Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2G 95-99] Duże spalanie i kopci z rury
Autor Wiadomość
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-01-2010, 19:00   [2G 95-99] Duże spalanie i kopci z rury

Witam wszystkich!

Jestem szczęśliwym posiadaczem eclipse 2g GS od dwóch miesięcy z silnikiem 4G63. Ma zamontowana instalację gazową sekwencyjną. Od momentu jak go kupiłem po mieście jeżdżąc spala mi około 20 L gazu, na trasie około 11L. Oddałem do gazownika, ten skasował 450zł za wymianę filtrów, kalibrację wtrysków, regulację instalacji + coś wymienił jakiś element. Spalanie mi spadło aż do około 18-19 po mieście i raz udało mi się poniżej 10 zejść na trasie, ale jednak to za dużo pali po mieście i zbyt duża dysproporcja jest pomiędzy trasą a miastem. Robię średnio dystanse po 7 km po mieście, więc się autko nagrzewa spokojnie. Staram się tylko dotykać pedał gazu i hamowanie silnikiem to u mnie podstawa Sprawdziłem sondę na kanale. Sam byłem to nie miałem jak gazować autkiem i sonda wskazywała tak wartości od 0,6 - 0,7V i nie zmieniało się zbytnio. To naturalne na jałowym biegu? Co można jeszcze sprawdzić? CE wskazuje jedynie wtryskiwacze jak jest na gazie (czyli emulator trzeba zamontować)

Druga sprawa to trochę kopci jak się depnie mocniej gaz. Zauważyłem, że znika mi trochę płyn do chłodnicy. Oleju mało bierze. Po wymianie oleju zrobiłem około 2k KM i jeszcze nie dolewałem mu, bo nie zszedł do minimum. Podejrzewam, że to będzie uszczelka pod głowicą. Czy jest jakieś inne miejsce, prócz tej uszczelki, gdzie może woda się dostawać i wychodzić przez wydech?
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 27-01-2010, 22:28   

kicek86 napisał/a:
Staram się tylko dotykać pedał gazu

I tu widzę zasadniczy problem. Zużycie paliwa nie jest wprost proporcjonalne do obrotów silnika tylko do jego obciążenia. Jeżdżąc cały czas na niskich obrotach w mieście zużywasz więcej paliwa niż utrzymując silnik w okolicach maksymalnego momentu obrotowego.
Jeśli jak mówisz instalacja została prawidłowo wyregulowana, gaz nie ucieka przez jakąś nieszczelność , ECU nie wypluwa błędów to istnieją dwie możliwości:
1- Jak wyżej zła technika jazdy
2- Zmień stację gdzie tankujesz LPG
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-01-2010, 22:37   

na sekwencji gazu powinien ci jarac na miescie ok 13 , na trasie ok 8 , oczywiscie na spokojnie , co do dymienia to normalna sprawa , szukaj przyczyny w nieszczelnosci chlodnicy i polączen , check ci nie powinien sie palic , sprawdz wtryski , moze zapieczone , zalej 100 oktanowym i pojezdzij troche na paliwie , niech przepali je

[ Dodano: 27-01-2010, 22:45 ]
HouseM napisał/a:
kicek86 napisał/a:
Staram się tylko dotykać pedał gazu

I tu widzę zasadniczy problem. Zużycie paliwa nie jest wprost proporcjonalne do obrotów silnika tylko do jego obciążenia. Jeżdżąc cały czas na niskich obrotach w mieście zużywasz więcej paliwa niż utrzymując silnik w okolicach maksymalnego momentu obrotowego.
Jeśli jak mówisz instalacja została prawidłowo wyregulowana, gaz nie ucieka przez jakąś nieszczelność , ECU nie wypluwa błędów to istnieją dwie możliwości:
1- Jak wyżej zła technika jazdy
2- Zmień stację gdzie tankujesz LPG


no tak , ale jakby nawet jezdzil na 5 biegu 40km/h to 20l mu nie powinien jarac . sprawdz jezcze raz sondy , tutaj gdzies masz opisy ECB-manual
_________________

Ostatnio zmieniony przez kamil4711 04-06-2010, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-01-2010, 23:27   

