Sposób na mniejsze spalanie w samochodzie |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-10-2010, 23:37 Sposób na mniejsze spalanie w samochodzie
|
|
|
http://biznesnafali.pl/co...auto-mniej-pali
Przed nami coraz brzydsze dni, więc utrzymanie auta w czystości będzie trudniejsze. Nie powinno być to jednak oznaką do niepokoju. Tak bynajmniej twierdzą szwedzcy naukowcy z Królewskiego Instytutu Technologii (KTH) w Sztokholmie. Uczeni udowodnili, że lekko brudny samochód to niższe rachunki za paliwo. Minimalnie szorstka powierzchnia ma lepsze właściwości aerodynamiczne niż zupełnie gładki, lsniący czystością lakier. Czyżby już czas, aby powitać nasze brudne auto z uśmiechem na twarzy? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 14-10-2010, 07:17
|
|
|
robertdg, cos w tym chyba byc .....
Bo dlaczego pileczki do golfa sa chropowate ?? |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 14-10-2010, 07:51
|
|
|
Sa bowiem dwa rodzaje oplywu w strugach powietrza czy plynu - oplyw laminarny (mozna go kolokwialnie nazwac "gladkim" gdzie strugi plyna w sposob niezaburzony) i oplyw turbulentny, gdzie strugi powietrza sa zaburzone i tworza platanine splatanych wirow)
Paradoks polega na tym ze ze wzgledu na tzw liczbe Reynoldsa (bedaca iloczynem 70 x dlugosc oplywanego ciala x predkosc) sa takie przypadki gdzie oplyw turbulentny daje mniejsze opory niz oplyw laminarny.
W praktyce sprowadza sie to do tego ze w pewnych przypadkach powierzchnie szorstkie maja mniejszy opor powietrza niz powierzchnie gladkie.
Dzieje sie tak dlatego ze strugi turbulentne maja wieksza energie i przyklejaja sie do oplywanego ciala, a w opywie laminarnym moze dochodzic do tzw oderwan laminarnych, co mozna porownac do tego ze strugi odrywaja sie od oplywanego ciala i w praktyce zachowuja sie tak jakby oplywaly przedmiot duzo wiekszy, co w konsekwencji daje wiekszy opor.
Pilki do golfa i tenisowe nie sa gladkie, wlasnie w tym celu by od razu sztucznie zaburzyc oplyw powietrza i zapobiec oderwaniom oplywu. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 14-10-2010, 09:15
|
|
|
franko88 napisał/a: | Bo dlaczego pileczki do golfa sa chropowate ?? | Bo nie są metalowe i nie rdzewieją od soli |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-10-2010, 09:38
|
|
|
Panowie, a co z lakierem, podejrzewam, że barwa także ma wpływ na spalanie w samochodzie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Manuela
Mitsumaniak Blue Gwiazdeczka

Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Gru 2009 Posty: 699 Skąd: Warszawa - Grochów
|
Wysłany: 14-10-2010, 10:39
|
|
|
Szwagroz napisał/a: | oplyw laminarny (...) i oplyw turbulentny, |
A czy Ty nas czasem nie obrażasz??
Swoja drogą, fajna teoria, podoba mi się |
_________________
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-10-2010, 10:55
|
|
|
o! moj juz miesiac zbiera brud, stad mi tak spalanie spadlo! |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
wash
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Nissan Pulsar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 286 Skąd: Międzyzdroje/Warszawa
|
Wysłany: 14-10-2010, 18:35
|
|
|
robertdg napisał/a: | barwa także ma wpływ na spalanie w samochodzie |
żółty lakier jest najlżejszy, ponieważ ma najmniejszą gęstość. |
_________________ Mój były Misiek.
Mój obecny SAAB |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-10-2010, 22:18
|
|
|
W książce od Skody 105 S,wyczytałem,że po założeniu kołpaków,spalanie powinno spaść o 5% Nie wiem czy tak było,bo nigdy kołpaków nie miałem.Kaskę wolałem na paliwko wydać |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2010, 02:54
|
|
|
Szwagroz, piękny wywód Więc teoretycznie mamy wyjaśnienie tego zjawiska...
Tylko teraz wróćmy do praktyki, a konkretnie do wyznacznika. Czemu nie stosuje się chropowatych powierzchni w F1? |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 17-10-2010, 08:56
|
|
|
jak spojrzeć na bolid ogólnie to on jest jednym wielkim chropem : ) jakby miał być gładki to by był w kształcie kropli wody, a tak ma masę wystających elementów załamujących przepływ powietrza, |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-10-2010, 10:27
|
|
|
Owczar, szwedzcy uczeni dowiedzieli się o tym niedawno, więc jakby Ci z F1 o tym wiedzieli, to napewno bo o tym trabili, ale jakby tak każdy bolid miał zaoszczędzić 1/2litra na wyścig, to przy masowej ilosci bolidów, a raczej ich i ich wyscigów w sezonie bylaby całkiem spora ilosc. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2010, 11:00
|
|
|
Prześlijmy ten artykuł do Renault, może tym razem byliby w czymś pierwsi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-10-2010, 11:17
|
|
|
Owczar, Zawsze możesz zagrac w konkursie inzynierskim Renault F1 Team - wystarczy dobry pomysł, referat na ten temat - oczywiście praktyczne zastosowanie, jezeli pomysł przejdzie, zostajesz stażysta w grupie inżynierów Renault F1 Team |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2010, 15:13
|
|
|
robertdg, na dream team to Renault musi zasłużyć Jeden genialny Polak w ich zespole musi wystarczyć |
|
|
|
 |
|