Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Immobilizer - tryb serwisowy (?)
Autor Wiadomość
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 29-01-2014, 12:20   Immobilizer - tryb serwisowy (?)

Witam wszystkich serdecznie, jako że jestem tu pierwszy raz :)
Posiadam Lancera 1.8 z 2009r., ostatnio miałem spore przeboje z kluczykiem - po dwóch dobach stania pod domem samochód nie chciał odpalić. Naładowałem akumulator, dalej nic, na kablach też nie, na popych też nie. Pomyślałem o immo, ale nie mogłem za nic znaleźć klucza matki, więc odholowałem auto do serwisu. Namęczyli się i nic, wymienili rozusznik i nic, w końcu po paru dniach znalazłem klucz, zawiozłem i działa.
Dorobienie klucza to ok 250zl bez pilota (u mnie centralny nie działa z kluczyka, więc opcja odpada) w serwisie ceny z kosmosu.
Wyczytałem w internecie, że jest ryb serwisowy immo, czy ktoś wie jak się to uruchamia i czy w ogóle jest coś takiego możliwe w naszym aucie?
Stary kluczyk mi działa, tylko nie rozbraja immobilizera, więc jeśli by się dało to cholerstwo wyłączyć, to by było dobrze, teraz jeżdżę z tym głównym kluczem, ale jak się zgubi to kaplica (a czasem żona jeździ, więc ryzyko podwójne ;) ).
Pozdrawiam
owp
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-01-2014, 12:28   

No to potrzebujesz samą pastylkę immobilizera do tego popsutego klucza. Wystarczy poszukać machera co Ci odczyta z dobrego klucza i zaprogramuje nową pastylkę do uszkodzonego klucza.
 
 
michalcjo 
Forumowicz

Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 44
Skąd: poznan
Wysłany: 29-01-2014, 16:38   

Fajny serwis, który najpierw wymienia dobrą część na dobrą a później klient przychodzi z gotową odpowiedzią. ASO w tym przypadku nie oznacza autoryzacji tylko ASObie wymienimy moze się uda.
Zrób klona z klucza matki i po robocie
 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 29-01-2014, 17:07   

Byłem u fachmana, tej pastylki nie da się (albo on nie umie) dorobić, ma inne - ale się nie mieszczą do oryginalnego kluczyka.
Michalcjo - no też nie jestem pewien co do rozrusznika, ale faktem jest, ze jak pożyczałem koledze samochód to się dziwił, że słabo odpala, więc może coś z nim było nie tak. Choć z drugiej strony nie widzę specjalnej różnicy... Mam nadzieję, że faktycznie wymienili (czy zregenerowali raczej).
Odnośnie klona - fachman mi powiedział, że nie ma czegoś takiego jak klucz matka i że dorabiają z każdego klucza, więc pomyślałem, ze ten dorobiony (bez pilota) mogę trzymać jako zapas a jeździć z oryginalnym. Ale czy to prawda?
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-01-2014, 18:11   

Z kluczykami to prawda. Przy zakupie dostaje się tylko 2 komplety kluczy. Niema kluczyka matki chyba że masz KOS-a, czy jak on tam.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2014, 21:13   

Ciekawe czy przy kupnie nowego auta fabryczny immobiliser można dezaktywować? Najczęściej dla właściciela, szczególnie w późniejszym czasie, jest z nim więcej problemów jak pożytku bo jeśli ktoś kradnie takie auto to i tak potrafi takie zabezpieczenie bardzo szybko wyłączyć. O wiele skuteczniejsze są zabezpieczenia niestandardowe na pewno potrafią bardziej utrudnić odpalenie dla złodzieja specjalisty.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3268
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 30-01-2014, 08:26   

owp- no to daj dorobić nowy kluczyk, taki co zmieści tę pastylkę. Co za różnica- ważne żeby działało. Można kupić surowy i dorobić według tego co ci został.
_________________