HouseM: pisząc, że dotykam pedał, mam na myśli, że nie wciskam go do deski. Sporo poczytałem nasze forum i kilka razy był poruszany temat, że najlepiej 2,5 - 4k obrotów, tak też staram się trzymać. jechać przy 1,5k obrotów to by mnie krew zalewała jak bym sam coś takiego robił :) już różnych stylów jazdy próbowałem i wynik zawsze jest około 19L po mieście. Co do stacji. Tankowałem na lotosie, shellu i jakiś innych po za miastami i nie wpływało to na spalanie znacząco. Trudno zauważyć różnicę między 19 a 19,5 :? zatankuję benzynę i sprawdzę jeszcze ile na benzynie pali, ale podejrzewam właśnie że też dużo wcina benzynki.
Kamil4711 sprawdzałem tą sondę przed katalizatorem. Ta za katalizatorem też wpływa na spalanie jak ta pierwsza?
Problem jak dla mnie nie jest banalny, bo sprawdziłem podstawowe rzeczy, które rzekomo wpływają na spalanie i nic do wymiany od razu się nie kwalifikuje :/

Kamil4711 dzięki za linka do książki, myślałem, że taka wypasiona książka do eclipse nie istnieje, bo ta w dziale download to już dawno wydrukowałem sobie i przejrzałem kilkanaście razy, ale słaba jest, a tutaj na ponad 2000 stron mam chyba wszystko co potrzeba ;-)
 
 
 
Pablo1o 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2010, 10:09   

A jak ci jeździ na benzynie ? Nie szarpie ? Nie muli ?

"Zauważyłem, że znika mi trochę płyn do chłodnicy"

Tego nie powinno być . Nie cieknie ci nigdzie . Jak nie to prawdopodobnie uszczelka pod głowicę

Na jaki kolor ci dymi ? Biały ? Niebieski czy czarny ?
Biały czesto oznacza uszczelkę pod głowica kiedy płyn chłodniczy dostaje się do układu. Ale w Eclipse ma skłonności do dymienia na biało. W wydechu odkłada się sporo wody i trzeba czasami jeździć ponad godzinę nim zmniejszy się kopcenie na biało :/

Zobacz ile ci pali na benzynie ... Bedziesz miał porównanie .

Sorry 19l to sporo za dużo

P.S. Dodam tylko że mój Eclipse kiedy był GS-em w miescie przy spokojnej jeździe palił mi 10.5 l benzyny.
 
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-01-2010, 13:15   

Pablo1o: Jeżeli chodzi o samą jazdę to bardzo dobrze się jeździ na benzynie i na gazie. Nie szarpie, nie muli, dobrze przyspiesza.
Jedynie co jeszcze daje mi do myślenia to lekko falujące obroty. Na jałowym biegu benzyna/gaz obroty tak 800-1000 się zmieniają. Podejrzewam, że co do tego to musze dokładnie przeczyścić przepustnicę.
Jeżeli chodzi o dymienie to dymek biały, jak sie dłużej pojeździ to już tak nie dymi bardzo. Może faktycznie ubytek płynu wynika z jakieś nieszczelności, a dym to wynik wody, która się gromadzi w tłumiku. Tylko czemu aż tak dużo jej tam jest, że troche trzeba pojeździć, zeby sie jej pozbyć :?

Cytat:
Sorry 19l to sporo za dużo

Wiem, własnie to wiem i to mnie boli.

Filtr powietrza wymieniałem na nowy, co by nie było. Poprzedni właściciel niestety tylko eksploatował to autko, ja go teraz staram się dopieścić tak by było wszystko elegancko.
 
 
 
Pablo1o 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2010, 14:51   

A sprawdzałeś jakie spalanie jest na benzynie ?

W takim wypadku najczęściej to wina sondy lambda ale musiałbyś to sprawdzić voltomierzem . Teoretycznie powinno się wachać od 0,1 - 0.9 V w zależności od aktualnych obrotów silnika. Jak masz węższy zakres to sonda się kończy :/
 
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-01-2010, 17:03   

nie sprawdzałem spalania na benzynie.

