Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzegło - wymiana
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 09-10-2010, 16:16   Sprzegło - wymiana

Cześć.
W mojej Carismie zaczyna powoli kończyć sie sprzegło. Czasami mam problem z wyrzuceniem biegu. Tak jakby do końca nie wysprzeglało.
Czy możecie napisać przybliżony koszt wymiany tego ustrojstwa i koszt samej cześci ?
Pozdrawiam
_________________
Niebiańska robota
 
 
zbycho77 
Mitsumaniak

Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 495
Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
Wysłany: 09-10-2010, 17:59   

Cena sprzęgła średnio 350zł, bierz Aisin'a albo LUK'a . Wymiana może nie być tania, bo trzeba demontować skrzynię biegów. Myślę, że koszt w zależności od mechanika 250-400 zł. Reasumując - da radę wyrobić się w 600zł, ale może być trochę więcej.
Warto jednak jeszcze sprawdzić, czy nie jest to tylko kwestia tulejek, jeśli masz silnik SOHC, to pewnie też jest tam ta francuska skrzynia biegów. Może wyrobiły się tulejki i dlatego biegi kiepsko ci wchodzą. Gdyby to było tylko to wtedy koszty naprawy będą niewielkie. Pozdrawiam.
_________________
Zbyszek
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 09-10-2010, 22:36   

Tulejki wybieraka te dolne, czyli patrząc od spodu auta wymienione. Można oczywiście pomyśleć nad regulacją dźwigni zmiany biegów lub wymianie tych tulejek górnych które są nie jako dostepne od środka auta. Mam nadzieje że dobrze pisze nt. temat ?

Co do sprzegła. Sądze że nie jest tragicznie ale może być o wiele lepiej. Łapie nisko. Czasami wrzucając wsteczny, słychać zgrzyt - nawet przy maksymalnie wciśnietym sprzegle, i co najważniejsze. Zdarza sie że na którymś z biegów, bardzo rzadko, trudno wysprzeglić. Poprostu tak jakby sie bieg zakleszczył. Ale to chyba wina samej skrzyni ?
Druga rzecz. To podczas ruszania z mocniejszym dodaniem gazu i opóźnionym puszczeniem sprzegla czuć takie rytmiczne lekkie uślizgiwanie.

Wiec wydaje mi sie że można pomyśleć o wymianie tego elementu. Co o tym myślicie ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-10-2010, 01:45   

Może jeszcze warto sprawdzić sam wysprzęglik, czy uszczelka nie przecieka...

Mogę oczywiście mylić się :)

Pozdrawiam
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 11-10-2010, 08:20   

Dwa lata temu zapłaciłem 680, sprzęgło było kompletne, ale można zaoszczędzić na docisku ten się nie zużywa, tarcze i łożysko oporowe do wymiany obowiązkowo. Co do postu Olivii to faktycznie trzeba sprawdzić wysprzęglik i samą pompkę, sprawdzając jaki skok po naciśnięciu na pedał ma dźwignia sprzęgła.
_________________

 
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2010, 12:50   

mnie uczono że tarcze można sprawdzić następująco: wrzucasz 4 bieg trzymasz hamulec i puszczasz sprzęgło i koncentrujesz się na tym kiedy zgaśnie, jeśli puścisz hamulec i jeszcze popracuje silnik to jest lipa( tarcza się ślizga) jeśli od razu zgaśnie wtedy jest ok, i śmigasz dalej,
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 17-10-2010, 14:10   

Hmm, dzięki za odpowiedzi.
Z IV biegiem sprawdze.
Ale u mnie jest tak ze wrzucając pierwszy bieg i nie dodając gazu naprawdę bardzo ciężko jest ruszyć Carismą na półsprzęgle. Auto często gaśnie. I to nie tylko kiedy ja próbuje. Ponadto nawet gdy auto nie zgaśnie przy takiej próbie to obroty skokowo spadają do ok. 500 obr/min.
Chyba że to normalne ?
Czy winą wysprzęglika może być też to że skrzynia czasami zakleszcza się na biegu ? Oczywiście da się wysprzęglić ale występuje efekt szarpnięcia autem ... trudno to nazwać. A może to wina uszczelniacza skrzyni biegów ? Ponieważ spod osłony wewnętrznej przegubu czasami się poci.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.