 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[cb4w] pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 20-10-2010, 17:53 [cb4w] pasek rozrządu
|
|
|
Witam, przed chwilą zamontowałem w dziewczyny lancerku nowy pasek rozrządu. Sprawa dość prosta, robiłem już wcześniej i wydaje się, że wszystko zrobiłem jak należy.
W trakcie montażu nowy pasek wydał mi się zaskakująco ciasny - jak kiedyś montowałem pasek mitsuboshi tez było ciasno i ciężko, ale nie aż tak.
Tym razem montowałem pasek Tsubaki, kupiony już chyba rok temu u japaneze. Nie dało się go założyć, więc całkowicie zdjąłem sprężynę z napinacza i rolka była luźna - dopiero po tej operacji wlazł, następnie zamontowałem sprężynę.
Napinacz siedzi tak jakby lekko odchylony, pasek mocno napięty, a po kilku minutach pracy jak zatrzymałem silnik to wewnętrzna strona paska (do silnika) jest taka jakby troszkę podskrobana i lekko wystają nitki:/ zdenerwowałem się i rzuciłem robotę na dzisiaj,
coś radzicie?
jak znajdę chwilę to wrzucę fotkę |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-10-2010, 18:24
|
|
|
Moim zdaniem to cos spitoliles, nitki nie powinny wystawac, to znak, że pasek o cos moze wadzic i go strzepi, wrzucaj foty |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 20-10-2010, 22:02
|
|
|
Miałem takie postrzępione włoski w pasku JC... Jak wiadomo po 12 tkm sobie strzelił:-)
Szczerze to nie wiem co tam może trzeć bo pasek Ci się ładnie na środku układa...
Teraz również mam pasek Tsubaki i przy okazji pytanko: czy chodzi Ci głośniej silnik na tym pasku? tzn czy słychać "wizg" paska? |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 20-10-2010, 22:32
|
|
|
wydaje mi się, że nie odczuwam żadnej różnicy - u dziewczyny trzeba było powymieniać uszczelniacze na wałku i wale, bo leciały a sam pasek był cały mokry:/ jedynie co mi nie pasuje, to jak układa się napinacz - jest w takiej pozycji jakby odchylony do montażu
[ Dodano: 20-10-2010, 22:39 ]
właśnie zastanawiam się, co z tymi nitkami - wystają tylko troszeczkę |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-10-2010, 23:12
|
|
|
Na tych zdjęciach zwłaszcza na drugim, ewidentnie widać, że pasek jest otart i osnuty, napewno dokręciłeś wszystkie śrubki Ten pasek nie nadaje się do ponownego użytku, sprawdź czy rolka rpowadząca dobrze osiadła, pamiętaj o kierunkowym układaniu paska, bo z tego co widze, to jest założony tyłem na przód a od tego są strzałki i napisy na pasku aby zakładać go prawidłowo, ma jedno podejrzenie, dlaczego ten pasek jest zszarpany - pompa wody, jezeli byla wymieniana, ma ona taki profilek wzmacniajacy, ktory moze pilowac pasek jak jest on za głeboko osadzony.
tomekk, nawet się nie ogladaj, tylko zasuwaj do sklepu po nowy pasek i załóż go prawidłowo.
P.S. wybacz, że to napisze, nie wiem, czy to Ty robiłeś, czy nie, ale nie po to są Timming Mark'i aby malować sobie znaczki lakierem Jak byk widać markery na tych zdjęciach
Dobra zaczniemy od odczytywania znaków na pasku, od choćby tych co się rzucają w oczy:
Zobacz na to co jest w czerwonym kwadraciku, pasek nadto zbacza w kierunku pompy wodnej i pewnie temu jest winny, że się zdziera.
