jaki akumulator do outka? |
Autor |
Wiadomość |
cebull
Mitsumaniak

Auto: Pajero IV 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 207 Skąd: Warszawa / Gabon
|
Wysłany: 15-12-2010, 14:23 jaki akumulator do outka?
|
|
|
Mam prosbe, czy ktos z Was moglby podac mi specyfikacje aku do outka II 2.0
W naszym misiu padl byl oryginalny, nie mam fizycznie mozliwosci sprawdzic tego sam w aucie wiec prosze o podanie jakiej mocy, jakie wymiary i jakie podlaczenia?
mile widziane bedzie rowniez podanie jakie marki badz konkretne modele polecacie? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2010, 14:41 Re: jaki akumulator do outka?
|
|
|
cebull napisał/a: | Mam prosbe, czy ktos z Was moglby podac mi specyfikacje aku do outka II 2.0
W naszym misiu padl byl oryginalny, nie mam fizycznie mozliwosci sprawdzic tego sam w aucie wiec prosze o podanie jakiej mocy, jakie wymiary i jakie podlaczenia?
mile widziane bedzie rowniez podanie jakie marki badz konkretne modele polecacie? |
www.iparts.pl i wszystko jasne...... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
cebull
Mitsumaniak

Auto: Pajero IV 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 207 Skąd: Warszawa / Gabon
|
Wysłany: 15-12-2010, 16:50
|
|
|
dzieki chlopaki za info tu i na PW, troche danyh z instrukcji tez znalazlem.
Finalnie zona pojechala do ASO jak sie dowiem co i jak to napisze cos wiecej...
A propos sklepow internetowych to konfiguratory sugeruja 100Ah czy to nie za duzo??? w instrukcji jest 64 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2010, 17:08
|
|
|
cebull napisał/a: |
A propos sklepow internetowych to konfiguratory sugeruja 100Ah czy to nie za duzo??? w instrukcji jest 64 |
Do diesla akku musi być mocny i 100Ah jest jak najbardziej adekwatna mocą. Weź pod uwagę że instrukcja obsługi odnosi się ogólnie do modelu nie uwzględniwszy konkretnie czy chodzi obenzynkę czy o diesla. 64Ah bardziej podchodzi pod benzynę. Jeśli masz niedaleko do jakiegoś BOSH Service to polecam ich akumulatory z serii Silver jesli dobrze pamietam nazwę. Ceny maja konkurencyjne i zamontują w aucie gratis, a stary zutylizują. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
cebull
Mitsumaniak

