Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu hamulcowego dla pojazdów z ABS
Autor Wiadomość
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-11-2010, 12:29   Wymiana płynu hamulcowego dla pojazdów z ABS

Witam,

Jak wygląda procedura wymiany płynu hamulcowego - przepchanie przez układ nowego płynu dla pojazdów z ABS.

Ponoć dla pojazdów z ABS wykonuje się to trochę inaczej - ale co opinia to inaczej.

Carisma posiada osobny zbiornik na płyn hamulcowy i osobny na płn sprzęgła.

Zatem pytanie dla osób przeprowadzających zabieg wymiany płynu w domowych, garażowych warunkach - jak prawidłowo to wykonać ?

Pozdrawiam,
Michał
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2010, 14:37   

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-11-2010, 14:40   

Dzięki, a o co chodzi z "zainstaluj filtr w głównym zbiorniku wyrównawczym" chodzi o ten pod maską ? jaki filtr ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2010, 14:43   

W zbiorniczku jest siteczko
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-11-2010, 15:07   

Czyli ewentualna wymiana płynu wyglądałaby w następujący sposób:

1. Odsysamy ze zbiornika umieszczonego pod maską stary płyn (maksymalnie do poziomu minimum).
2. Dolewamy do zbiornika nowego płynu do poziomu maksymalnego.
3. Uruchamiamy silnik.
4. Umieszczamy druga osobę w samochodzie, sami natomiast idziemy do tylnego-prawego koła, zdejmujemy gumowy kapturek z odpowietrznika, zakładamy na niego gumowy wężyk, który znużony jest w płynie.
5. Odkręcamy delikatnie odpowietrznik, prosimy osobę znajdującą się w aucie aby wcisnęła pedał hamulca. Zakręcamy odpowietrznik, prosimy osobę aby puściła pedał hamulca. Operację powtarzamy do momentu pokazania się nowego płynu w wężyku, oraz braku występowania bąbelków powietrza.
6. Analogicznie przeprowadzamy powyższy zabieg kolejno dla przedniego-lewego, tylnego-lewego oraz na samym końcu dla koła przedniego-prawego.
7. Podczas przetłaczania nowego płynu hamulcowego kontrolujemy cały czas poziom płynu w zbiorniku pod maską. gdy płyn jest plisko poziomu minimalnego - dolewamy.
8. Zakładamy pokrywę zbiornika.

Jeśli uważacie, że instrukcja jest błędna , proszę ją poprawić. Dziękuję z góry.

Nowy płyn hamulcowy - spełniający specyfikację DOT4.

Pozdrawiam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2010, 15:23   

Cytat:
5. Odkręcamy delikatnie odpowietrznik, prosimy osobę znajdującą się w aucie aby wcisnęła pedał hamulca. Zakręcamy odpowietrznik, prosimy osobę aby puściła pedał hamulca. Operację powtarzamy do momentu pokazania się nowego płynu w wężyku, oraz braku występowania bąbelków powietrza.
6. Analogicznie przeprowadzamy powyższy zabieg kolejno dla przedniego-lewego, tylnego-lewego oraz na samym końcu dla koła przedniego-prawego.


Poprawka, osoba siedzaca w kabinie cyklicznie naciska pedal hamulca, az bedzie twardy, powiedzmy ze wystarcza trzy razy, wtedy pada hasło trzymaj osoba operujaca pedalem wdusza hamulec do oporu, a osoba operujaca odpowietrznikiem, poluzowuje go (spuszczając płyn) i dokreca, czynnosc powtarza sie kilkukrotnie do momentu, az zacznie leciec czysty, nie spieniony płyn i tak z kazdym kołem wedle kroków na obrazku

Ilość płynu jaka trzeba spuścić to niespełna litr, ofkors mam na myśli łaczna pojemnośc układu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
BodoV6
[Usunięty]

  Wysłany: 26-11-2010, 20:56   

A nie lepiej jechać do ASO i za 70 zł mieć prawidłowo wymieniony płyn metodą podciśnieniową ?.
Trwa to 20 minut...
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-11-2010, 20:58   

Aso i 70 zł ? nie ma szans ceny u mnie zaczynają się od 150 zł.
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2010, 21:12   

Wymiana nie musi być w ASO Mitsu, zobacz w Oplu, czy w innym.

To jak wymiana czynnika w klimatyzacji - dużo warsztatów posiada automat do wymiany

U mnie w ASO Opel wymiana 70zł
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-11-2010, 21:16   

Mieszkam w Gdyni obdzwoniłem 10 warsztatów i wystarczy - w żadnym nie mieli maszyny gdzie wymieniają pod ciśnieniem. Szkoda kasy na telefon. Ogólnie dziwili sie że pytam o takie urządzenie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2010, 22:24   

u mnie na wsi (Lublewo Gdańskie) kolega ma takie urządzenie do wymiany podciśnieniowej :)
sam sobie u niego zmieniłem w rekinie płyn
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-11-2010, 22:28   

A czym się taka wymiana z cud maszyną różni od tej wersji z "trzymaj"?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2010, 22:38   

tym, że jedna osoba wystarczy do wszystkiego - nikt nie musi pompować pedałem
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2010, 22:41   

Krzyzak napisał/a:
tym, że jedna osoba wystarczy do wszystkiego - nikt nie musi pompować pedałem
ponadto jest kilkukrotnie szybsza ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-11-2010, 22:53   

Ciekawostką jest fakt, że piszą w manualu, aby dokonywać na pracującym silniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.