Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie przewody hamulcowe miedziane czy stalowe ?
Autor Wiadomość
PiterK 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-10-2010, 20:06   Jakie przewody hamulcowe miedziane czy stalowe ?

Witam!
Pech chciał w czasie jazdy wysiadły mi hamulce na szczęście na małej prędkości. Okazało sie że skorodował przewód hamulcowy, cały płyn wylał sie w mgnieniu oka . Mechanik wymienia więc dwa przewody hamulcowe. Kupiłem miedziane czy będa dobre ? Oryginalnie były stalowe czyli bardziej podatne na korozje. Czy ma to jakieś znaczenie pomijając już sprawy korozji ? Przewód miedziany wydaje się że będzie bardziej odporny. Chyba powinno styknąc do końca życia tego samochodu. Dlaczego montuje się fabrycznie przewody stalowe a nie miedziane ?
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 04-10-2010, 20:47   

Bardzo dobrze zrobiłeś, jak wymieniać to tylko na miedziane, tak jak napisałeś, masz problem z głowy do końca żywotu auta. Tez się nad tym zastanawiałem, może to z oszczędności... ?
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-10-2010, 21:03   

PiterK napisał/a:
Chyba powinno styknąc do końca życia tego samochodu. Dlaczego montuje się fabrycznie przewody stalowe a nie miedziane ?
Niektórzy producenci stosują także przewody mosiężne, a te oryginalne stalowe są niby powlekane, tyle, że korozja i tak je dopada, siła rzeczy, miedziane są dobre, ale i nie najlepsze, bo jak zajdą korozja, to ich ponowne odkrecenie równa się z cudem, ale za to łatwiej obciąż taką rureczke i dorobic redukcje, gdyż sa do tego specjalne narzedzia, a z przewodami stalowymi już nie jest tak kolorowo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
PiterK 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-10-2010, 22:04   

Za całość przewodów miedzianych wyszło jakieś 120 zł wiec nie tak drogo plus robocizna chyba nie przekroczy stówki. Prawdopodobnie podczas oględzin blacharskich zostały ruszone i posypało się...Planuje tym autkiem pojeździć jakieś 5 lat więc chyba już będzie do końca dobrze. Akurat była też dobra pogoda i zamierzałem sie dość szybko przejechać , było kilka ostrych hamowań na światłach. Na szczęście hamulce wysiadły na skrzyzowaniu podczas ruszania...Nigdy nie myślałem że przewody mogą tak sobie paść .
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-10-2010, 12:51   

robertdg napisał/a:
ale za to łatwiej obciąż taką rureczke i dorobic redukcje, gdyż sa do tego specjalne narzedzia, a z przewodami stalowymi już nie jest tak kolorowo.


Ja zarobiłem stalowy przewód na samochodzie :D Więc wszystko można ;)
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 27-10-2010, 08:58   

witam zgadzam się, rurki to bynajmniej w miom przypadku jakieś 120 pln ale wymieniłem sam mając auto na boku sciągnięty bak i wydech przy okazji innej naprawy, zajeło to jakieś niecałe 2 godziny. tyle że w sklepie powiedzieli że nie ma jusz przewodów stalowych
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-10-2010, 09:39   

zbychu80 napisał/a:
W teorii stalowe przewody mają mniejszą rozszerzalność pod wpływem ciśnienia niż miedziane.
Masz racje, widac to gołym okiem, rurka miedziana w momencie gdy dostaje cisnienia w luzniejszych miejscach napreża się jak baranie jaja, dlatego rurki miedziane trzeba bardzo skrupulatnie mocować do karoserii i unikać ich styku ze sobą, oraz innymi elementami ościennymi, co by się nie przetarły, no i uważać na zakrętach.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.