Żarówki świateł mijania |
Autor |
Wiadomość |
TomiF19
Forumowicz

Auto: Outlander II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 90 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 13-10-2010, 22:06 Żarówki świateł mijania
|
|
|
Czy ktoś z posiadaczy Outlandera ze zwykłymi halogenami zmieniał żarówki od świateł mijania na jakieś inne?? Słyszałem o Philips Blue Vision 51w, 12V ,HB4. Czy warto zastąpić oryginały tymi philipsami?? |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 13-10-2010, 22:48
|
|
|
200-300 zł masz już HID-y, wymień sobie to zobaczycz różnicę |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-10-2010, 07:35
|
|
|
sylb napisał/a: | 200-300 zł masz już HID-y, wymień sobie to zobaczycz różnicę |
..i po gwarancji
Ja w dniu jej zakonczenia od razu wchodze w powyzszy zestaw Jeszcze 1,5 roku....
Tez przymierzalem sie do zakupu lepszych halogenow ale na rynku nie ma za wiele zarowek tego typu o wiekszej mocy. Max co namierzylem to jakies Philipsy +30%....a na takie cos to szkoda raczej kasy (takie lekkie poprawienie swiecenie nie jest warte tej kasy, kiedys mialem Philipsy +50% i rewelacji nie bylo ale faktycznie te juz jasniej swiecily). Sa np dla H1, H4 fajne zarowki Philips/Osram +90% i w takie bym zainwestowal ale nie ma HB4...lipa |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-10-2010, 08:49
|
|
|
dab napisał/a: | sylb napisał/a:
200-300 zł masz już HID-y, wymień sobie to zobaczycz różnicę
..i po gwarancji | i przy byle kontroli szanse na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego z uwagi na niesprawny samochód - brak samopoziomowania, spryskiwaczy reflektorów. O wrażeniach jadących z naprzeciwka już nie wspomnę . +90% nie jeździłem, ale prawdopodobnie ich trwałość będzie kilkumiesięczna. +30% Blue Vision dawały bardziej białe światło (obecnie mam takie na długich w Outku) niż zwykłe i faktycznie świecą jaśniej. Ich trwałość to ok. 1 rok przy jeżdżeniu ciągłym na światłach mijania nawet jak nie było takiego obowiązku. Jak padnie jedna lepiej wymieniać od razu dwie, bo padały w odstępie kilku tygodni.
[ Dodano: 14-10-2010, 08:52 ]
dab napisał/a: | a na takie cos to szkoda raczej kasy (takie lekkie poprawienie swiecenie nie jest warte tej kasy, | zawsze inwestowałem w lepsze żarówki, nawet jeśli zysk z tego to kilka m dalej. Może dlatego, że dużo jeździłem nocą i ujeżdżane samochody nie miały ksenonów, więc inwestycja 60zł w lepsze żarówki to nie był dramatyczny wydatek |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-10-2010, 09:18
|
|
|
rezon napisał/a: | i przy byle kontroli szanse na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego z uwagi na niesprawny samochód - brak samopoziomowania, spryskiwaczy reflektorów |
tu chyba sie mylisz bo autopoziomowanie i spryskiwanie musza miec auta fabrycznie wyposazone w swiatla zenonowe...nie jestem tego w 100% pewien ale kiedys jakies pisemko o ty mcos pisalo....moze ktos podrzuci jakis urzedowy zapis na ten temat wtedy przestaniemy gdybac
Powiem ci ze obecnie co chwile sie mijam z naprzeciwka jadacym (najczesciej 10letnim golfem) autem z "recznymi" xenonami i jakos specjalnie mnie nie oslepiaja, daja po oczach tak jak kazde inne zamontowane fabrycznie - grunt to dobrze je po wlozeniu wyregulowac,
rezon napisał/a: | zawsze inwestowałem w lepsze żarówki, nawet jeśli zysk z tego to kilka m dalej. Może dlatego, że dużo jeździłem nocą |
przy czestych jazdach nocami to OK, wtedy kazdy metr widzialnosci dalej jest pomocny we wczesniejszym dostrzezeniu nieoswietlonego rowerzysty.... |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-10-2010, 09:35
|
|
|
dab napisał/a: | tu chyba sie mylisz bo autopoziomowanie i spryskiwanie musza miec auta fabrycznie wyposazone w swiatla zenonowe...nie jestem tego w 100% pewien ale kiedys jakies pisemko o ty mcos pisalo....moze ktos podrzuci jakis urzedowy zapis na ten temat wtedy przestaniemy gdybac
Powiem ci ze obecnie co chwile sie mijam z naprzeciwka jadacym (najczesciej 10letnim golfem) autem z "recznymi" xenonami i jakos specjalnie mnie nie oslepiaja, daja po oczach tak jak kazde inne zamontowane fabrycznie - grunt to dobrze je po wlozeniu wyregulowac, |
Co ty chłopie kombinujesz? Nie masz homologacji reflektora na xenon, odblyśnik jest innej budowy i nie rozprasza światla jak odbłyśnik reflektora przystosowanego do xenonow. Mam tu na myśli OII sprzed liftu. To nieregularne rozproszenie światła bez idealnej linii załamania powoduje że taka kombinacja jest nielegalna i oślepia innych. Szlag mnie trafia za każdym razem jak widze takich kozaków na pseudoksenonach na światłach mijania. trzeba było od razu kupic auto z xenonami a nie kombinować..... Teraz to tylko mocniejsze Philipsy ci zostały, albo kupić inne auto z xenonami fabrycznymi. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-10-2010, 10:43
|
|
|
zakladajac ze wymienia sie cale lampy dajac takie jak od wersji xenon to chyba nie trzeba jak to piszesz "nic kombinowac"?
Podajcie mi prosze wykladnie prawna na obowiazek doinstalowania autopoziomowania i spryskiwaczy przy przerobce na xenony...inaczej to mozemy tak sobie bajdurzyc bez konca... Chetnie sie dowiem jak to jest w rzeczywistosci. |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-10-2010, 10:53
|
|
|
dab napisał/a: | zakladajac ze wymienia sie cale lampy dajac takie jak od wersji xenon to chyba nie trzeba jak to piszesz "nic kombinowac"? |
Tu nie chodzi tylko o wymianę lamp jeśli już aż tak daleko chcesz się posunąć. Trzeba też przeprogramować ECU inaczej będzie ci wariował. W BMW np doinstalowanie xenonów w aucie bez takowych kosztuje prawie 10 tauzena ponieważ trzema wymienic lampy, moduł świetlny, przeprogramować ECU, zainstalować autopoziomowanie. Spryski juz są fabrycznie montowane nawet w autach z halogenami.
Wg przepisow swiatla xenonowe MUSZA miec spryskiwacze oraz samopoziomowanie. Abym nie byl goloslowny:
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej
Uzupełnienie 47: Regulamin nr 48
Mówi o tym nader jasno w pkt 6.2.9:
"6.2.9 Inne wymagania
Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2.000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45(8). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Do doświetlania zakrętu można stosować wyłącznie światła mijania, zgodnie z regulaminem nr 98 lub 112.
W przypadku gdy doświetlenie zakrętu uzyskuje się za pomocą poziomego ruchu całej wiązki lub załamania granicy światła i cienia, to funkcja ta może być włączona wyłącznie wtedy, gdy pojazd porusza się do przodu. Powyższego ograniczenia nie stosuje się w przypadku doświetlenia prawego zakrętu w prawostronnym ruchu drogowym (lub lewego zakrętu w lewostronnym ruchu drogowym)."
Z kolei punkt 6.2.6.2.2 mówi o ręcznej regulacji wysokości świateł, a więc stosują się tylko przepisy punktu 6.2.6.2.1, który mówi:
"W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie."
Calosc jest dostepna tu:
www.lex.pl |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-10-2010, 11:11
|
|
|
sylb napisał/a: | 200-300 zł masz już HID-y, wymień sobie to zobaczycz różnicę |
Ja od razu włączam długie jak takich widzę... Jak masz nie przystosowane reflektory to oślepiasz tych z przeciwka.
Oszczędź sobie takich rad.... |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-10-2010, 11:43
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ja od razu włączam długie jak takich widzę... Jak masz nie przystosowane reflektory to oślepiasz tych z przeciwka.
Oszczędź sobie takich rad.... |
Tu tez moge ciebie z kolei zacytowac: "Oszczędź sobie takich rad...)
wlaczanie swoich dlugich "w podziece" nie jest madrym rozwiazaniem...nie musze tlumaczyc chyba dlaczego...i nie chodzi mi oczywoscie jedynie o kulture jazdy... |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
TomiF19
Forumowicz

