 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
TPS co to jest i czy można to kupić bez przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2011, 13:39 TPS co to jest i czy można to kupić bez przepustnicy
|
|
|
Jak w temacie opiszcie proszę co to jest, jak inaczej można to nazwać (bo słyszałem o potecjometrze wolnych obrotów, oporniku przepustnicy, itp) i nie wiem czy to cały czas to samo czy to róźne części. Niestety na moim nie ma żadnych symboli, pewnie się wytarły.
Jest to okrągłe, czarne, na dwie śruby przykęcane do przepustnicy, chyba plastik z wtyczką.
Objaw przacy silnika jest taki że na zimnym jest wszystko ok a jak się rozgrzeje i wyłączę to puki nie ostygnie trzyma cały czas wolne obroty na 2000-2200 (wyje jak diabli)
Chcąc czegoś poszukać w necie proponują mi całą przepustnicę stąd 2 część tematu.
Będę wdzięczny za zdjęcie i jakieś symbole.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzych38
Forumowicz
Auto: galant 2.0 v6
Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: jawor
|
Wysłany: 26-02-2011, 23:27
|
|
|
to co opisujesz to jest czujnik położenia przepustnicy |
|
|
|
 |
majcherone
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 96* 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 13-05-2011, 08:05
|
|
|
to co opisujesz to potencjometr przepustnicy, całkiem możliwe że się nie zamyka w sensie gdy się zamyka to wchodzi na bieg jałowy a gdy się nie zamyka to może powodować ten problem, może wystarczy tylko wyczyścić przepustnice i ją wyregulować pozdrawiam
po co odrazu kupować. najpierw lepiej posprawdzać:
patrząc na te wtyczkę potencjometru od przodu liczymy kolejno 4 3 2 1 przy ściągniętej
wtyczce, bierzemy miernik i ustawiamy na jakieś 200ohm przykładamy przewody do pin 3 i 4 powinno być "0" a przy pociągnięciu przepustnicy na wyłączonym silniku oczywiście, ta wartość powinna się zmienić. po powrocie do początku znów powinno wskazywać zero na mierniku.
można jeszcze sprawdzić pin 2 i 4 na jakichś 200kohm według miernika, przy przesuwaniu przepustnicy powinien się płynnie zmieniać zakres mniej więcej według manuala od 3500 ohm do 6500 ohm ale u mnie naprzykład jest nie co inaczej ważne żeby się płynnie zmieniał. na pinie 1i 4 ta wartość powinna być maksymalna względem pinu 2i4 czyli maksymalnie wciśnięty pedał gazu na pinie 2i4 to wartość pinu 1i4.
trzeba sobie posprawdzać. ECU nie wymruga wszystkiego. pozdrówka |
_________________ 2.0 GlSi
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 13-05-2011, 11:31
|
|
|
majcherone napisał/a: | przykładamy przewody do pin 3 i 4 powinno być "0" |
Zazwyczaj rozwarcie (bo układ ma być wtedy rozwarty) jest symbolizowane "1" na mierniku,więc żeby kolega na siłę tego zera nie szukał Tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak zerowy opór;-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
|
|