[E54A 2.0 V6] Coś stuka przy gwałtownym ruchu kierownicą w p |
Autor |
Wiadomość |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 21-11-2009, 10:59 [E54A 2.0 V6] Coś stuka przy gwałtownym ruchu kierownicą w p
|
|
|
Witam wszystkich...
Mamod wczoraj maly problem, Generalnie wyglada to tak ze nic nie stuka na rownej drodze, na "normalnych" wybojach tez jest cicho ale kiedy gwaltownie skrece kierownica w prawo(tylko podczas jazdy i nawet na rownym) to slychac takie jedno dosc glosne "puk"...
dodam tylko ze prawdopodobnie mam tulejki od bananow do wymiany ale to slychac tylko jak jade po np trawie...łączniki stabilizatora nie pomogly wiec mysle ze to te tuleje od banana.ale to bylo od jakiegos czasu a od wczoraj mam problem z tematu...
ide tam zajrzec ale jak macie jakies pomysly to prosze o jakies sugestie....
z góry dzieki i pozdrawiam
[ Dodano: 21-11-2009, 13:55 ]
no i coz zadnych luzow nie wykryto...nic co by moglo tak pukac nie znalazlem a najlepsze jest to ze poki co przestalo pukac... znajac zycie zaraz zacznie znowu, jak macie jakies pomysly to prosze o rade. |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-11-2009, 21:19
|
|
|
k@rol napisał/a: | ale kiedy gwaltownie skrece kierownica w prawo(tylko podczas jazdy i nawet na rownym) to slychac takie jedno dosc glosne "puk |
MOze sworzeń wachacza sie zaciera, albo zaskrzypiał Mcperson tzn spręzyna.
Powiedz czy na postoju na zgaszonym jak szarpiesz kierownica to coś słychać?
Prztszło mi na myśl ze jak skręcisz na maxa to mogło w maglownicy stuknąć |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 22-11-2009, 00:04
|
|
|
wyglada to tak ze dzwiek na postoju jest taki sam jaki byl i wczesniej takie "klikanie" a podczas jazdy pojawialo sie takie mocniejsze stukniecie ale tak jak pisalem trwalo to tylko jeden dzien/wieczor.... dzis byla cisza. najprosciej-stukanie pojawialo sie tylko podczas jazdy
[ Dodano: 22-11-2009, 00:08 ]
jesli chodzi o skret na maxa to stukniecie pojawialo sie przy odbiciu kierownica o niewielki kat ale tylko w prawo...i tylko w taki gwaltowny sposob |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
krzych38
Forumowicz
Auto: galant 2.0 v6
Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: jawor
|
Wysłany: 26-11-2009, 20:37
|
|
|
przekładnia kierownicza stuka przy gwałtownm kręceniu prawo lewo mam to samo luz w przekładni podobno można to zlikwidować |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 26-11-2009, 21:06
|
|
|
krzych38, ale tez tak masz ze np pare dni cisza i nagle stuka i potem znow cisza i stuka czy caly czas?to mnie zastanawia (sucho czy mokro bez róznicy) krzych38 napisał/a: | podobno można to zlikwidować | jakbys mial na ten temat jakies info to daj znac... |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
majcherone
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 96* 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 15:12
|
|
|
W moim Galancie swego czasu też było słychać jakieś stukanie, z czasem przestało, a po paru dniach w chwili ruszania na światłach sworzeń wypadł z wahacza, lewy dolny, dobrze że przy tak malej prędkości, wymieniłem cały wahacz i na razie jest spokój. Jeszcze mało tego bo za mną policja jechała, i chcieli mi wlepić mandat za utrudnianie ruchu. eh dziwni ludzie. eheh pozdrówka.. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-01-2010, 15:39
|
|
|
majcherone, czy dobrze rozumiem że tak zwany "banan" ci się wypiął
takie o coś :
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-01-2010, 23:22
|
|
|
szpala85 "banany" się nie wypinają tylko proste. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-01-2010, 00:46
|
|
|
Hugo napisał/a: | szpala85 "banany" się nie wypinają tylko proste. |
no OK Hugo, a czy to jest bardziej przypadłość Gali EAxx czy E5xx chodzi o wypinanie się wahaczy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-01-2010, 13:20
|
|
|
szpala85 napisał/a: | Hugo, a czy to jest bardziej przypadłość Gali EAxx czy E5xx | Jednych i drugich. Mają te same zawieszenia przednie. |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
majcherone
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 96* 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 20-09-2010, 21:20
|
|
|
Nie, ten banan nie, odpadł sworzeń wachacza prostego, ale mówie wam, przy większej prędkości mogło dojść do nieszczęsnego wypadku, a tak tylko nadkole pogięte i troszeczke blacha z nadkola. Za to dziś przejeżdzając przez próg zwalniający coś mocno stukneło, teraz z tego samego koła wydobywa się straszne skrzypienie, zaraz po tym jak to sie stało oddałem auto do przeglądu do SKP i przeszło go w 100% mimo że omówiłem ten problem z mechanikami, stwierdzili że jest sprawne i już. A to skrzypienie jest straszne jeżdze 50 na godzine wszędziem, rozbierałem koło, guma sworznia wachacza dolnego tego banana na zdjęciu wyżej już nie zakrywa tego sworznia tylko odeszła z niego musiałem ją sam na sworzeń naciągać, natkałem tam smaru syntetycznego zanim naciąglem gume na sworzeń z którego się zsuneła, ale to nic nie dało, przesmarowałem tym smarem wszystkie gumy wachaczy, a na dodatek napryskałem cx-80 do teleskopu w resorze. i nic, szkrzypi jak cholera że strach jechać, zauważyłem że kierownica nie wraca sie po skręceniu w lewo i w prawo, a płyn jest. Ma ktoś jakieś pomysły, te nasze polskie drogi zabiją mojego GALANTA ;/ |
_________________ 2.0 GlSi
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-09-2010, 08:36
|
|
|
majcherone wahacz prosty z tej strony, z której skrzypi jest do wymiany. Skrzypi sworzeń. |
|
|
|
 |
Kacper150985
Forumowicz Kacper
Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Świerczek
|
Wysłany: 21-09-2010, 09:03
|
|
|
Dokładnie tak jak mówi Hugo wachacz dolny prosty ze strony z której skrzypi do wymiany, miałem tą samą sytuację, kiedy jeździłem po mieście z prędkością tak do 60 to skrzypiało przy każdym ruchu kierownicą i kierownica można powiedzieć że wcale nie wracała, a po wymianie cisza i kierownica leciutko chodzi. pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-09-2010, 11:44
|
|
|
a pytanie mam, moj galancik byl wczoraj na wymianie łozyska ( samo lozysko bez piasty plus wymiana oleju zaplacilem 150 zl lozysko bylo kupione przezemnie tak jakby ktos sie pytal ), i mechanik przy okazji napisal mi na karteczce co tam trzeba zmienic no i oczywiscie tarcze i klocki to zmienie sobie sam ale
Napisal ze porwane są gumy od sworznia kulistego dolnego, czy chodzi tutaj o ten wahacz dolny prosty ? |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
|