Wystarczy przygazować na luzie, żeby zmieniało się napięcie na lambdzie?
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 28-01-2010, 22:30   

Wystarczy na wolnych obrotach bez gazowania. Sygnał powinien być sinusoidalny. Jeśli voltomierz to tylko wskazówkowy ! elektroniczny nie wyłapie w większości przypadków pracy sondy więc możesz mylnie stwierdzić ,że nie działa. A najlepiej to logger i oglądnąć wykresik.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
polanm 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 2G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 10
Skąd: Bochnia
Wysłany: 28-01-2010, 23:26   

Mam ten sam problem, tyle że nie mam problemu z falującymi obrotami i nie ubywa mi płynu chłodniczego.
na trasie ciężko jest uzyskać spalanie poniżej 10 nie wiem czy kiedykolwiek mi się udało a miasto to tak 17-18.
check też mi się pali ale wskazuje na wtryski
podpinałem pod komputer i wszystko OK - a jednak coś nie tak , na benzynie za 200zł robiłem ok 450 Km a na gazie teraz ok 700 czyli ciągle za mało (w trasie oczywiście)
Wcześniej miałem mazdę 323f GT ze zwykłym gazem i za tę sama kaskę potrafiłem zrobić ok 1000 Km a autko starsze i gaz niższej generacji
Sprawdzałem wszystko co w temacie i nic nie pomogło.
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-01-2010, 01:55   

Co do dymienia, koledzy powiem tak, mamy zimę i para wodna jest bardzo widoczna i łatwo się kondensuje :) Jak ogólnie wiadomo, LPG to Propan (C3H8) i Butan (C4H10) w wyniku spalania jedym ze związków które powstają jest woda (H2O, o około 50% więcej niż w przypadku spalania benzyny) i dlatego auto z gazem będzie "dymić" w zimie, jak nie dymi to znaczy że ma za ubogo, jak dymi na benzynie (tak jak na przykład na ssaniu) to ma za bogato.

Co do spalania i regulacji przytoczę kawałek artykułu do którego zapraszam ciekawskich (http://www.tuning.aplus.pl/art1.php?id=4):

"Kiedy węglowodory takie jak benzyna spalają się, to reakcja spalania odbywa się w kilku stanach. W pierwszym ze stanów cząsteczki benzyny rozpadają się na wodór i węgiel. Wodór w połączeniu z tlenem zasysanym razem z powietrzem tworzy H2O (cząsteczki wody), a cząsteczki węgla tworzą CO (tlenek węgla). Proces ten odbywa się bardzo szybko na obrzeżu płomienia. Drugi stan to konwersja CO do CO2 (dwutlenku węgla). Ten proces jest relatywnie wolny i wymaga cząsteczek wody (powstałej w pierwszym stanie). Jeżeli jest niedobór tlenu (większość tlenu zużyta została w pierwszym stanie), to drugi stan nie może się odbyć. Jednak 2/3 energii pochodzącej ze spalania węgla w stanie pierwszym uwalnia się w fazie drugiej."

Z tego artykułu można wywnioskować dużo rzeczy, mimo że dotyczy głównie silników doładowanych.

Musisz skorygować mapę mnożnika gazu (niewiem jaki masz tam sterownik) ustawić ją porządnie, potem możesz eksperymentować z cofaniem zapłonu, 2-3stopnie pomogą w elastyczności i mocy silnika na gazie, przez to spadek spalania, warunek to dobra mapa gazowa.

Mi spala 8-9L trasa zima, 10-11L miasto (zima+krótkie dystanse około 5km na miasto i do domu 12-13L). Datalogger, opisy oraz oprogramowanie + zdjęcia wyślę na email jak ktoś poda :)

[ Dodano: 29-01-2010, 01:58 ]
Co do płynu chłodniczego sprawdź na działającym silniku szczelność kolanek wodnych doprowadzających wodę do reduktora, czy nie są gdzieś załamane węże i czy łączenia tych kolanek jak i reduktora są szczelne, niestety musisz liczyć się z przygazowaniem silnika na postoju gdyż najwyższe ciśnienie/wydajność pompa wody w eclipse osiąga przy 6000rpm silnika, wtedy wyjdą każde nieszczelności, zwężenia i niedociągnięcia. Ważne też by dokonać tego na silniku lekko rozgrzanym, tak żeby termostat nie otworzył dużego obiegu.

