Wymiana płynu hamulcowego dla pojazdów z ABS |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-11-2010, 12:29 Wymiana płynu hamulcowego dla pojazdów z ABS
|
|
|
Witam,
Jak wygląda procedura wymiany płynu hamulcowego - przepchanie przez układ nowego płynu dla pojazdów z ABS.
Ponoć dla pojazdów z ABS wykonuje się to trochę inaczej - ale co opinia to inaczej.
Carisma posiada osobny zbiornik na płyn hamulcowy i osobny na płn sprzęgła.
Zatem pytanie dla osób przeprowadzających zabieg wymiany płynu w domowych, garażowych warunkach - jak prawidłowo to wykonać ?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 14:37
|
|
|
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-11-2010, 14:40
|
|
|
Dzięki, a o co chodzi z "zainstaluj filtr w głównym zbiorniku wyrównawczym" chodzi o ten pod maską ? jaki filtr ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 14:43
|
|
|
W zbiorniczku jest siteczko |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-11-2010, 15:07
|
|
|
Czyli ewentualna wymiana płynu wyglądałaby w następujący sposób:
1. Odsysamy ze zbiornika umieszczonego pod maską stary płyn (maksymalnie do poziomu minimum).
2. Dolewamy do zbiornika nowego płynu do poziomu maksymalnego.
3. Uruchamiamy silnik.
4. Umieszczamy druga osobę w samochodzie, sami natomiast idziemy do tylnego-prawego koła, zdejmujemy gumowy kapturek z odpowietrznika, zakładamy na niego gumowy wężyk, który znużony jest w płynie.
5. Odkręcamy delikatnie odpowietrznik, prosimy osobę znajdującą się w aucie aby wcisnęła pedał hamulca. Zakręcamy odpowietrznik, prosimy osobę aby puściła pedał hamulca. Operację powtarzamy do momentu pokazania się nowego płynu w wężyku, oraz braku występowania bąbelków powietrza.
6. Analogicznie przeprowadzamy powyższy zabieg kolejno dla przedniego-lewego, tylnego-lewego oraz na samym końcu dla koła przedniego-prawego.
7. Podczas przetłaczania nowego płynu hamulcowego kontrolujemy cały czas poziom płynu w zbiorniku pod maską. gdy płyn jest plisko poziomu minimalnego - dolewamy.
8. Zakładamy pokrywę zbiornika.
Jeśli uważacie, że instrukcja jest błędna , proszę ją poprawić. Dziękuję z góry.
Nowy płyn hamulcowy - spełniający specyfikację DOT4.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 15:23
|
|
|
Cytat: | 5. Odkręcamy delikatnie odpowietrznik, prosimy osobę znajdującą się w aucie aby wcisnęła pedał hamulca. Zakręcamy odpowietrznik, prosimy osobę aby puściła pedał hamulca. Operację powtarzamy do momentu pokazania się nowego płynu w wężyku, oraz braku występowania bąbelków powietrza.
6. Analogicznie przeprowadzamy powyższy zabieg kolejno dla przedniego-lewego, tylnego-lewego oraz na samym końcu dla koła przedniego-prawego. |
Poprawka, osoba siedzaca w kabinie cyklicznie naciska pedal hamulca, az bedzie twardy, powiedzmy ze wystarcza trzy razy, wtedy pada hasło trzymaj osoba operujaca pedalem wdusza hamulec do oporu, a osoba operujaca odpowietrznikiem, poluzowuje go (spuszczając płyn) i dokreca, czynnosc powtarza sie kilkukrotnie do momentu, az zacznie leciec czysty, nie spieniony płyn i tak z kazdym kołem wedle kroków na obrazku
Ilość płynu jaka trzeba spuścić to niespełna litr, ofkors mam na myśli łaczna pojemnośc układu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:56
|
|
|
A nie lepiej jechać do ASO i za 70 zł mieć prawidłowo wymieniony płyn metodą podciśnieniową ?.
Trwa to 20 minut... |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:58
|
|
|
Aso i 70 zł ? nie ma szans ceny u mnie zaczynają się od 150 zł. |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2010, 21:12
|
|
|
Wymiana nie musi być w ASO Mitsu, zobacz w Oplu, czy w innym.
To jak wymiana czynnika w klimatyzacji - dużo warsztatów posiada automat do wymiany
U mnie w ASO Opel wymiana 70zł |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-11-2010, 21:16
|
|
|
Mieszkam w Gdyni obdzwoniłem 10 warsztatów i wystarczy - w żadnym nie mieli maszyny gdzie wymieniają pod ciśnieniem. Szkoda kasy na telefon. Ogólnie dziwili sie że pytam o takie urządzenie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-11-2010, 22:24
|
|
|
u mnie na wsi (Lublewo Gdańskie) kolega ma takie urządzenie do wymiany podciśnieniowej
sam sobie u niego zmieniłem w rekinie płyn |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-11-2010, 22:28
|
|
|
A czym się taka wymiana z cud maszyną różni od tej wersji z "trzymaj"? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-11-2010, 22:38
|
|
|
tym, że jedna osoba wystarczy do wszystkiego - nikt nie musi pompować pedałem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 22:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tym, że jedna osoba wystarczy do wszystkiego - nikt nie musi pompować pedałem | ponadto jest kilkukrotnie szybsza |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-11-2010, 22:53
|
|
|
Ciekawostką jest fakt, że piszą w manualu, aby dokonywać na pracującym silniku. |
|
|
|
 |
|