-02-2010, 22:44 ]
bartek2800 napisał/a:
GOSPOL1, witaj na forum!

Czy po tych 2 minutach "rzucania" silnikiem wszystkie w/w objawy ustają?


tak po 1 do 2 minut wszystko przechodzi pozostaje tylko zmienny pomrók silnika ale tylko podczas jazdy i brak mocy przy niskich tonach motoru. Ewidentnie widać jakby nie mógł się wkręcić na obroty i przy dodawaniu gazu na jałowym nie wkręca sie tak jak kiedyś tylko trzeba długżej przytrzymać aby się do 4 000 dokręcił ( oczywiście robiłem to tylko do testów diagnostycznych i takich rzeczy nie robie na co dzień ) ewidentnie przy wysokich obrotach ( czyli wtedy kiedy potrzebuje więcej paliwa ) pracuje w trybie pomruku nie naturalnego a przy nieższych wydaje mi sie że wraca do normy. Nie kiedy jak chę wyjechać ze skrzyżowania nagle to wciskam gaz o on reaguje jakby z opóźnieniem)
pzodr
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 16-02-2010, 22:55   

W temacie dolewania Pb: teoretycznie to nie powinno być powodem. W instrukcji do 3.2DiD producent zaleca dolewanie Pb nawet do 30% w przypadku solidnych mrozów, tak więc te twoje 5 litrów to jakieś 7.5%. W praktyce: niech się wypowiedzą mądrzejsi.
_________________
Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto
 
 
boszden
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2010, 23:14   

Ja bym zaczął od wymiany filtra paliwa.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-02-2010, 00:10   

GOSPOL1 napisał/a:
witam
zbyszekm2 tyle sie naczytałem twoich postów czy mógłbym zadzwonić do Ciebie

Jasne, dzwoń 602-673-905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
GOSPOL1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3,2 DID 2002 R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 20-02-2010, 14:37   

odnośnie filtra paliwa to wymieniłem go w pierwszej kolejności ale nic nie dało
zdecydowałem więc że zrobię tak:
1. wymieniam świece ( telepanie silnikiem po porannym rozruchu to napewno brak pracy jednego cylindra
2. sprawdzam wtryski bo jak się okazuje to sprawdzenie powinno nastapić co 60 000 km a ja tego po zakupie nie zrobiłem i nie wiem czy ktoś przedemną to zrobił
3. i dopiero jak nie przejdzie to zabiore się za pompę
co do tematu wymiany pompy czy tez jej regeneracji to powiem tak:
są ludzie na tym forum którzy twierdzą że pompa jest nie naprawialna natomiast znam 14 przypadków regeneracji pompy u Wachowiaka ( dane z ASV Lider Wrocław) gość daje gwarancję 12 miesięcy i z tych 14 tylko jeden przypadek był taki że pompa ponownie do niego wróciła ( auto nie pracowało tak jak powinno ) i naprawił ją po raz drugi i auto jezdzi do dzisiaj. I nie pisze to po to aby namawiać kogokolwiek na naprawę u niego ale po to aby potwierdzieć że takie pompy się jednak naprawia i każdy z nas musi wybrać czy szuka nowej ale to drogie bardzo albo szuka używanej i koszt różny ale u niektórych wymiana na używaną kosztuje razem z pompą 6000 zł i gwarancja jest jak to się mówi tylko rozruchowa. Dla mnie wydanie 6000 zl i nie otrzymaniu pełnej gwarancji na te 12 miesiecy to jakaś abstrakcja. Albo też daje swoją uszkodzoną do regeneracji a koszt podobny wacha się tu od ok 3000 do nawet podobno 8000 zł :)
a może jest ktoś na forum kto regenerował pompe u któregoś z dwóch speców od diesli których mamy w Polsce ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-02-2010, 15:21   

U nas jak wymieniasz masz gwarancję 3 miesiące, Jak klient sam wymienia to ma rozruchowa. poza tym wymiana pompy to nie tylko wymiana pompy, ale często trzeba usunąć przyczynę, która sprawiła usterkę.
Ci którzy naprawiają pompy dają gwarancję na części które wmontowali.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
Ostatnio zmieniony przez zbyszekm2 20-02-2010, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 20-02-2010, 15:39   

GOSPOL1 napisał/a:

2. sprawdzam wtryski bo jak się okazuje to sprawdzenie powinno nastapić co 60 000 km a ja tego po zakupie nie zrobiłem i nie wiem czy ktoś przedemną to zrobił

Zrób to bo wydaje się ze wtryski się zacinają i stad ta awaria. Mówiąc po chłopsku to któryś chyba leje... :wink:
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-02-2010, 16:24   

http://forum.mitsumaniaki...pompa+wtryskowa
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
GOSPOL1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3,2 DID 2002 R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 23-02-2010, 22:33   pytanie do zbyszekm2

a jak się objawiają uszkodzone wtryskiwacze ?? u mnie nie kopci ani dymka i wszystko jest ok czy wobec tego jest potrzeba sprawdzenia wtryskiwaczy jak kolega pisze powyżej ??
pozdr
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-02-2010, 23:00   Re: pytanie do zbyszekm2

GOSPOL1 napisał/a:
a jak się objawiają uszkodzone wtryskiwacze ?? u mnie nie kopci ani dymka i wszystko jest ok czy wobec tego jest potrzeba sprawdzenia wtryskiwaczy jak kolega pisze powyżej ??
pozdr

Szkoda kasy i czasu na sprawdzanie wtrysków.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.