odpowietrzenie układu chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
mlodymekejn
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6, rok 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 06-01-2009, 15:05 odpowietrzenie układu chłodzenia
|
|
|
Witam. Problem jak w tytule. Jakiś miesiąc temu zmieniłem płyn chłodzący i w sumie jest wszystko dobrze z tym że wylałem starego płynu około 6L a wlałem 4L, i teraz wydaje mi sie że troszke słabiej grzeje. Chciałbym odpowietrzyć cały uklad, ale nie wiem gdzie jest jakiś odpowietrznik w tym modelu (Carisma '99, 1.6 66KW) po otwarciu maski niczego tam nie widziałem. W jaki sposób to zrobić?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2009, 18:45
|
|
|
Nie ma odpowietrznika, zwyczajnie dolewaj do chłodnicy na zimnym silniku ile wlezie, potem wlej do wyrównawczego. Jeździj i oglądaj wyrównawczy, ile zasysa płynu. Dolewaj troszkę. Jak mu starczy, to zauważysz. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
mlodymekejn
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6, rok 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 06-01-2009, 20:55
|
|
|
Rozumiem ze mam dolać do poziomu "full"?, z tym że cały czas był taki poziom, chociaż jak ostatnio zauważyłem płyn opadł o jakieś 2cm od tego poziomu, "full" jak sam wiesz jest mniej więcej w połowie zbiorniczka wyrównawczego... |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2009, 21:01
|
|
|
Widzisz, ja mam problem w tej postaci, że mam wydmuchaną uszczelkę pod głowica, dzięki czemu nie mogę jeździć na gazie, bo nie rozgrzewa się parownik a i przy okazji mam mniej mocy i chroniczny brak płynu chłodzącego. Mimo to trzyma temperaturę. Co najgorsze, jak postoi to zalewa mi któryś gar i odpalić nie chce.
Spróbuj dolać do samej chłodnicy, tylko na zimnym silniku, co by nie zalać się płynem i nie poparzyć. Jeśli silnik będzie zimny i zobaczysz, że w chłodnicy jest płyn, to super, jak nie, to dolewaj do skutku. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 06-01-2009, 21:31
|
|
|
mlodymekejn napisał/a: | ostatnio zauważyłem płyn opadł o jakieś 2cm od tego poziomu, "full" jak sam wiesz jest mniej więcej w połowie zbiorniczka wyrównawczego... |
Prawidłowo! jesli zalewasz zbiorniczek wyrownawczy do poziomu max na zimnym to nie masz sie czym martwic , wyrzuca nadmiar plynu jak zwieksza sie jego temperatura , a tym samym jego objętość. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2009, 21:35
|
|
|
czekoladka_1981, weż pod uwagę, że mlodymekejn, wylał 6 litrów a wlał 4 litry cieczy chłodzacej, troszkę jeszcze musi dolać. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-01-2009, 22:19
|
|
|
Odpowietrzyć można prościej: wlewasz płyn chłodzący do chłodnicy i pompujesz delikatnie wężem wchodzącym z bloku silnika do chłodnicy. Jak spada poziom dolewasz, pompujesz, spada, pompujesz, dolewasz. Powtarzasz czynność do momentu kiedy przestanie spadać poziom, wtedy musisz się przejechać i rozgrzać silnik. Po ostygnięciu silnika (nie wcześniej, bo się poparzysz cieczą o temp. 90 stopni pod ciśnieniem) otwierasz korek i sprawdzasz czy jest full w chłodnicy. Dolewasz jeżeli brakuje i uzupełniasz w zbiorniczku wyrównawczym. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-01-2009, 22:40
|
|
|
Piwor napisał/a: | Nie ma odpowietrznika, zwyczajnie dolewaj do chłodnicy na zimnym silniku ile wlezie, potem wlej do wyrównawczego |
Jak masz pisać takie rady, to od razu poleć aby wsypał cukru do baku.
Netykieta korzystania z internetu mówi : nie znam się, nie udzielam odpowiedzi.
