Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach
Autor Wiadomość
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2010, 14:57   [EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach

Witam,

Objaw jest taki, że przy podczas hamowania i przyspieszania w koleinach ciężko utrzymać kierownice - zaczyna mocno ściągać.

Co jest odpowiedzialne za taki objaw? Amory nowe, końcówki drążków nowe, geometria i zbieżność sprawdzone. Na stacji diagn. żadnych luzów nie stwierdzili.
 
 
tomasek 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC60 MINI ONE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 7250
Skąd: stolica wschodu
Wysłany: 02-09-2010, 15:08   

Albo masz gdzieś luzy albo jak masz opony 215 to może być taki efekt :( Ja mam 215-45-17 i w koleinach też muszę dobrze trzymać kierownice
_________________
__________________________________________
 
 
voytech 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Czeladź
Wysłany: 02-09-2010, 15:13   

Jeśli masz 215/45R17 to nic nie poradzisz.
Na zimówkach 195/60R15 nie ma tego efektu.
_________________
01559/KMM
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 02-09-2010, 15:17   

Ja mam 205/65/15 i też mam podobnie...ale po wymianie amorów i wahaczy nie był na ustawieniu zbieżności...czy to może być bezpośrednia przyczyna?
Czy jeszcze końcówki będą do wymiany?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2010, 15:19   

opony to 205/50/17 i nie mam tu na mysli lekkiego ściagania tylko mocne wręcz wyrywanie kiery.

W poprzednim aucie mialem 225/45 i nie było takiego problemu, wiec pewnie po prostu kiepski diagnosta sprawdzał mi zawias. Jesli ktoś zna jakiegos speca z Wwy (najlepiej strona wschodnia) to byłbym wdzięczny za namiar.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-09-2010, 16:08   

zbir napisał/a:
opony to 205/50/17

czytałem w testach opon, że to najgorszy rozmiar jeśli chodzi o koleiny
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 02-09-2010, 16:40   

Krzyzak napisał/a:
zbir napisał/a:
opony to 205/50/17

czytałem w testach opon, że to najgorszy rozmiar jeśli chodzi o koleiny

czyli mój też?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-09-2010, 17:00   

m6riano, to była - o ile pamiętam - strona: opony.com.pl
potem wziąłem opinie o oponach goodyear excellence i tam ludzie narzekali na 205 szerokość
ja nigdy nie miałem takich opon (poza służbowym chryslerem sebringiem, który na drodze Gdańsk-Łódź wyrywał ręce ;) ), więc ciężko mi się dokładnie do tych zarzutów ustosunkować
 
 
Dzik 
Mitsumaniak


Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 245
Skąd: W-wa
Wysłany: 02-09-2010, 17:04   

Jeśli chodzi o zawias to polecam Henryka Blonskiego z Zielonki, jeździłem tam z 3 samochodami jeździ tam większość moich znajomych. Jedyny minus to taki, ze nie umawiasz się na konkretna godzinę tylko czekasz w kolejce. A geometrie robię tylko na rogu Fieldorfa i Nowaka-Jezioranskiego. Zawsze profi robota, raz meczyli się ponad 2h z CRXem, ale ustawili idealnie. Generalnie wszystki opony od 195 w gore to tragedia w koleinach, dużo tez zależy od wspomagania.
 
 
ensulent 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Ozorków
Wysłany: 11-09-2010, 11:17   

potwierdzam ze 215 opony strasznie sciagaja w koleinach dokladnie mam 215/50/17 i jest nieciekawie ;p
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2010, 09:11   

Dzik dzięki za namiary byłem u tego Błońskiego w Zielonce, nawet przyjął mnie na przegląd poza kolejką. Niestety nic nie znalazł (poza delikatnym luzem na tylnych łącznikach stabilizatora)

ensulent u mnie przy "normalnej" jeździe w koleinach nic nie ściaga - jedzie prosto. Dopiero gdy ostro przyhamuje albo przyspieszę (z jedynki/dwójki) to wtedy wyrywa kiere.
 
 
piotruswie 
Mitsumaniak
piotruswie

Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: Łódź / dąbrowa
Wysłany: 14-09-2010, 10:47   

A ja ci powiem że miałem to samo
Przy czym ściąganie było następujące:
jak dodawałem gazu wciągało mnie w prawo a jak hamowałem ciągło w lewo
u mechanika okazało się że wahacz lewy prosty przedni a w zasadzie jego sworzeń miał luz góra-dół prawie 1cm, miałem szczęście że mi się nie wypiął
po wymianie wahacza wszystko OK
PS dodam że nic nie pukało - cisza - a mimo to luz że ta lala

by sprawdzić taki luz musisz podnieść jedną stronę auta, zdjąć koło i pod sworzeń wahacza zakrzywionego podłożyć 2 lewarek, unieść zwrotnicę i zobaczyć czy sworzeń jest sztywno osadzony w wahaczu - jeśli tak pod lewaruj zwrotnice tym razem wsuwając lewarek pod sworzeń wahacza prostego (czynność tę sprawdź na drugim kole)
jeśli wykryłeś luz nie zwlekaj z wymianą wahacza, jeśli nie wykryłeś szukaj dalej
_________________
My wiemy co dobre :)
 
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2010, 12:01   

dzieki sprawdze to ale niezbyt w to wierze, bo podejrzewam, ze u Ciebie to sie działo w kazdych warunkach (a nie tylko w koleinach).

U mnie problem jest tylko w koleinach. Na równej nawierzchni kierą nie rzuca - przyspiesza i hamuje elegancko na wprost.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-09-2010, 13:21   

Przy luzie wahacza prostego ściąga także na prostej nawierzchni.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-09-2010, 20:10   

zbir napisał/a:
Dopiero gdy ostro przyhamuje albo przyspieszę (z jedynki/dwójki) to wtedy wyrywa kiere.
Spotkałem sie dokładnie z takim samym przypadkiem, winą okazał się zatarty sworzęń zwrotnicy, oczywiście zawieszenie wielowahacz, ale niestety nie było to Mitsubishi.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.