Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
amortyzatory
Autor Wiadomość
voss76 
Nowy Forumowicz
voss76

Auto: Diamante Kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: warszawa
  Wysłany: 22-10-2009, 14:17   amortyzatory

witam.mam pytanie czy amortyzatory tylnie do diamante 94 kombi są takie same jak stosowane były w sigmach kombi ?,może ktoś wymienał i zna temat. :?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 22-10-2009, 17:45   

Kosior Ma amortyzatory do sigm i diamante nówki w super cenach, wie też co i jak z pasowaniem sigma/diamante. Zadzwoń do niego.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 30-11-2009, 22:27   

Witam!
Ja właśnie wróciłem z wymiany amortyzatorów tył w kombi i mam zagwózdkę;
jeden amor miał ok 30% sprawności (co dziwne - lewy) i jego tuleja na górze zeszła po popchnięciu ręką, natomiast prawy - 80% i tu zeszła guma w całości natomiast przy zdejmowaniu tulei zaczynałem myśleć o cięciu - w końcu pomógł klucz samozaciskowy taki hydrauliczny.Podejrzewam że została za mocno skręcona.

I tu pytanie - jak mocno dociągać te śruby? tuleje pewnemu odkształceniu wg mnie muszą ulec gdyż nowe weszły ze sporym luzem ale nie chciałbym przedobrzyć.

PS. Ten sprawny amor jest mi niepotrzebny- jeśli ktoś ma potrzebę to zbędę za dobra flaszke.
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2009, 17:50   

tomasz_wu, miałeś amory zapieczone na tulejkach metalowych i dociąganie kluczem nie ma tu nic z tym wspólnego a dokręcanie amora to na wyczucie po prostu mocno
 
 
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 01-12-2009, 21:59   

właśnie ta tuleja w amorze jest dłuższa niż bolec - po założeniu zostaje jeszcze ok 2-3 mm gwintu. Poza tym ma większą średnicę i przyszło mi do głowy, że może trzeba ją trochę zmiażdżyć. :)
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2009, 18:56   

tomasz_wu, wiec widzę ze coś było kombinowane, a tulejki nie wolno zmiażdżyć bo gdy zrobisz owal i nawet uda ci się jakoś to nic nie uszkadzając przy tym gwintu to po jakimś czasie możesz urwać śrubę która jest wspawana belkę mocującą amory jeśli tulejka jest za duża trzeba robić tulejowanie albo dać do dotoczenia jakiemuś tokarzowi na wymiar
 
 
12andi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi sigma
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: zbaszynek
Wysłany: 18-10-2010, 03:55   

Witam wszystkich,jak juz kiedys pis,mialem problemy z ecs,wiec zlikwidowalem je calkowicie,i kupilem na przod komplet Kyb,razem ze sprezynami,i przodzik chodzi super,a na tyl,kupilem przed wczoraj uzywki z sedana,zalozylem je,dlugoscia sie nie roznily niby,ale dupa calkowicie siadla,wiec podlozylem gumy dystansowe w sprezyne,niby bylo oki,jak autko stalo puste,ale jak je zatankowalem,i wzocilem bagaze podreczne do bagaznika wazace 21kg,autkiem siadlo znowu na maxsa,czy zeczywiscie jesli mialem scs,i wzocilem teraz amorki ze sprezynami zwykle z sedana,to powinny one pasowac?czy ktos przerabial ten temat?
_________________
12andi
 
 
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 18-10-2010, 08:39   

Wersje z ecs są ustawione na większy prześwit. po zmianie na zwykłe teleskopy trzeba się trochę przyzwyczaić. przy butli napełnionej gazem , umieszczonej w miejscu koła . praktycznie mamy już maksymalne obciążenie bagażnika wszystko inne jest już przeciążeniem.
_________________
-------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-10-2010, 09:55   

