 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Wysokie spalanie i dymienie |
Autor |
Wiadomość |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 07-11-2010, 17:42 [Cari 1.9TD] Wysokie spalanie i dymienie
|
|
|
Objawy są następujące:
Spalanie w moim aucie trasa: 6,5l miasto: prawie 9l.
przy odpaleniu zimnego silnika lekko zadymi na siwo. Podczas jazdy jak u dobrze pocisnę czarna chmura.
Zaślepiłem EGR.
Sprawdziłem LDA - w wężyku, który idzie do kolektora nie ma paliwa.
Odłączyłem LDA i przejechałem się auto nie kopci, ale jest lekko zamulone, ale różnica nie jest drastyczna. W tej chwili jeżdżę z odłączonym LDA i sprawdze jak wygląda spalanie.
Proszę o podpowiedź co jeszcze sprawdzić. |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-11-2010, 18:10
|
|
|
Prawdopodobnie LDA do wyregulowania .
Powinno mieć biały kapturek na śrubie jak nie ma to ktoś się przy tym bawił.
Możesz poeksperymentować i wkręcić po jednym obrocie ąż objawy ustąpią jak nie to powróć do poprzedniego ustawienia |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 07-11-2010, 19:17
|
|
|
w jaki sposób się reguluje LDA, ten plastikowy kapturek jest na swoim miejscu.
A czy przyczyną może być zawór korekcji konta wtrysku?
[ Dodano: 07-11-2010, 20:10 ]
Myślę o regeneracji LDA nie wiem czy warto jeżeli nie cieknie.
Czy ten zestaw będzie pasował do Cari?
http://allegro.pl/zestaw-...1293598745.html |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
loidd
Mitsumaniak KMM

Auto: carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 71 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:34
|
|
|
Zawór korekcji konta wtrysku, sprawdź.
Najlepiej podmieniając na sprawny. Typowa usterka. Wymiana bajecznie prosta i zajmuje chwilę. |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 12-11-2010, 08:33
|
|
|
A czy jest inny sposób, żeby sprawdzić czy zawór kąta wtrysku jest sprawny? |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-11-2010, 10:39
|
|
|
omomierzem i organoleptycznie czy cyka opis w manuale suplement A jak dobrze kojarze |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 15-11-2010, 10:10
|
|
|
Sprawa wygląda następująco:
Sprawdziłem zawór kąta wtrysku - terkocze tak jak powinien terkotać, opór wynosi 12,5 oma, więc mieści się w normie. Mimo to wykręciłem ale zawór jest czyściutki.
LDA - wyciągnąłem i rozebrałem, membrany są w porządku, w środku był czysty, mimo to wyczyściłem, następnie zabrałem się za regulację LDA - ustawiłem tak, że przestał dymić (przynajmniej tak mocno), ale okazuje się, że turbina po takiej regulacji załącza się dopiero przy ok. 3000obr/min. przejechałem 200km spalanie wyniosło 7,2l na 100km (75% to trasa) więc chyba i tak trochę za dużo.
W tej chwili wykręciłem trochę trzpień w LDA, żeby tak nie mulił.
Co jeszcze mogę sprawdzić? |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-11-2010, 14:31
|
|
|
może wtryski leją do sprawdzenia oraz czujnik temperatury ten od ecu czyli z tyłu. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2010, 11:34
|
|
|
1.jak zaślepiłeś EGR?
2. po odłączeniu przestawiacza kąta pracuje twardo?
3. Wypolerowałeś kołeczek w LDA po rozebraniu, lekko latał w nim?
spalanie w trasie(6,5) jest OK, nie czytaj bajek o spalaniu 4 litrów, ale w mieście(9) zbyt dużo, typowe dla przycinającego się kołeczka w LDA ale nie zawsze. czekam do odp |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 18-11-2010, 12:05
|
|
|
1. zdjąłem przewód podciśnieniowy z EGR`a, w wężyk włożyłem śrubę, pozatym wstawiłem blaszkę pomiędzy EGR, a kolektor ssący
2. TAK po odłączeniu przestawiacza kąta pracuje twardo
3. Nie polerowałem kołeczka, chodził lekko, ale nie latał, więc spróbuję go wypolerować i zobaczę jakie będą efekty. |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
|
|