Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
odpowietrzenie układu chłodzenia
Autor Wiadomość
mlodymekejn 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6, rok 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 06-01-2009, 15:05   odpowietrzenie układu chłodzenia

Witam. Problem jak w tytule. Jakiś miesiąc temu zmieniłem płyn chłodzący i w sumie jest wszystko dobrze z tym że wylałem starego płynu około 6L a wlałem 4L, i teraz wydaje mi sie że troszke słabiej grzeje. Chciałbym odpowietrzyć cały uklad, ale nie wiem gdzie jest jakiś odpowietrznik w tym modelu (Carisma '99, 1.6 66KW) po otwarciu maski niczego tam nie widziałem. W jaki sposób to zrobić?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2009, 18:45   

Nie ma odpowietrznika, zwyczajnie dolewaj do chłodnicy na zimnym silniku ile wlezie, potem wlej do wyrównawczego. Jeździj i oglądaj wyrównawczy, ile zasysa płynu. Dolewaj troszkę. Jak mu starczy, to zauważysz.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
mlodymekejn 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6, rok 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 06-01-2009, 20:55   

Rozumiem ze mam dolać do poziomu "full"?, z tym że cały czas był taki poziom, chociaż jak ostatnio zauważyłem płyn opadł o jakieś 2cm od tego poziomu, "full" jak sam wiesz jest mniej więcej w połowie zbiorniczka wyrównawczego...
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2009, 21:01   

Widzisz, ja mam problem w tej postaci, że mam wydmuchaną uszczelkę pod głowica, dzięki czemu nie mogę jeździć na gazie, bo nie rozgrzewa się parownik a i przy okazji mam mniej mocy i chroniczny brak płynu chłodzącego. Mimo to trzyma temperaturę. Co najgorsze, jak postoi to zalewa mi któryś gar i odpalić nie chce. :|

Spróbuj dolać do samej chłodnicy, tylko na zimnym silniku, co by nie zalać się płynem i nie poparzyć. Jeśli silnik będzie zimny i zobaczysz, że w chłodnicy jest płyn, to super, jak nie, to dolewaj do skutku.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-01-2009, 21:31   

mlodymekejn napisał/a:
ostatnio zauważyłem płyn opadł o jakieś 2cm od tego poziomu, "full" jak sam wiesz jest mniej więcej w połowie zbiorniczka wyrównawczego...

Prawidłowo! jesli zalewasz zbiorniczek wyrownawczy do poziomu max na zimnym to nie masz sie czym martwic , wyrzuca nadmiar plynu jak zwieksza sie jego temperatura , a tym samym jego objętość.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2009, 21:35   

czekoladka_1981, weż pod uwagę, że mlodymekejn, wylał 6 litrów a wlał 4 litry cieczy chłodzacej, troszkę jeszcze musi dolać. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-01-2009, 22:19   

Odpowietrzyć można prościej: wlewasz płyn chłodzący do chłodnicy i pompujesz delikatnie wężem wchodzącym z bloku silnika do chłodnicy. Jak spada poziom dolewasz, pompujesz, spada, pompujesz, dolewasz. Powtarzasz czynność do momentu kiedy przestanie spadać poziom, wtedy musisz się przejechać i rozgrzać silnik. Po ostygnięciu silnika (nie wcześniej, bo się poparzysz cieczą o temp. 90 stopni pod ciśnieniem) otwierasz korek i sprawdzasz czy jest full w chłodnicy. Dolewasz jeżeli brakuje i uzupełniasz w zbiorniczku wyrównawczym.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-01-2009, 22:40   

Piwor napisał/a:
Nie ma odpowietrznika, zwyczajnie dolewaj do chłodnicy na zimnym silniku ile wlezie, potem wlej do wyrównawczego


Jak masz pisać takie rady, to od razu poleć aby wsypał cukru do baku.
Netykieta korzystania z internetu mówi : nie znam się, nie udzielam odpowiedzi.