Możliwe że, używki które kupiłeś są już wyeksploatowane. Stare sprężyny mają to do siebie że z wiekiem siadają. Ja u siebie mam jeszcze hak, ważący około 40kg i koło zapasowe. Wygląda to tak:



Wiadomo jak zapakuje trzech dorosłych pasażerów autko siada na glebie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
12andi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi sigma
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: zbaszynek
Wysłany: 18-10-2010, 13:22   

Widze ze masz jeszcze male kolka,co ratuje Ci troche sytuacje,ja mam 235/45/17;I JADAC WCZORAJ DO DOMU;Z TYM PODRECZNYM MOIM BAGAZEM 25KG,przy wiekszych wybrzuszeniach na jezdni,tylne kola zacieraly dosc bogato o nadkole :cry: wiec naprawde nie ma na to lekarstwa???myslalem jeszcze,o drogiej gumie dystansowej,ale logicznie myslac,to pewnie zrobie z autka wtedy juz tylko taczke prawda?
_________________
12andi
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-10-2010, 13:59   

Sprężyny w tych tylnych amortyzatorach masz na pewno od wersji zwykłej? Nie z ECS (są miększe)?
Powinny mieć namalowany pasek w kolorze pomarańczowym. Natomiast sprężyny ECS są oznaczone na niebiesko.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-10-2010, 17:05   

Myślę że jest kilka wyjść z tej sytuacji. Pierwsza to doprowadzić ECS do sprawności, bardzo mało prawdopodobne w twoim przypadku. Druga to, wymienić sprężyny na inne. Możliwe że, będą w lepszym stanie niż twoje. Trzecia, zmienić koła na standardowe. A jeśli nie chcesz nic zmieniać, to niestety pozostaje ci zrobić taczkę z Sigmy. Tylko pamiętaj że gumy w sprężynach to nic dobrego.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
12andi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi sigma
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: zbaszynek
Wysłany: 18-10-2010, 20:46   

Wiec sprezyny lukasz sa od wersji zwyklej,i sa mieksze to prawda,myslisz ze powinienem zalozyc sprezyny od scs,i zostawic tylko amory?a jesli chodzi o gumy,to wiem,i zdaje sobie z tego sprawe,ze nie jest to calkowite wyjscie z sytuacji,myslalem tylko ze ktos zmienial juz z scs na zwykle,i ma juz w tym praktyke.Myslalem jeszcze o innej wersji,aby rozciagnac sprezyny,i ponownie je zachartowac,doradzil mi to nasz kolega Sebastian,co o tym myslicie?
_________________
12andi
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-10-2010, 21:21   

Raczej odwrotnie ECS ma miękkie sprężyny. Co do ponownego hartowania możesz spróbować. Raz dałem namówić się na taki zabieg, niestety sprężyna pękła po tygodniu eksploatacji. No ale, kto nie ryzykuje ten w Rawiczu nie siedzi. :mrgreen:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-10-2010, 22:10   

12andi napisał/a:
Wiec sprezyny lukasz sa od wersji zwyklej,i sa mieksze to prawda,myslisz ze powinienem zalozyc sprezyny od scs,i zostawic tylko amory?a jesli chodzi o gumy,to wiem,i zdaje sobie z tego sprawe,ze nie jest to calkowite wyjscie z sytuacji,myslalem tylko ze ktos zmienial juz z scs na zwykle,i ma juz w tym praktyke.Myslalem jeszcze o innej wersji,aby rozciagnac sprezyny,i ponownie je zachartowac,doradzil mi to nasz kolega Sebastian,co o tym myslicie?


Na początek prosiłbym Cię o przyłożenie się do interpunkcji bo cięzko mi się wyznać z tego co napisałeś ;) . Po 2 - sprężny ECS muszą być miększe z racji tego że muszą pozwalać na to żeby samochód był niższy w momencie kiedy jest mniej powietrza w amortyzatorach. I nie jest to rozwiązanie. Idealne w twojej sytuacji byłoby zdobycie dobrych nowych sprężyn od zwykłej wersji
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.