Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z doładowaniem 2.2 HDI
Autor Wiadomość
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-10-2010, 19:47   Problem z doładowaniem 2.2 HDI

Panowie,

Co to moze być? Wczoraj wracam sobie do Warszawy dwupasmówką, jadę około 100 km/h na piątym biegu i chce wyprzedzać. Wciskam gaz do polowy a tu TADAAAAA wyskakuje kontrolka silnika ale nie sądzę że silnik wszedł w tryb awaryjny, tylko jakby nadal działal jak powinien. Podjechałem rano do ASO, podpięli do komputera i wyskoczył jakiś błąd z doładowaniem czy coś takiego. Skasowali go, jeździli autem jakies 20 km i wszystko dziala, tzn żadna kontrolka nie wyskakuje. O co kaman chodzi? Wkurzyłem się trochę bo przeciez nie spodziewałem się że naprawa polega na kasowaniu błędów, bo przeciez z jakiegoś powodu one powstają....... Jeżdżę raczej defensywnie, głównie w trasie i nie katuje turbiny.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
janekzpolic 
Forumowicz


Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 181
Skąd: ten błąd
Wysłany: 17-10-2010, 00:50   

klasyczny not lauf , powinni zrobić ci update softa bo coś jest z programem nie tak
w vw i francach objaw bardzo częsty
_________________
10.1s/100 km/h jak na serie całkiem znośnie
I'm lost control again
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 17-10-2010, 08:30   

Ja miałem kiedyś coś podobnego w Carismie GDI / benzyna / .
Co jakiś czas zapalała mi się kontrolka silnika a silnik pracował normalnie.
Kilka wizyt w ASO nic nie dało robili to co u Ciebie kasowali błąd , czyścili przeponę , wymienili sondę i nic .Po wykonaniu tych czynności na jakiś czas był spokój ale sytuacja powtarzała się kilkakrotnie .Zapalenie tej kontrolki w pracy silnika nic nie zmieniało denerwowało tylko oko.Samochód z tym felerem sprzedałem trwało to jakieś pół roku.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-10-2010, 10:20   

janekzpolic napisał/a:
klasyczny not lauf , powinni zrobić ci update softa bo coś jest z programem nie tak
w vw i francach objaw bardzo częsty

Co do kladnie mam im powiedzieć? Wgranie ugrade-u softa, sprawdzenie EGR, oczyszczenie łopatek turbiny? Cholera uważam że ASO takie rzeczy powinno wiedzieć zwłaszcza że serwisuja też auta VAG. A tak mówią że nic nie znaleźli i rżną głupa.....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 17-10-2010, 10:52   

Notlaufy to raczej w turboklekotkach występują i wtedy ostatnie co można powiedzieć to to ,że silnik "raczej" działa normalnie i tylko lampka sie pali (mocy totalnie brak przy przeładowaniu i odstawieniu turbiny)...
A we francach to chyba nikt nie zgadnie o co kaman... I chyba lepiej jak podjedziesz do ASO puga albo cytryny to może sie czegoś dowiedzieć...
W Twoim "pożeraczu przestrzeni i zrywaczu asfaltu" to raczej stawiałbym zamiast oczyszczania łopatek -bo zabrudzenie to raczej wpłynęło by na jazdę- to żeby sprawdzić ten ich napęd (bo w Twoim elepstryczny przecież)...
Sorry,ale juz nie pamiętam mitsu00 masz czy nie masz programma w swoim "smoku"?
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 17-10-2010, 11:46   

karol_alasz napisał/a:
Sorry,ale juz nie pamiętam mitsu00 masz czy nie masz programma w swoim "smoku"?


posiada zmienioną mapę , na pewno.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-10-2010, 11:55   

Cytat:
W Twoim "pożeraczu przestrzeni i zrywaczu asfaltu" to raczej stawiałbym zamiast oczyszczania łopatek -bo zabrudzenie to raczej wpłynęło by na jazdę- to żeby sprawdzić ten ich napęd (bo w Twoim elepstryczny przecież)...
Sorry,ale juz nie pamiętam mitsu00 masz czy nie masz programma w swoim "smoku"?

