Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-09-2010, 15:46   [Cari 1.9TD] problem z odpalaniem

Witam wszystkich mitsumaniaków.mam problem z moja carisma jest to model 1.9 TD 90 KM z 1996r.problem jest taki ze jak chce odpalic przekrecam kluczyk i nic ,ani nie zakreci i co to może byc? dzieki z pomoc
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 28-09-2010, 18:46   

A czy rozrusznik w ogóle kręci czy nie? Jeżeli kręci to masz prawdopodobnie problem z zaworkiem regulacji kąta wtrysku na pompie wtryskowej. A jeżeli nie kręci to akumulator lub coś związane z elektryką ( np. rozrusznik).
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 29-09-2010, 12:42   

rozrusznik wogule nie zakręci.ale jak cofne kluczyk i jeszcze raz sprubuje to wtedy zapali.raz musiełem 4 razy tak robic rzeby zapalił :-X
 
 
luki19323 
Nowy Forumowicz
luki19323


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 122
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 29-09-2010, 12:57   

NO to ciekawy objaw.... albo masz coś ze stacyjką, albo z bendiksem rozrusznika, czyli automatem wypychającym trybik na kolo zamachowe.... ale pewien nie jestem.... poczyść najpierw styki na akumulatorze i potem sprawdzaj dale, staraj sprawdzać od rzeczy najmniej kosztownych... ale najprawdopodobniej to nic strasznego, gdyby nawet ten bendiks to rozruszniki nie są drogie. Pozdrawiam!!!

Daj znać o diagnozie.
_________________
Zawsze miałem sentyment do miśków:)
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 29-09-2010, 19:15   

W tej sytuacji i ja bym na to obstawiał co i luki19323, .
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2010, 19:17   

Ja bym się przychylał ku szczotkom w rozruszniku. To by było wyjaśnienie dlaczego czasem zapalił. Ale jest na to prosta rada, młotek i delikatnie uderzyć albo rozebrać i sprawdzić co i jak w środku.

Można też bezpośrednio podpiąć aku pod rozrusznik wtedy wyeliminujesz całą resztę.
_________________
Moja Cari
 
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 30-09-2010, 19:22   

pawel91D3 napisał/a:
problem jest taki ze jak chce odpalic przekrecam kluczyk i nic

a kontrolki też nic, czy coś? ;) normalnie się wszystkie świecą?
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 30-09-2010, 19:24   

czester_ napisał/a:
Można też bezpośrednio podpiąć aku pod rozrusznik wtedy wyeliminujesz całą resztę
To pierwsza rzecz, którą należałoby sprawdzić. Jeżeli rozrusznik "zagada" od samego akumulatora, to znaczy, że jest ok. Wtedy należy przejść do stacyjki, być może przekładnia w stacyjce się zużyła... Jak rozrusznik nie zadziała bezpośrednio z aku, no to trzeba sprawdzić sam rozrusznik, może nie ma masy, może szczotki zużyte...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 01-10-2010, 13:32   

kontrolki świeca normalnie.dzieki za pomoc powoli bede sprawdzał po kolei co jest grane.a mam jeszcze jedno pytańko czy luzy na zaworach sa ustawiane chydraulicznie czy tak normalnie ze ja moge ustawić??
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-10-2010, 16:52   

luz masz regulowany poprzez płytki
 
 
 
Raval 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-10-2010, 00:06   

Witam. Miałem taki sam problem raz zapalał przy przekręceniu kluczyka a raz tylko kontrolki przygasały i nawet nie zagadał. Myślałem że to może wina akumulatora co sie okazało naładowany do pełna że może masę gdzieś gubi itp itd. A przyczyną były szczotki w rozruszniku:) i było po problemie:) cały koszt łącznie z wymianą szczotek u mechanika 120zł.
Tak jak już wcześniej pisali zacznij od rozrusznika i sprawdz szczotki. Mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem. pozdrawiam
 
 
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 02-10-2010, 10:31   

dzieki za pomoc :p :lol:
 
 
Gugi
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2010, 22:06   

Gdyby to były szczotki to trzebaby czymś pyknąć w rozrusznik, żeby się odwiesiły.
Mam inną teorię:
Przy rozruszniku jest taki mały kabelek, który jest na zewnątrz i ma tendencję do zaśniedzenia. Strasznie trudny dostęp jest do niego (jak i do całego rozrusznika). Nie łączy i wtedy jest problem z odpalaniem chociaż wszystkie kontrolki świecą. Po którymś przekręceniu kluczyka, prąd w końcu przebije się przez nalot i wreszcie zadziała.
U mnie wystarczyło poruszać kabelkiem, żeby poprawić styk i tak już dwa lata jeżdżę. :D
PZDR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.