Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na mniejsze spalanie w samochodzie
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-10-2010, 23:37   Sposób na mniejsze spalanie w samochodzie

http://biznesnafali.pl/co...auto-mniej-pali

    Przed nami coraz brzydsze dni, więc utrzymanie auta w czystości będzie trudniejsze. Nie powinno być to jednak oznaką do niepokoju. Tak bynajmniej twierdzą szwedzcy naukowcy z Królewskiego Instytutu Technologii (KTH) w Sztokholmie. Uczeni udowodnili, że lekko brudny samochód to niższe rachunki za paliwo. Minimalnie szorstka powierzchnia ma lepsze właściwości aerodynamiczne niż zupełnie gładki, lsniący czystością lakier. Czyżby już czas, aby powitać nasze brudne auto z uśmiechem na twarzy?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
franko88 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 22
Skąd: poddebice
Wysłany: 14-10-2010, 07:17   

robertdg, cos w tym chyba byc .....
Bo dlaczego pileczki do golfa sa chropowate ??
 
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 14-10-2010, 07:51   

Sa bowiem dwa rodzaje oplywu w strugach powietrza czy plynu - oplyw laminarny (mozna go kolokwialnie nazwac "gladkim" gdzie strugi plyna w sposob niezaburzony) i oplyw turbulentny, gdzie strugi powietrza sa zaburzone i tworza platanine splatanych wirow)

Paradoks polega na tym ze ze wzgledu na tzw liczbe Reynoldsa (bedaca iloczynem 70 x dlugosc oplywanego ciala x predkosc) sa takie przypadki gdzie oplyw turbulentny daje mniejsze opory niz oplyw laminarny.
W praktyce sprowadza sie to do tego ze w pewnych przypadkach powierzchnie szorstkie maja mniejszy opor powietrza niz powierzchnie gladkie.

Dzieje sie tak dlatego ze strugi turbulentne maja wieksza energie i przyklejaja sie do oplywanego ciala, a w opywie laminarnym moze dochodzic do tzw oderwan laminarnych, co mozna porownac do tego ze strugi odrywaja sie od oplywanego ciala i w praktyce zachowuja sie tak jakby oplywaly przedmiot duzo wiekszy, co w konsekwencji daje wiekszy opor.

Pilki do golfa i tenisowe nie sa gladkie, wlasnie w tym celu by od razu sztucznie zaburzyc oplyw powietrza i zapobiec oderwaniom oplywu.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 14-10-2010, 09:15   

franko88 napisał/a:
Bo dlaczego pileczki do golfa sa chropowate ??
Bo nie są metalowe i nie rdzewieją od soli :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-10-2010, 09:38   

Panowie, a co z lakierem, podejrzewam, że barwa także ma wpływ na spalanie w samochodzie :mrgreen:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Manuela 
Mitsumaniak
Blue Gwiazdeczka


Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Gru 2009
Posty: 699
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 14-10-2010, 10:39   

Szwagroz napisał/a:
oplyw laminarny (...) i oplyw turbulentny,


A czy Ty nas czasem nie obrażasz?? ;)

Swoja drogą, fajna teoria, podoba mi się :D
_________________

 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-10-2010, 10:55   

o! moj juz miesiac zbiera brud, stad mi tak spalanie spadlo! :D
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
wash 
Mitsumaniak
Mateusz


Auto: Nissan Pulsar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 286
Skąd: Międzyzdroje/Warszawa
Wysłany: 14-10-2010, 18:35   

robertdg napisał/a:
barwa także ma wpływ na spalanie w samochodzie


żółty lakier jest najlżejszy, ponieważ ma najmniejszą gęstość. :P
_________________
Mój były Misiek.
Mój obecny SAAB :)
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-10-2010, 22:18   

W książce od Skody 105 S,wyczytałem,że po założeniu kołpaków,spalanie powinno spaść o 5% :) Nie wiem czy tak było,bo nigdy kołpaków nie miałem.Kaskę wolałem na paliwko wydać :mrgreen:
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-10-2010, 02:54   

Szwagroz, piękny wywód ;) Więc teoretycznie mamy wyjaśnienie tego zjawiska...

Tylko teraz wróćmy do praktyki, a konkretnie do wyznacznika. Czemu nie stosuje się chropowatych powierzchni w F1? :)
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 17-10-2010, 08:56   

jak spojrzeć na bolid ogólnie to on jest jednym wielkim chropem : ) jakby miał być gładki to by był w kształcie kropli wody, a tak ma masę wystających elementów załamujących przepływ powietrza,
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-10-2010, 10:27   

Owczar, szwedzcy uczeni dowiedzieli się o tym niedawno, więc jakby Ci z F1 o tym wiedzieli, to napewno bo o tym trabili, ale jakby tak każdy bolid miał zaoszczędzić 1/2litra na wyścig, to przy masowej ilosci bolidów, a raczej ich i ich wyscigów w sezonie bylaby całkiem spora ilosc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-10-2010, 11:00   

Prześlijmy ten artykuł do Renault, może tym razem byliby w czymś pierwsi :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-10-2010, 11:17   

Owczar, Zawsze możesz zagrac w konkursie inzynierskim Renault F1 Team - wystarczy dobry pomysł, referat na ten temat - oczywiście praktyczne zastosowanie, jezeli pomysł przejdzie, zostajesz stażysta w grupie inżynierów Renault F1 Team ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-10-2010, 15:13   

robertdg, na dream team to Renault musi zasłużyć :P Jeden genialny Polak w ich zespole musi wystarczyć :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.