Układ chłodzenia to nie zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy, aby tylko dolewać. Dzieli sie na obieg duży i mały, i mały najczęsciej trzeba po wymianie płynu odpowietrzyć tą śrubką:
(a jak, to odsyłam do szukajki najlepiej po "mały obieg")
Dobrze, że są mrozy bo mlodymekejn, mógłby być następny po tym forumowiczu co jakiś czas temu zagrzał nieodpowietrzone auto i teraz wcale nie pali. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2009, 23:35
|
|
|
Chooper, czyli 2 gazowników i 2 mechaników się pomyliło? Opierałem się na ich technice. Chooper, jeśli głoszę herezje, to dzięki za uwagę. Jeśli coś nie jest tak, to proszę, napisz mi na PW. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-01-2009, 18:23
|
|
|
skoro zamiast 6L wlane zostało 4 to logiczne, że gdzieś w silniku jest poduszka powietrza o obiętości 2L i jazda czy w ogóle praca takiego silnika najczęsciej przegrzaniem silnika. Całkiem niedawno był tu taki delkikwent, co to nie dolał wymaganej ilości, zagrzał auto, po czym dolał płynu, bo w chłodnicy susza, ale znowu nieodpowietrzył i zagrzał na amen. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-2009, 18:31
|
|
|
Chooper, jak mój miś stał u gazownika (zapowietrzony układ nie grzał parownika), gazownik odpalił auto i co i raz dolewał płynu do chłodnicy. Dolewał do pełna, zakręcał, chwilkę pochodził, odkręcał delikatnie, dolewał i zakręcał. Taki manewr przeprowadzał do pełna. Teraz wiem, że mógłby to robić do usr***j śmierci, bo wszystko szło do oleju.
Chooper, w żadnym razie nie chodziło mi o to, aby nabijać kilometrów i nieco dolewać, tylko spokojnie, na jałowym biegu działać. Swoją droga technika a'la wichura1, chyba mi najbardziej odpowiada. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
pawel-krol
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008 Posty: 209 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 08-01-2009, 07:48
|
|
|
a to nie jest tak że jak są np. jakieś wycieki z układu chłodzenia to sam układ uzupelnia stan wlasnie ze zbiorniczka wyrównawczego i własnie na zbiorniczku najłatwiej zauważyć ubytki płynu?-tylko pytam bo ostatnio cos mi słabo grzeje a płyn prawie na ful,termostat też ok. |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2009, 13:19
|
|
|
u mnie tez jakoś kapryśnie grzeje a płyn i termostat ok bo temp. silnika w normie i ładnie się grzeje a w kainie to tak różnie (mam klimatronika) i raz na 25 stopni grzeje jak głupi a raz jest zimno |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 09-01-2009, 21:51
|
|
|
adipaw, może coś ci przytyka nagrzewnice? Dlatego raz masz ciepło a raz zimno? innego wytłumaczenia raczej nie ma... |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 12-01-2009, 22:14
|
|
|
Ja też miałem problem z układem chłodzenia i już go ogarnąłem. Mianowicie po wlaniu do pełna i po odpowietrzeniu układu po przejechaniu ok. 800-1000 km przestawał grzać ale jak złapał temperaturę otwarcia termostatu to grzał jak wściekły. Jak się później okazało po prostu brakowało płynu bo gdzieś się podział. I znalazłem przyczynę i była ona banalna- przewód gumowy przy samym termostacie był lekko zarysowany i pod ciśnieniem wywalało płyn a że silnik był gorący to zaraz wyparował i nic nie było widać. A zauważyłem to jak poraz kolejny zalewałem płyn i odpowietrzałem. Po naprawie przewodu ( czyt. odcięciu uszkodzonego kawałka) problem znikł. I tu może być podobny problem. Proponuję sprawdzić przewody gumowe.
[ Dodano: 12-01-2009, 22:18 ]
A i nie róbcie jakiś przysłon z tektury lub tym podobnych rzeczy ponieważ pojazdy w tych latach produkcji były już tak konstruowane żeby takich magicznych przyozdobień nie trzeba było zakładać . To jest dobre do polskiej myśli technicznej ( czyt. polonez , FSO1500, syrena) |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
|