Auto: Pajero IV 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 207 Skąd: Warszawa / Gabon
|
Wysłany: 15-12-2010, 17:22
|
|
|
No wiec nasz akumulator jest ponoc OK ? (po ponad godzinnej jezdzie - ladowaniu)
Przed odpaleniem byl zupelnie rozladowany.
w poniedzialek sprawdzenie instalacji elektrycznej zobaczymy co bedzie jutro rano i co powiedza w poniedzialek. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2010, 17:34
|
|
|
cebull napisał/a: | No wiec nasz akumulator jest ponoc OK ? (po ponad godzinnej jezdzie - ladowaniu)
Przed odpaleniem byl zupelnie rozladowany.
w poniedzialek sprawdzenie instalacji elektrycznej zobaczymy co bedzie jutro rano i co powiedza w poniedzialek. |
Dobry akumulator bez problemu będzie działał minimum 4 lata. Jesli wysiadł wcześniej to coś w instalacji elektrycznej musi "kraść" prąd i go rozladowywać. Dodatkowo ujemne temperatury przyspieszają proces rozładowywania akumulatora. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 15-12-2010, 21:04
|
|
|
A że nie wspomnimy o ładowaniu - alternator albo jego sterowanie. albo za dużo zużycia, za mało jazdy (np . krótkie odcinki w mieście). Zużywa np alarm, światełka, ogrzewqanie postojowe, klimka, itd.. |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
TOM65
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 38 Skąd: WSCHOWA
|
Wysłany: 15-12-2010, 21:50
|
|
|
polecam akumulatory varte http://www.varta-automoti...&lang=pl&range=
[ Dodano: 15-12-2010, 21:53 ]
wg Varty 95ah,ale najpierw spr stary , naładuj przez przynajmniej 24h ,prostownikiem gdzie prąd ładowania jest min 9A |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-12-2010, 07:59
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | cebull napisał/a: |
A propos sklepow internetowych to konfiguratory sugeruja 100Ah czy to nie za duzo??? w instrukcji jest 64 |
Do diesla akku musi być mocny i 100Ah jest jak najbardziej adekwatna mocą. Weź pod uwagę że instrukcja obsługi odnosi się ogólnie do modelu nie uwzględniwszy konkretnie czy chodzi obenzynkę czy o diesla. 64Ah bardziej podchodzi pod benzynę. Jeśli masz niedaleko do jakiegoś BOSH Service to polecam ich akumulatory z serii Silver jesli dobrze pamietam nazwę. Ceny maja konkurencyjne i zamontują w aucie gratis, a stary zutylizują. |
Jesli w serwisowce jest 64Ah to raczej nie ma co ladowac sie w 100Ah...akumulator bedzie po prostu notorycznie niedoladowany dzieki czemu szybciej padnie
Druga sprawa to jaki jest oryginalnie polecany prad rozruchu? Tez wazna kwestia...
Pisanie ze do diesela musi byc mocny jest prawda ale jednoczesnie pamietajmy o jego odpowiednim dobraniu. Jesli nie - moga byc problemy.
Ja bym polecal aku BOSCHA SILVER, maja dobre opinie a i mi w poprzednim aucie dobrze sluzyl. Jest pelna oferta, np:
Bosch S3 70Ah 640A
Bosch S4 74Ah 680A
BOSCH s40 72Ah/680A
Bosch Silver S5 77Ah 780A
Jak widac mozna sobie spokojnie dobrac pod konkretne parametry (ceny ok 400zl) |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
TOM65
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 38 Skąd: WSCHOWA
|
Wysłany: 17-12-2010, 08:24
|
|
|
bosch poleca 0 092 S40 280 czyli 12V 95Ah 830A ,
centra 100Ah 850A LUB 720A
EXIDE (ten sam team co centra ) też 100Ah 720A lub 850A
http://www.bosch-automoti...Invocation=true |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
3r3as3r
Forumowicz
Auto: Outlander II 3,0 V6 '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 36 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-12-2010, 13:25
|
|
|
TOM65 napisał/a: | polecam akumulatory varte http://www.varta-automoti...&lang=pl&range=
[ Dodano: 15-12-2010, 21:53 ]
wg Varty 95ah,ale najpierw spr stary , naładuj przez przynajmniej 24h ,prostownikiem gdzie prąd ładowania jest min 9A |
chyba chciałes napisac MAXIMUM 9A. Prąd ładowania nie moze przekraczać 1/10 wartości "mocy" akumulatora czyli jeżeli akumulator jest 95 Ah prąd ładowania max 9A jezeli 60Ah prąd ładowania 6A itd. Oczywiscie ze da sie ładowac większym ale jest to niebezpieczne i grozi "wysadzeniem" akumulatora. |
|
|
|
 |
TOM65
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 38 Skąd: WSCHOWA
|
Wysłany: 17-12-2010, 15:23
|
|
|
tak, masz racje max i najlepiej takim prądem |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
cebull
Mitsumaniak

Auto: Pajero IV 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 207 Skąd: Warszawa / Gabon
|
Wysłany: 01-01-2011, 11:14
|
|
|
odkopie watek bo mialem napisac co i jak
- aku rozladowal sie po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow wiec nie ma mowy o krotkich przejazdach w miescie
- w servisie nic nie znalezli poza przepustnica od egr ???? co to moze miec wspolnego z rozladowaniem akumulatora? - wymieniona na nowa
- wiecej sie juz nie rozladowal wiec pojezdzi jeszcze z nami troche, mam nadzieje |
|
|
|
 |
|