Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja LPG w Carismie 1.6
Autor Wiadomość
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 16-10-2006, 13:15   Instalacja LPG w Carismie 1.6

Jak w temacie instalacja podcisnieniowa 2 generacji w carismie 1.6 z 1996r silnik 4G92 90km.

Komputer LPG, Autronic AL700, b.dobra elektronika z duzymi mozliwosciami konfiguracji, niestety malo odporny na wilgoc, trzeba uwazac na piny we wtyczce szczegolnie na zasilanie:


Reduktor Tomasetto, calkiem solidny, u mnie wytrzymal juz 70kkm i nadal spisuje sie swietnie:


Bum klapka "chroniaca" przepywomierz, ja osobiscie nie widzialem, ale podobno jak solidnie walnie, to ta blaszke potrafi wygiac na druga strone:

Blaszka powinna powstrzymac wybuch, a dziury pod gumowa opaska pelnia role "zaworu bezpieczenstwa":



Silniczek krokowy i dalej mikser tuz przed przepustnica:




Tu widac dobrze jakim dlawikiem w dolocie jest mikser, z 70mm srednicy robi sie 32mm:


Nie mam zdjecia zbiornika toroidalnego Stako 43l i emulatora wtryskiwaczy (al700 nie ma wbudowanego), pewnie kiedys zrobie ;-)

I troche danych na temat kosztow:
Instalka w 07'2003 1.65kpln
Przez 3 lata na wymiany filterka i regulacje wydalem 90pln
Naprawa wtyczki al700 50pln
3x przeglad techniczny 175pln.
Przewod WN oryginal, swiece co 30kkm wymieniam, filtr powietrza mam wklad K&N (tylko czyszczenie). Srednie spalanie (70kkm, 80%miasto, od roku tylko miasto) 10.42 l lpg/100km. Nigdy zadnych problemow (no poza wtyczka, ale samochod jezdzil na lpg), zadnych strzalow.

Po odliczeniu wszystkich kosztow (przeglady, benzyna, instalka) w kieszeni zostalo prawie 6.5kpln (stan na 30-09-2006) ;-)
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-01-2009, 19:29   Re: Instalacja LPG w Carismie 1.6

krzysio1972 napisał/a:
Blaszka powinna powstrzymac wybuch, a dziury pod gumowa opaska pelnia role "zaworu bezpieczenstwa":


ta bum klapka ma mocowanie WEWNĄTRZ na dwie śrubki, materiał użyty do budowy korpusu bum-klapki jest bardzo miękki. IMHO inżynier do tego ręki nie przyłożył.
Wiesz ile bajzlu może narobić Ci ta śrubka jak się od wibracji/wystrzałów/niewłaściwego połączenia?
A ja wiem :-)
Pozdrawiam
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 16-01-2009, 00:47   

QwiateQ napisał/a:
A ja wiem :-)


a wiesz, ze starych kotletow sie nie odgrzewa ?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-01-2009, 11:06   

Chyba że mają komuś pomóc aniżeli zaszkodzić i coś wniosą do tematu.

P.S. Względem zrozumienia - nie pisałem co i jak się wiąże z klapką bo to byłoby odgrzewanie, ale widziałem że "fachowcy" dalej zakładają te i temu podobne wynalazki wmawiając że lepiej będzie.

Polak mądry po szkodzie - czy koniecznie swojej?
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 16-01-2009, 11:14   

z tego co wiem to krzysio1972 mial zalozona instalacje jak widac 2gen. i chyba jako jedyna osoba nigdy nie narzekal na nia - ale jezdzil na regulacje, wymienial filtry, nie wiem jak teraz bo sie nie odzywa na forum :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23-01-2009, 19:17   

Jezeli autronic to bardzo dobra elektronika to współczuje ja autroniki wywalam na potęge nic gorszego nie zrobiono napewno najtańszy reduktor opisany w zestawie to najtańszy i jedn z najsłabszych na rynku wiec zestaw przedstawiony wyżej to najtańsza i najsłabsza możliwa konfiguruacja
co do zwężki nie każdy ma 32mm jest reguła żę wraz z wzrostem pojemności wstawia sie mniejszą średnice a im mniejsza pojemność tym wiekrzy otwór(to nie pomyłka)
wiec nie w każdym jest tak jak piszesz

co do tej klapki zdemontuj ja sobie jak ci sie nie podoba ale uwież nowy przepływomierz troche kosztuje a on w pewnym stopniu wychamuje strzał co do kierowcy którydopuści do tego by jego auto zaczeło strzelać to nie żaden kierowca tylko ochlajtus który nie pilnuje podstawowych rzeczy w aucie takich jak świece, kopułka, palec , czy regulacja zaworów a to jest podstawa eksploatacji auta
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 23-01-2009, 20:10   

Matejko napisał/a:
nie wiem jak teraz bo sie nie odzywa na forum


Odzywa, ale rzadko, teraz dostałem maila z mojego wątku to zajrzałem ;-)

MaNiAcMsR, pochwal sie co proponujesz zamiast al700, jaka jest wg Ciebie dobra konfiguracja, przyda sie takie info klubowiczom. Tylko napisz tez o instalacjach podcisnieniowych, bo oczywistym jest, ze gdybym dzisiaj instalowal to byl by to wtrysk.