To jest marker to koła zębatego wałka rozrządu (żółte kółko po lewej stronie koła zębatego):
Nie wiem, czy wymieniałeś pasek zgodnie z wiedzą Manuala, ale tam pisze "clockwise" chodzi o to że obraca się w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara, i tak samo czytelnie trzeba zakładać pasek - uwierz mi jest róznica (plecienie wzmocnieniami paska jest kierunkowe - tak jak opona z bieżnikiem kierunkowym)
Powodzenia, nie załamuj się, ludzką rzeczą jest popełniać błędy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-10-2010, 07:39
|
|
|
robertdg napisał/a: | bo z tego co widze, to jest założony tyłem na przód | nie jest - te napisy które widać owszem są do góry nogami, ale pozostałe normalnie.
[ Dodano: 21-10-2010, 07:41 ]
robertdg napisał/a: | Jak byk widać markery na tych zdjęciach | nie moje, nie wyznaje zasady drut team
[ Dodano: 21-10-2010, 07:48 ]
i jak na mój gust, to owszem masz radcę jakby za głęboko siedzi, ale uważam, że ociera o zgrubienie na wale - nie na pompie
[ Dodano: 21-10-2010, 07:55 ]
jednak miałeś rację - chyba mnie kolega zagadał i przy kolejnej próbie pasek założyłem odwrotnie, ehh. A byłem święcie przekonany, że siedzi jak trzeba - nawet w trakcie pracy przychodziłem, żeby się upewnić, na komputer poczytać jak prawidłowo powinien siedzieć.
bezwzględnie należy go wymienić?
Jeżeli pracował góra 5 min na nim? a nitki wystają tylko troszeczkę? wiem jakie są konsekwencje postrzępionego paska na nieszczęsnym przykładzie kolegi Idas-a:/ |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-10-2010, 10:27
|
|
|
tomekk napisał/a: | bezwzględnie należy go wymienić?
Jeżeli pracował góra 5 min na nim? a nitki wystają tylko troszeczkę? | tak, gdyz pracował pod "włos" no i sie plecienie powyszarpywalo, aby wylecialo do reszty - wiele mu nie trzeba, a pasek najbardziej dostaje po "tyłku" przy róznicach temperatur, a na zdjeciach widac, że prócz nadszarpan sa jeszcze skazy na gumie, na poczatku rozbierz rozrzad, posprawdzaj czy pompa wody i napinacz sa dobrze pomontowane, obroc ten pasek, zaloz go na kola zebate, napnij odpowiednio, załóz koło pasowe na wale korbowym przykrec niewielkim momentem, zawieś silnik - jezeli go odwieszales, odpal, niech pochodzi chwilke, a Ty sobie zobaczysz czy zas cos nie szarga paska.
P.S. tomekk napisał/a: | robertdg napisał/a: |
bo z tego co widze, to jest założony tyłem na przód |
nie jest - te napisy które widać owszem są do góry nogami, ale pozostałe normalnie. | dobrze zes sie przyznal tomekk napisał/a: | jednak miałeś rację - chyba mnie kolega zagadał i przy kolejnej próbie pasek założyłem odwrotnie, ehh. | a wiesz dlaczego bo w oznaczeniach technicznych, powiem to tak slangowo - nie miesza się stylów, to tak jak z rysunkiem technicznym, wszystko opisane jest wedle wymogow i nie m czegos takiego, ze jedna cyferka w pionie, druga w poziomie, trzecia o 75stopnie obrócona
Proponuje tak 20min przerwy, a nastepnie na spokojnie z głebokim oddechem, poogladaj ten rozrzad i staraj sie doszukac miejsce o ktore ocieral pasek - napewno bedzie slad. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 21-10-2010, 22:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-10-2010, 21:40
|
|
|
pasek wstawiony nowy i wszystko śmiga - stary pewnie by pracował dobrze i do góry nogami, gdybym normalnie napinacz przykręcił:/ nie wskoczył na tą wypustkę i jakoś krzywo siedział:/ przez to obcierał na dolnym trybie na wale
i tak oto wzbogaciłem się o nowe doświadczenie, szkoda, że kosztem nowego paska:/
a propos- po przeciwnej stronie paska, tej której nie było widać na zdjęciu był znacznie mocniej obtarty:/
dziękuję za pomoc, pozdrawiam wszystkich i do reszty - słuchać się modrych kolegów z forum!;) |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
|
|