 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wydolność instalacji elektrycznej. |
Autor |
Wiadomość |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-07-2010, 13:53 Wydolność instalacji elektrycznej.
|
|
|
Mam niecodzienne pytanie
Czy dodanie drugiego kompletu lamp przod i tyl (z bezpiecznikami, przekaźnikami itp.), cztery halogeny z zarowkami po 100Watt (tez na przekaznikach-kazdy), podwojny wentylator chlodnicy, rozbudowane audio, plus to co normalnie jest w aucie nie spowoduja, ze instalacja, bądź alternator pojdzie z dymem?
Jeżeli miałaby nie dac rady to co musiałbym zmieniac, zeby rade dała? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-07-2010, 15:43
|
|
|
Trzeba obliczyć teoretyczny prąd do zasilenia twojego układu i dobrać alternator który podoła wszystkim odbiornikom. Policz wszystkie waty i podziel przez 14,5V, dodaj jeszcze z 30% a otrzymasz prąd jaki będzie musiał wygenerować alternator. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 11-07-2010, 19:40
|
|
|
Same halogeny(4x100W) to ~ 32A więcej. Rozbudowane audio - jak rozbudowane z głową i poszło w jakość dźwięku a nie w moc łupaniny to max 100W/8A więcej. W każdym razie już na te dodatkowe halogeny wypadałoby dać mocniejszy o 30-40A alternator. Dwa alternatory odradzam, chyba że na jednym, zewnętrznym regulatorze napięcia.
Warto byłoby też zmienić przewód alternator<->aku na grubszy, tak samo aku<->buda
Bezpiecznik główny ma zwykle 80A - może być mało więc dodatkowe rzeczy na oddzielnym bezpieczniku ~60A bezpośrednio z aku, potem rozdzielone bezpiecznikami na poszczególne obwody.
Plecho1 wystarczy policzyć prąd przy napięciu nominalnym, czyli moc/12.
P.S Chcesz zmiatać innych z drogi tym światłem czy to auto na rajdy jakieś szykujesz? |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-09-2010, 19:27
|
|
|
Moc, jaką generuje altek można obliczyć ze wzoru: 14,5V * amperaż podany na altku = moc jaką jest w stanie wyprodukować, ale parametry te wystąpią przy 100% sprawności zestawu (czyli nie może być odchyleń od podanych Voltów i Amperów, a z tym w praktyce bywa różnie ).
Tak jak napisał Plecho1 dolicz 30% margines i będzie latać.
P.S. popytaj w zakładach przezwajania silników czy nie zrobią Ci takiego altka. |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
|
|