A ta tania i najslabsza mozliwa konfiguracja spisuje sie swietnie, wszystkie czesci nadal oryginalne. Przez 5,5 roku przejechane ponad 100 kkm, nadal zero strzalow, bo kluczem jest dobry montaz i regulacja, a nie marka podzespolow. Zreszta b.dobra opinia o al700 to nie tylko moja ocena, w sumie to w tym przedziale cenowym to tylko bingo lepsze i lepiej konfigurowalne.
Co do miksera to ja pisze o zamontowanym u mnie, a nie o wszystkich i skad stwierdzenie, ze mi sie klapka nie podoba. Z drugiej strony to w sumie moglem ja zdemontowac, bo u mnie strzalow nie ma, bo mam dobrze wyregulowana instalke i jak zawsze silnik w b.dobrym stanie technicznym.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-01-2009, 00:05   

jeżeli chodzi o podciśnienie to nie,ma mowy o wtrysku tylko o gaźniku na prostym minikicie lovato
co do autronica mam same złe opinie ale mniejsza o to co do aut na 1 punktowym wtrysku to stag 100 jest świetny sam monyuje i mam do niego zaufanie a autronic nie chodził na podciśnieniu kolego
strzały to nie kwestia regulacji a wymiany podzespołów odpowiedzialnych za dostarczenie iskry do zapłonu

[ Dodano: 24-01-2009, 00:07 ]
a wtrysk tylko stag 200, 300 lub 4-g
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-01-2009, 23:33   

Przepraszam że się wtrącę, ale co byś polecił do 4G37 - 1,8 l 8V na gaźniku ? :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-01-2009, 00:11   

reduktor lovato lub podobny lub droższy a leprzy landi renzo oczywiscie elektroniki i centralke stag GR lub podobną może byc lecho


lowato dlatego że prosty i niezawodny a landi renzo sama nazwa mówi z asiebie moim zdaniem najleprzy reduktor stag gr lub lecho centralka bo jest najprostrza i najmniej awaryjna
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-01-2009, 11:10   

Ja mam reduktor Lovato i w zasadzie zero elektroniki ;) Jeden przełącznik :P
Może dlatego po dołożeniu elektroniki będzie mniej palić :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-01-2009, 11:19   

Cytat:
Ja mam reduktor Lovato i w zasadzie zero elektroniki Jeden przełącznik
Może dlatego po dołożeniu elektroniki będzie mniej palić


źle mnie zrozumiałeś reduktor elektronik to poprostu z cewką bo podciśnieniowy nie ma jej i do reduktora elektronika idzie inna centralka jak do podciśnienia
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-01-2009, 11:25   

A co jest złego w podciśnieniowym Lovato ? :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-01-2009, 11:56   

nic złego tylko szybciej robiły sie z nimi problemy bo czesto siadała ta mała przeponka od podcisnienia ja podciśnieniowe reduktory to montowałem tylko do starych audi i vw oraz to toyot a colty itp na gaźnikach szły na elektronikach zawsze trocheleprzy chociaż w podciśnieniowych jest jedna ciekawa rzecz a konkretnie wtrysk dawki gazu tzw startowej
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 28-01-2009, 11:35   

MaNiAcMsR napisał/a:
autronic nie chodził na podciśnieniu kolego


Chodzi i to pieknie, tylko trzeba umiec go wyregulowac i nikt nie twierdzi, ze to prosta sprawa. Nie mowie, ze Ty tak robisz, ale wiekszosc spotkanych przeze mnie monterow wlacza autokalibracje i uwaza, ze gotowe, nie maja nawet pojecia co i jak mozna ustawic, co sie kryje np. na zakladce zastrzezone, itd.

W swoim poscie polecasz tylko produkty Auto Centrum, rozumiem, ze masz doswiadczenia z innymi systemami i te montujesz, bo uwazasz je za najlepsze. Wez tylko pod uwage, ze opisuje instalke montowana w 2003 roku, kiedy to AC bylo jeszcze w lesie w temacie lpg. Nie wiem w ktorym roku wprowadzili stag 50/100/150, ale wtedy to popularny byl stag 2L, ktory mozna bylo traktowac w formie atrapy, a nie elektroniki sterujacej.
Natomiast podobnie jak Ty, uwazam, ze instalki wtryskowe sa b.dobre, co potwierdzaja opinie mitsumaniakow. Ale do galanta tez wolalem prinsa niz staga, montowalem w 2005r, kiedy to stg200 dopiero wchodzil i byl niewiele tanszy od prinsa. Obecnie prins zdrozal, a stag stanial i ustabilizowal dobra pozycje, dzis montowal bym staga300.

MaNiAcMsR napisał/a:

strzały to nie kwestia regulacji a wymiany podzespołów odpowiedzialnych za dostarczenie iskry do zapłonu


I to pisze monter, pozostawiam bez komentarza.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.