Auto: Outlander II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 90 Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-10-2010, 12:28
|
|
|
dab napisał/a: |
wlaczanie swoich dlugich "w podziece" nie jest madrym rozwiazaniem...nie musze tlumaczyc chyba dlaczego...i nie chodzi mi oczywoscie jedynie o kulture jazdy... |
Czyli jak ktoś Cie EWIDENTNIE oślepia (nie na wzgórzu, lewym zakręcie czy muldach) to jedziesz normalnie? Super dajesz przyzwolenie na to!
Do tego skąd ja mam wiedzieć czy on czasem nie jedzie na długich? Nawet w kodeksie masz że jak ktoś jedzie na długich to włączasz też długie.... |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 14-10-2010, 12:52
|
|
|
krzychu napisał/a: | Nawet w kodeksie masz że jak ktoś jedzie na długich to włączasz też długie.... |
o tym nie wiedziałem |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
janekzpolic
Forumowicz

Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 181 Skąd: ten błąd
|
Wysłany: 14-10-2010, 12:55
|
|
|
mitsu00,sam założyłeś do długich hidy z allegro a innych piętnujesz , zaraz napiszesz pewnie że różnica jest między światłami drogowymi bla bla ,ale tak czy inaczej jest to taki sam festyn |
_________________ 10.1s/100 km/h jak na serie całkiem znośnie
I'm lost control again
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-10-2010, 12:59
|
|
|
janekzpolic napisał/a: | mitsu00,sam założyłeś do długich hidy z allegro a innych piętnujesz , zaraz napiszesz pewnie że różnica jest między światłami drogowymi bla bla ,ale tak czy inaczej jest to taki sam festyn |
Jeśli nie widzisz różnicy między jazdą na HID-ach na dlugich kiedy je gasisz jak widzisz auto nadjeżdżające z przeciwka, a jazda na HID-ach na okrągło na światlach mijania, to ja dziękuję
P.S Nie kupowałem szitu z Allegro. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|