 
 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-01-2014, 08:30   

Uwex - chodzi o to, że w dorobionym nie działa pilot i centralny zamek.
Zastanawiam się, czy kod do kluczyka kopiuje się z drugiego, czy nie jest potrzebny drugi kluczyk w ogóle - gość mówił, że muszę przyjechać autem.
W takim razie mógłbym nie dorabiać w ogóle, bo z tego zepsutego zawsze można dorobić trzpień, a immo zgrać z auta (jeśli tak się to robi).
Nie ukrywam, że mam w tym miesiącu trochę wydatków, więc kombinuję...
Plecho- też się zastanawiam, może to jak ze szczepionką - wszyscy mają, więc złodziejaszki nawet nie próbują już kraść, a prawdziwi złodzieje wszystko ukradną... Tylko chyba nie Lancery :)
Ostatnio zmieniony przez owp 30-01-2014, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-01-2014, 08:31   

owp - co znaczy nie mieści? Może wystarczy trochę tam jakimś frezem w plastiku podtoczyć? Duża jest różnica?

Może da się wykorzystać got z tego klucza, przełożyć do jakiejś innej obudowy...? Albo poszukaj machera co ma mniejsze pastylki...

owp napisał/a:
Uwex - chodzi o to, że w dorobionym nie działa pilot i centralny zamek.


Znaczy ten co Ci nie działa to już jest jakiś nie oryginalny? Co znaczy pilot i centralny? Chodzi o guziki do otwierania i zamykania czy o coś jeszcze? Te guziki zdaje się można samemu jakąś kombinacją zaprogramować do samochodu... To są 2 różne rzeczy immobilizer i pilot do centralnego.
 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-01-2014, 08:39   

Nie mieści się - oryginalnie jest taka okrągła (a może kwadratowa) pastylka, nieorginalnie jest w kształcie walca - wystaje o jakieś 5mm, grota nie da się przełożyć, bo zalany. Może ktoś inny faktycznie porafi...
Klucz co nie działa jest oryginalny, ten dorobiony miałby być bez pilota. Z centralnym chodzi mi o to, że działa tylko z pilota, a nie wkładając kluczyk do zamka i przekręcając.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3268
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 30-01-2014, 08:49   

owp napisał/a:
Zastanawiam się, czy kod do kluczyka kopiuje się z drugiego, czy nie jest potrzebny drugi kluczyk w ogóle - gość mówił, że muszę przyjechać autem.


już się pogubiłem- czyli masz: 1 kluczyk oryginalny- działa, 1 kluczyk oryginalny- nie działa, 1 kluczyk dorobiony- nie działa ? mówimy o elektronice ., tak ?
_________________

 
 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-01-2014, 08:59   

Mam 2 kluczyki oryginalne, z czego w jednym zepsuł się moduł odbezpieczający immobilizer (można otworzyc auto, ale nie można zapalić silnika). Zastanawiam się nad dorobieniem kluczyka, tylko że ten za 250zł jest w opcji bez pilota (ale z modułem do immo).
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-01-2014, 09:01   

Poszukaj kogoś kto ma odpowiedniej wielkości pastylkę do immobilizera... A jak nie to spróbuj wyrzeźbić w kluczy tyle miejsca...
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3268
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 30-01-2014, 11:18   

owp- coś to wszystko pokręcone, bo :
owp napisał/a:
Klucz co nie działa jest oryginalny, ten dorobiony miałby być bez pilota. Z centralnym chodzi mi o to, że działa tylko z pilota, a nie wkładając kluczyk do zamka i przekręcając.


czyli klucz nie odblokowuje immobilizera (nie można odpalić silnika), ale otwierasz nim drzwi (centralny zamek) z pilota, ale nie otwiera drzwi przekręcając zamek ?
To bez sensu. Bo, że nie otwiera fizycznie zamka to raczej nie jest wina klucza.
Ja bym poszukał innego fachmana od dorabiania kluczy i on powinien wymienić czip w tym felernym kluczu i na podstawie tego dobrze działającego go zaprogramować.
Zrobiłem tak w Toyocie i nie było problemu, drogo też nie było - ok. 100 zł.

Tutaj na 9 stronie poszukaj jaki czip jest potrzebny do Twojego Lancera- może się przyda podpowiedzieć fachmanowi ?
_________________

 
 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-01-2014, 15:07   

Kurcze - kluczyk otwiera drzwi, ale nie działa wtedy centralny, tylko te konkretne drzwi się otwierają/zamykają, już nie wiem jak to wytłumaczyć.
Za linka dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.