[ Dodano: 29-01-2010, 02:27 ]
PS2. Zapomniałem dodać kilku rad ;p , ważne jest też umiejscowienie czujników ciśnienia i temperatury gazu, powinny być przed listwą a trójnik pomiarowy nie powinien mieć wewnątrz zatkanego przelotu przez gwinty od czujnika temperatury i dyszy od czujnika ciśnienia. Wtryskiwacze gazowe też są ważne tak samo jak dysze kalibracyjne, oraz montaż dysz wtrysku w kolektorze ssącym, powinny być zamontowane jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych najlepiej pod lekkim kątem w stronę zaworów ssących, oraz na środku kanałów dolotowych. Ważna jest też długość węży pomiędzy listwą wtryskową a dyszami w kolektorze ssącym, powinny być jak najkrótsze ale o takiej samej długości. Ciśnienie reduktora 1.1bar, spadki przy max obciążeniu do 0.9bar. Dobrt filtr FL (polecam czaja FL-02). Jak niemasz pewności kiedy była wymieniana sonda lambda polecam jej wymianę (wcześniej lepiej sprawdzić dokładnie na loggerze jak się zachowuje w czasie jazdy na PB/LPG). Warto skontrolować kable WN czy silnik pracuje równiutko czy nie gubi iskry no i zapłon. Jeśli masz sterownik Stag, zawitaj na ich forum https://forum.ac-sa.eu/ i napisz problemy, jak wiadomo gazownik a gazownik to duża przepaść czasami... Tam powinieneś uzyskać pomoc/namiary na dobry zakład LPG.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-06-2010, 14:17   

chciałbym odgrzać temat

po bojach sprawdziłem spalanie na benzynie i okazało się, że na 98-ce spalił mi po mieście 13,5 L gazu około 15 wciąga, więc coś chyba nie halo z silnikiem do końca. Co możecie podpowiedzieć w związku z diagnozą spalania? CE się nie świeci. Podpiąłem się pod komputer od gazu i sprawdzałem sondę, ładnie pracuje od ok. 0,2 do ok. 0,9 w miarę ładna sinusoida się kształtuje. Jaki mogę kolejny krok wykonać w celu sprawdzenia działania silnika? Co do przyspieszania mogę co najwyżej przyczepić się na rozgrzanym silniku, że może troszkę mu brakuje mocy.
Co do wody ubywającej z silnika problem zniknął gdy wymieniłem termostat i wskazówka się nie wychyla po za poziom. Widocznie przy wyższej temperaturze silnika jakoś woda albo uciekała albo była spalana.
 
 
 
slawek-jast 
Nowy Forumowicz
Czerwona Bestia

Auto: mitsubishi eclipse GST 1G,92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 12
Skąd: Jastrzebie-zdrój
Wysłany: 04-06-2010, 21:25   

kolego a sprawdz sobie jeszcze cały dolot! moze masz jakas nieszczelnosc?
mnie jak uszkodziłem IC to palił 20l paliwa tyle ze ja mam GST, po doszczelnieniu dolotu czyli wymianie IC smigam spokojnie i równo na miescie w granicy 12l/100, a trasa ok 10L/100. przy spokojnej jezdzie.
_________________
Czerwone 1G GS- soft Turbo
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 04-06-2010, 23:03   

Cytat:
okazało się, że na 98-ce spalił mi po mieście 13,5 L gazu około 15 wciąga, więc coś chyba nie halo z silnikiem do końca

myślę że na paliwie standard , a na gazie? to zależy co masz wstawione , pamiętaj że gazu będzie ci więcej palił
_________________

 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2010, 09:50   

no właśnie niby standard, ale dużo osób piszę, że im pali 10-11 więc nie wiem jak do takich osiągów podchodzić. Instalacja gazowa to sekwencja stag 300, więc też nie najgorsza instalacja. Dolot sprawdzałem, u mnie w GSie to nie ma co sprawdzać za wiele jeżeli chodzi o dolot, bo tylko rura dolotowa jest od filtra, a ona z tego co sprawdzałem to cała jest i nigdzie pęknięć nie ma. obejmy są dobrze pozakładane więc nieszczelności być nie powinno.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.