Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przemyślenia po dwóch latach użytkowania Carismy
Autor Wiadomość
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 22-11-2010, 19:14   Przemyślenia po dwóch latach użytkowania Carismy

Witam drogich Mitsumaniaków. Chciałbym się podzielić wrażeniami z użytkowania Carismy już drugi rok. Nie będę się chwalił liczbą kilometrów nawiniętych na koła bo robię ich kilka tyś. w roku. Zauważyłem ciekawe zjawisko dotyczące mocy silnika tego samochodu (GDI), otóż w okresie wiosennym i dalej, letnim samochód traci na mocy. Jazda dynamiczna staje się wręcz niemożliwa (całkowicie pomijam fakt włączonej klimatyzacji). Gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej 10 stp. celsjusza pojazd odzyskuje pełną moc ! Idzie jak dzik. Analogiczne zjawisko miało miejsce i w tym roku, w tym okresie czasu jazda naprawdę jest przyjemna i czuć te 125km. Chciałbym się Was spytać czy zauważyliście w swoich GDI'kach podobną tendencję ? Auto mam sprawne żadnych błędów, zawsze odpala normalnie itd. Zastanawia mnie to wszystko, różnica jest naprawdę mocno odczuwalna (jak dla mnie). Może można coś przeanalizować w evoscanie, albo wybrać się na hamownię. Myślę, że sprawa jest z temperaturą powietrza dostarczanego z filtra do gardzieli, co by było nawet realne. Jednak tak duża zmiana pracy silnika ? aż mi się nie chce wierzyć. Czekam na jakieś podpowiedzi, przemyślenia i rady.
_________________

 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-11-2010, 19:30   

Ogólnnie w cari dolot nie jest zbyt przemyślnie zrobiony w wersji przed liftem, powietrze ciągnie ze szpary pomiędzy kierunkiem lewym a lampa, zderzakiem i ogólnie przez te szpary, w głównej mierze latem jest ciepło na dworze i też powietrze dostarczane do komory silnika nie dość że jest podgrzewane przez silnik to i tak jest ciepłe, w zimnym powietrzu jest więcej tlenu do spalenia, co odczuwa się jak zauważyłeś, jedna rada to na lato przerobić dolot tak by powietrze leciało konkretnie do filtra i dalej do silnika, z tym że byłoby one brane z innego miejsca, odizolowanego i wtłaczanego pod wpływem tempa jazdy. Oraz trzeba by odizolować puche filtra żeby też się za bardzo nie nagrzewała.
 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 22-11-2010, 22:29   

Budrys, tu masz racje deczko inaczej lata autko i wlot zimnego powietrza ma spory wpływ na pracę auta, po wsadzeniu kiedyś filtra stożkowego bez osłony (bo deczko na początku mi się nie chciało) powiem wam że dostawał takie ciepłe powietrze z silnika że w Łodzi riksza mnie na starcie brała, taki to miało wpływ :shock:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-11-2010, 22:42   

A no właśnie :) dlatego grunt to dobrze dolot zrobić i odizolować go od ciepła silnika ;)
"sportowe myki" z bandażami na kolektory wydechowe też się sprawdzają ;P
 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 22-11-2010, 22:47   

Saqu, właśnie drogi kolego każdy zabieg coś nam da tak jak izolacja kolektora oraz filtra pow poprawi nam osiągi więc dobrze by było owinąć kolektor a do tego wsadzić stożek w oryginalnej puszcze filtra auta a dolot puścić np z nadkola :mrgreen: i już się dzieje aha i wywalić jak ja to zrobiłem przednie zatkane wloty w grilu i zasadzić siate :wink:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 23-11-2010, 11:16   

Czyli jednak to prawda. Macie jakieś fotki takiej modyfikacji ? Chciałbym po zimie to wykonać.
_________________

 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 23-11-2010, 12:34   

Budrys, u mnie w zakładce galeria jest foto ze stożkiem ale bez osłony :mrgreen:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-11-2010, 16:54   

Lubiłem chodzić na wagary ale pamiętam, ze przy zachowaniu tej samej objętości gęstość powietrza zimnego jest większa od ciepłego.
Stąd te różnice w osiągach.

pozdrawiam
_________________
kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-11-2010, 17:58   

Grunt to dobra izolacja całego układu od ciepła i żeby powietrze dostawało się krótką drogą, najlepiej chłodne, np przez kratke halogenu, o ile się ma ;)
 
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 23-11-2010, 18:14   

Może jeszcze dodam, że długość dolotu ma wpływ na charakterystykę mocy silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.