Ten co wariuje nie ma zmienionej mapy. To fabryka 156 KM.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 17-10-2010, 12:36   

Ale skoro nie ma zakłóceń mocy to oprócz buga komputerowego nic nie wskazuje na jakąś awarię.... to ja bym potraktował to jak kulejący program komputerowy i może wgranie tego samego jeszcze raz (chyba ,że jakaś nowsza wersja wyszła) czyli reinstalka wyleczyłaby francuzowskie serducho? Nie wiem jak to wygląda w tym wypadku ale może wystarczy jakiś sterownik zaktualizować od wychylenia łopatek kierownicy turbiny(w Twoim jest to realizowane elektrycznie a nie jak w VAG-ach na podciśnieniu)...
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-10-2010, 12:54   

karol_alasz napisał/a:
Ale skoro nie ma zakłóceń mocy to oprócz buga komputerowego nic nie wskazuje na jakąś awarię.... to ja bym potraktował to jak kulejący program komputerowy i może wgranie tego samego jeszcze raz (chyba ,że jakaś nowsza wersja wyszła) czyli reinstalka wyleczyłaby francuzowskie serducho? Nie wiem jak to wygląda w tym wypadku ale może wystarczy jakiś sterownik zaktualizować od wychylenia łopatek kierownicy turbiny(w Twoim jest to realizowane elektrycznie a nie jak w VAG-ach na podciśnieniu)...

Dzięki za feed back :wink: W poniedziałek maja "dłubać" dalej więc zobaczymy co panowie serwisanci wymyślą...

[ Dodano: 18-10-2010, 23:12 ]
No to odebrałem dzisiaj auto z ASO i oczywiście nic nie znaleźli. Skasowali błąd, sprawdzili wężyki na nieszczelności, czujniki, jeździli z podpiętym MUT-em i wszystko dziala bez zarzutu. Nie mam więc pojęcia o co chodzi???? Motorek zbiera się pięknie i wszystko jest OK. Czary jakieś :finga:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 19-10-2010, 21:24   

a "przejrzyj " swoją pamięc co do tankowania auta??? ja mam taką jedną jeb :twisted: stację na której jak podleję to właśnie przy "lajtowym" jeżdzeniu wyskoczy niekiedy "check..." , też niekiedy po statoil (tym droższym) mi się to zdarzy a jak leje na shellu to zero problemów.... może tu jest problem???
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 20-10-2010, 10:42   

jmgmotocykle napisał/a:
a "przejrzyj " swoją pamięc co do tankowania auta??? ja mam taką jedną jeb :twisted: stację na której jak podleję to właśnie przy "lajtowym" jeżdzeniu wyskoczy niekiedy "check..." , też niekiedy po statoil (tym droższym) mi się to zdarzy a jak leje na shellu to zero problemów.... może tu jest problem???

Jeśli mam być szczery to w stosunku 7/3 od nowości tankuję Golda na Statoil-u i VPowera na Shellu. Teraz zalałem Dynamiciem Lotosa bo wybieram się za kilka dni do Szwecji, a tam już zima hulaaaaa..... Lotos od 15 X już zmienił paliwo na zimowe.
Cholera, z tym Check-iem to dziwna sprawa, silnik od nowości nie sprawiał jakichkolwiek problemów, dopiero teraz to no i miesiąc temu przepływomierz.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-10-2010, 07:30   

karol_alasz napisał/a:
A we francach to chyba nikt nie zgadnie o co kaman...


no wlasnie, tez ujezdzalem 8) france przez ostatnie 5lat przed outkiem i byly problemy z dokladnym zdiagnozowaniem problemu pod maska...taka uroda :oops: chyba tych silnikow :lol:
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.