Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wydolność instalacji elektrycznej.
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-07-2010, 13:53   Wydolność instalacji elektrycznej.

Mam niecodzienne pytanie :mrgreen:
Czy dodanie drugiego kompletu lamp przod i tyl (z bezpiecznikami, przekaźnikami itp.), cztery halogeny z zarowkami po 100Watt (tez na przekaznikach-kazdy), podwojny wentylator chlodnicy, rozbudowane audio, plus to co normalnie jest w aucie nie spowoduja, ze instalacja, bądź alternator pojdzie z dymem?
Jeżeli miałaby nie dac rady to co musiałbym zmieniac, zeby rade dała?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-07-2010, 15:43   

Trzeba obliczyć teoretyczny prąd do zasilenia twojego układu i dobrać alternator który podoła wszystkim odbiornikom. Policz wszystkie waty i podziel przez 14,5V, dodaj jeszcze z 30% a otrzymasz prąd jaki będzie musiał wygenerować alternator.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 11-07-2010, 19:40   

Same halogeny(4x100W) to ~ 32A więcej. Rozbudowane audio - jak rozbudowane z głową i poszło w jakość dźwięku a nie w moc łupaniny to max 100W/8A więcej. W każdym razie już na te dodatkowe halogeny wypadałoby dać mocniejszy o 30-40A alternator. Dwa alternatory odradzam, chyba że na jednym, zewnętrznym regulatorze napięcia.

Warto byłoby też zmienić przewód alternator<->aku na grubszy, tak samo aku<->buda
Bezpiecznik główny ma zwykle 80A - może być mało więc dodatkowe rzeczy na oddzielnym bezpieczniku ~60A bezpośrednio z aku, potem rozdzielone bezpiecznikami na poszczególne obwody.

Plecho1 wystarczy policzyć prąd przy napięciu nominalnym, czyli moc/12.


P.S Chcesz zmiatać innych z drogi tym światłem czy to auto na rajdy jakieś szykujesz?
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-09-2010, 19:27   

Moc, jaką generuje altek można obliczyć ze wzoru: 14,5V * amperaż podany na altku = moc jaką jest w stanie wyprodukować, ale parametry te wystąpią przy 100% sprawności zestawu (czyli nie może być odchyleń od podanych Voltów i Amperów, a z tym w praktyce bywa różnie ;) ).

Tak jak napisał Plecho1 dolicz 30% margines i będzie latać. :)

P.S. popytaj w zakładach przezwajania silników czy nie zrobią Ci takiego altka.
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.