Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
TPS co to jest i czy można to kupić bez przepustnicy
Autor Wiadomość
dziadek
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2011, 13:39   TPS co to jest i czy można to kupić bez przepustnicy

Jak w temacie opiszcie proszę co to jest, jak inaczej można to nazwać (bo słyszałem o potecjometrze wolnych obrotów, oporniku przepustnicy, itp) i nie wiem czy to cały czas to samo czy to róźne części. Niestety na moim nie ma żadnych symboli, pewnie się wytarły.
Jest to okrągłe, czarne, na dwie śruby przykęcane do przepustnicy, chyba plastik z wtyczką.
Objaw przacy silnika jest taki że na zimnym jest wszystko ok a jak się rozgrzeje i wyłączę to puki nie ostygnie trzyma cały czas wolne obroty na 2000-2200 (wyje jak diabli)
Chcąc czegoś poszukać w necie proponują mi całą przepustnicę stąd 2 część tematu.
Będę wdzięczny za zdjęcie i jakieś symbole.
Pozdrawiam
 
 
krzych38 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 v6
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: jawor
Wysłany: 26-02-2011, 23:27   

to co opisujesz to jest czujnik położenia przepustnicy
 
 
majcherone 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96* 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: Opolskie
Wysłany: 13-05-2011, 08:05   

to co opisujesz to potencjometr przepustnicy, całkiem możliwe że się nie zamyka w sensie gdy się zamyka to wchodzi na bieg jałowy a gdy się nie zamyka to może powodować ten problem, może wystarczy tylko wyczyścić przepustnice i ją wyregulować :) pozdrawiam

po co odrazu kupować. najpierw lepiej posprawdzać:

patrząc na te wtyczkę potencjometru od przodu liczymy kolejno 4 3 2 1 przy ściągniętej
wtyczce, bierzemy miernik i ustawiamy na jakieś 200ohm przykładamy przewody do pin 3 i 4 powinno być "0" a przy pociągnięciu przepustnicy na wyłączonym silniku oczywiście, ta wartość powinna się zmienić. po powrocie do początku znów powinno wskazywać zero na mierniku.

można jeszcze sprawdzić pin 2 i 4 na jakichś 200kohm według miernika, przy przesuwaniu przepustnicy powinien się płynnie zmieniać zakres mniej więcej według manuala od 3500 ohm do 6500 ohm ale u mnie naprzykład jest nie co inaczej ważne żeby się płynnie zmieniał. na pinie 1i 4 ta wartość powinna być maksymalna względem pinu 2i4 czyli maksymalnie wciśnięty pedał gazu na pinie 2i4 to wartość pinu 1i4.


trzeba sobie posprawdzać. ECU nie wymruga wszystkiego. pozdrówka
_________________
2.0 GlSi
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 13-05-2011, 11:31   

majcherone napisał/a:
przykładamy przewody do pin 3 i 4 powinno być "0"

Zazwyczaj rozwarcie (bo układ ma być wtedy rozwarty) jest symbolizowane "1" na mierniku,więc żeby kolega na siłę tego zera nie szukał ;-) Tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak zerowy opór;-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.