[EA2A/W 2.0] 4G63 Galant, a Eclipse, różnice |
Autor |
Wiadomość |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
Wysłany: 18-03-2010, 21:38 [EA2A/W 2.0] 4G63 Galant, a Eclipse, różnice
|
|
|
tak się dzisiaj zastanawiałem, galanty i eclipsy mają te same silniki 2.0, to samo oznaczenie tyle, że silnik w klipsie ma 150 ps, a w galu 136 ps. Poza tym tak na pierwszy rzut oka pokrywa w klipsie jest inna, czym poza tym różni się silnik eclipse'a, że wpłynęło to na wyższą moc, chętnie posłucham mądrych z tego forum |
_________________ Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0 |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-03-2010, 22:45
|
|
|
eclipse jest na dwóch wałkach rozrządu czyli DOHC |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-03-2010, 22:49
|
|
|
Sa inne głowice, Eclips ma głowice DOHC (Double Over Head Camshaft - podwójny wałek rozrządu w głowicy), napewno jest jeszcze wiele róznic o których ktos napewno wspomni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Szymen
Forumowicz
Auto: Ford Fiesta 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Łobzów
|
Wysłany: 19-03-2010, 11:49
|
|
|
Czyli powiedzmy zmieniając głowice w takim galancie ma sie juz 150KM? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-03-2010, 12:01
|
|
|
Nie.
Za moc odpowiadają też: ecu, dolot, wydech, itd. A całość musi się zgrać z przełożeniami skrzyni (by jej nie zmielić). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
Wysłany: 20-03-2010, 08:24
|
|
|
stworzyłem ten temat bo zdziwiło mnie, że jeszcze żaden mitsumaniaki nie wpadł na pomysł swapa. W sumie śledząc forum od pewnego czasu muszę stwierdzić, że mitsumaniacy nie są zbyt chętni do wkładania mocniejszych silników do swoich autek |
_________________ Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20-03-2010, 08:53
|
|
|
Panowie, przecież w Galantach IV generacji były montowane te same 2.0 16v co i w Eclipsach, różniły się tylko osprzętem. Natomiast co było później, to już mnie nie interesowało, więc nie wiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2010, 14:47
|
|
|
Psikus napisał/a: | dlaczego nie opłaca? w przypadku którego dotyczy temat zakup głowicy z osprzętem kompem plus czas poświęcony na przeróbkę chyba wyjdzie taniej, |
Nie wyjdzie.
Inne silniki. Nie da się połączyć głowicy z Eclipse 2.0 z 4G63 z Galanta EA |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20-03-2010, 15:23
|
|
|
W którym roku przestawiono rozrząd z prawej strony na lewą w 4g63?
Bo też o tym piszesz Hubert? Czy może o samym fakcie różnicy bloków w 8v i 16v? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-03-2010, 19:55
|
|
|
Wook@sH napisał/a: | W którym roku przestawiono rozrząd z prawej strony na lewą w 4g63?
Bo też o tym piszesz Hubert? Czy może o samym fakcie różnicy bloków w 8v i 16v? |
Raczej wspomnianą przez Huberta przeszkodą jest inny układ kanalików olejowych. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2010, 15:30
|
|
|
Wook@sH napisał/a: | W którym roku przestawiono rozrząd z prawej strony na lewą w 4g63? | Dokładnie o tym. W 1993. Nie da się założyć tej głowicy na ten silnik. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 21-03-2010, 16:39
|
|
|
Przy swapie jest zawsze jakiś tam nakład pracy. takl ten temat drążę bo za dużo ogólników, a mało konkretów. Jak to jest że w gronie użytkowników hond swap jest prawie że na porządku dziennym, a tutaj jakoś wszyscy się przed tym bronią jak mogą. Jakie są koszty przekładki na 2,5? co jest inne poza wózkiem, silnikiem, skrzynią, pewnie półosiami, kompem i wiązką? to jest standardowy zestaw przy praktycznie każdym swapie bez względu na markę czy model. Naprawdę swap na 2,5 jest tak drogi że lepiej sprzedać powiedzmy dopieszczone 2,5 i kupić 2,5 i dalej wkładać?? Mnie galant po zakupie i standardowj obsludze wyszedł +- 20000,o kosztach robertdg czy innych użytkowników nawet nie wspomnę, a teraz na allegro są ceny takie że nie wiem czy odzyskał bym chociaż to co za niego zapłaciłem czyli na dzien dobry minimum 5000 w plecy, zakup 2,5 plus podstawowa obsługa to znowu 20000 i razem robi to już różnicę 10000. to dalejmniej niż swap???? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2010, 17:45
|
|
|
Psikus napisał/a: | Jak to jest że w gronie użytkowników hond swap jest prawie że na porządku dziennym, a tutaj jakoś wszyscy się przed tym bronią jak mogą |
Bo czym innym jest Honda Civic - odpowiednik Colta a czym innym Accord - odpowiednik Galanta.
Pokaż mi te mnóstwo swapów w Accordach. Bardzo ciekaw jestem. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 22-03-2010, 16:22
|
|
|
Mi tutaj nie chodzi o to, dlaczego nikt tego nie robi, tylko dlaczego uważacie to za nieopłacalne? |
Ostatnio zmieniony przez Psikus 22-03-2010, 21:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2010, 17:01
|
|
|
Psikus napisał/a: | dlaczegto uważacie to za nieopłacalne? | Bo taniej jest kupić EA5A/W niż go samemu wyrzeźbić i później mieć ból głowy przy sprzedaży. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|