[EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach |
Autor |
Wiadomość |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2010, 14:57 [EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach
|
|
|
Witam,
Objaw jest taki, że przy podczas hamowania i przyspieszania w koleinach ciężko utrzymać kierownice - zaczyna mocno ściągać.
Co jest odpowiedzialne za taki objaw? Amory nowe, końcówki drążków nowe, geometria i zbieżność sprawdzone. Na stacji diagn. żadnych luzów nie stwierdzili. |
|
|
|
 |
tomasek
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC60 MINI ONE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 7250 Skąd: stolica wschodu
|
Wysłany: 02-09-2010, 15:08
|
|
|
Albo masz gdzieś luzy albo jak masz opony 215 to może być taki efekt Ja mam 215-45-17 i w koleinach też muszę dobrze trzymać kierownice |
_________________ __________________________________________
 |
|
|
|
 |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 02-09-2010, 15:13
|
|
|
Jeśli masz 215/45R17 to nic nie poradzisz.
Na zimówkach 195/60R15 nie ma tego efektu. |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-09-2010, 15:17
|
|
|
Ja mam 205/65/15 i też mam podobnie...ale po wymianie amorów i wahaczy nie był na ustawieniu zbieżności...czy to może być bezpośrednia przyczyna?
Czy jeszcze końcówki będą do wymiany? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2010, 15:19
|
|
|
opony to 205/50/17 i nie mam tu na mysli lekkiego ściagania tylko mocne wręcz wyrywanie kiery.
W poprzednim aucie mialem 225/45 i nie było takiego problemu, wiec pewnie po prostu kiepski diagnosta sprawdzał mi zawias. Jesli ktoś zna jakiegos speca z Wwy (najlepiej strona wschodnia) to byłbym wdzięczny za namiar. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-09-2010, 16:08
|
|
|
zbir napisał/a: | opony to 205/50/17 |
czytałem w testach opon, że to najgorszy rozmiar jeśli chodzi o koleiny |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-09-2010, 16:40
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | zbir napisał/a: | opony to 205/50/17 |
czytałem w testach opon, że to najgorszy rozmiar jeśli chodzi o koleiny |
czyli mój też? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-09-2010, 17:00
|
|
|
m6riano, to była - o ile pamiętam - strona: opony.com.pl
potem wziąłem opinie o oponach goodyear excellence i tam ludzie narzekali na 205 szerokość
ja nigdy nie miałem takich opon (poza służbowym chryslerem sebringiem, który na drodze Gdańsk-Łódź wyrywał ręce ), więc ciężko mi się dokładnie do tych zarzutów ustosunkować |
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 02-09-2010, 17:04
|
|
|
Jeśli chodzi o zawias to polecam Henryka Blonskiego z Zielonki, jeździłem tam z 3 samochodami jeździ tam większość moich znajomych. Jedyny minus to taki, ze nie umawiasz się na konkretna godzinę tylko czekasz w kolejce. A geometrie robię tylko na rogu Fieldorfa i Nowaka-Jezioranskiego. Zawsze profi robota, raz meczyli się ponad 2h z CRXem, ale ustawili idealnie. Generalnie wszystki opony od 195 w gore to tragedia w koleinach, dużo tez zależy od wspomagania. |
|
|
|
 |
ensulent
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 11-09-2010, 11:17
|
|
|
potwierdzam ze 215 opony strasznie sciagaja w koleinach dokladnie mam 215/50/17 i jest nieciekawie ;p |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-09-2010, 09:11
|
|
|
Dzik dzięki za namiary byłem u tego Błońskiego w Zielonce, nawet przyjął mnie na przegląd poza kolejką. Niestety nic nie znalazł (poza delikatnym luzem na tylnych łącznikach stabilizatora)
ensulent u mnie przy "normalnej" jeździe w koleinach nic nie ściaga - jedzie prosto. Dopiero gdy ostro przyhamuje albo przyspieszę (z jedynki/dwójki) to wtedy wyrywa kiere. |
|
|
|
 |
piotruswie
Mitsumaniak piotruswie
Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 104 Skąd: Łódź / dąbrowa
|
Wysłany: 14-09-2010, 10:47
|
|
|
A ja ci powiem że miałem to samo
Przy czym ściąganie było następujące:
jak dodawałem gazu wciągało mnie w prawo a jak hamowałem ciągło w lewo
u mechanika okazało się że wahacz lewy prosty przedni a w zasadzie jego sworzeń miał luz góra-dół prawie 1cm, miałem szczęście że mi się nie wypiął
po wymianie wahacza wszystko OK
PS dodam że nic nie pukało - cisza - a mimo to luz że ta lala
by sprawdzić taki luz musisz podnieść jedną stronę auta, zdjąć koło i pod sworzeń wahacza zakrzywionego podłożyć 2 lewarek, unieść zwrotnicę i zobaczyć czy sworzeń jest sztywno osadzony w wahaczu - jeśli tak pod lewaruj zwrotnice tym razem wsuwając lewarek pod sworzeń wahacza prostego (czynność tę sprawdź na drugim kole)
jeśli wykryłeś luz nie zwlekaj z wymianą wahacza, jeśli nie wykryłeś szukaj dalej |
_________________ My wiemy co dobre
 |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-09-2010, 12:01
|
|
|
dzieki sprawdze to ale niezbyt w to wierze, bo podejrzewam, ze u Ciebie to sie działo w kazdych warunkach (a nie tylko w koleinach).
U mnie problem jest tylko w koleinach. Na równej nawierzchni kierą nie rzuca - przyspiesza i hamuje elegancko na wprost. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-09-2010, 13:21
|
|
|
Przy luzie wahacza prostego ściąga także na prostej nawierzchni. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-09-2010, 20:10
|
|
|
zbir napisał/a: | Dopiero gdy ostro przyhamuje albo przyspieszę (z jedynki/dwójki) to wtedy wyrywa kiere. | Spotkałem sie dokładnie z takim samym przypadkiem, winą okazał się zatarty sworzęń zwrotnicy, oczywiście zawieszenie wielowahacz, ale niestety nie było to Mitsubishi. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|