Układ chłodzenia to nie zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy, aby tylko dolewać. Dzieli sie na obieg duży i mały, i mały najczęsciej trzeba po wymianie płynu odpowietrzyć tą śrubką:

(a jak, to odsyłam do szukajki najlepiej po "mały obieg")

Dobrze, że są mrozy bo mlodymekejn, mógłby być następny po tym forumowiczu co jakiś czas temu zagrzał nieodpowietrzone auto i teraz wcale nie pali.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2009, 23:35   

Chooper, czyli 2 gazowników i 2 mechaników się pomyliło? Opierałem się na ich technice. Chooper, jeśli głoszę herezje, to dzięki za uwagę. Jeśli coś nie jest tak, to proszę, napisz mi na PW.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-01-2009, 18:23   

skoro zamiast 6L wlane zostało 4 to logiczne, że gdzieś w silniku jest poduszka powietrza o obiętości 2L i jazda czy w ogóle praca takiego silnika najczęsciej przegrzaniem silnika. Całkiem niedawno był tu taki delkikwent, co to nie dolał wymaganej ilości, zagrzał auto, po czym dolał płynu, bo w chłodnicy susza, ale znowu nieodpowietrzył i zagrzał na amen.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2009, 18:31   

Chooper, jak mój miś stał u gazownika (zapowietrzony układ nie grzał parownika), gazownik odpalił auto i co i raz dolewał płynu do chłodnicy. Dolewał do pełna, zakręcał, chwilkę pochodził, odkręcał delikatnie, dolewał i zakręcał. Taki manewr przeprowadzał do pełna. Teraz wiem, że mógłby to robić do usr***j śmierci, bo wszystko szło do oleju. :|

Chooper, w żadnym razie nie chodziło mi o to, aby nabijać kilometrów i nieco dolewać, tylko spokojnie, na jałowym biegu działać. Swoją droga technika a'la wichura1, chyba mi najbardziej odpowiada. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 08-01-2009, 07:48   

a to nie jest tak że jak są np. jakieś wycieki z układu chłodzenia to sam układ uzupelnia stan wlasnie ze zbiorniczka wyrównawczego i własnie na zbiorniczku najłatwiej zauważyć ubytki płynu?-tylko pytam bo ostatnio cos mi słabo grzeje a płyn prawie na ful,termostat też ok.
 
 
adipaw
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2009, 13:19   

u mnie tez jakoś kapryśnie grzeje a płyn i termostat ok bo temp. silnika w normie i ładnie się grzeje a w kainie to tak różnie (mam klimatronika) i raz na 25 stopni grzeje jak głupi a raz jest zimno
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 09-01-2009, 21:51   

adipaw, może coś ci przytyka nagrzewnice? Dlatego raz masz ciepło a raz zimno? innego wytłumaczenia raczej nie ma...
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-01-2009, 22:14   

Ja też miałem problem z układem chłodzenia i już go ogarnąłem. Mianowicie po wlaniu do pełna i po odpowietrzeniu układu po przejechaniu ok. 800-1000 km przestawał grzać ale jak złapał temperaturę otwarcia termostatu to grzał jak wściekły. Jak się później okazało po prostu brakowało płynu bo gdzieś się podział. I znalazłem przyczynę i była ona banalna- przewód gumowy przy samym termostacie był lekko zarysowany i pod ciśnieniem wywalało płyn a że silnik był gorący to zaraz wyparował i nic nie było widać. A zauważyłem to jak poraz kolejny zalewałem płyn i odpowietrzałem. Po naprawie przewodu ( czyt. odcięciu uszkodzonego kawałka) problem znikł. I tu może być podobny problem. Proponuję sprawdzić przewody gumowe.

[ Dodano: 12-01-2009, 22:18 ]
A i nie róbcie jakiś przysłon z tektury lub tym podobnych rzeczy ponieważ pojazdy w tych latach produkcji były już tak konstruowane żeby takich magicznych przyozdobień nie trzeba było zakładać . To jest dobre do polskiej myśli technicznej ( czyt. polonez , FSO1500, syrena)
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.