Sprzegło - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 09-10-2010, 16:16 Sprzegło - wymiana
|
|
|
Cześć.
W mojej Carismie zaczyna powoli kończyć sie sprzegło. Czasami mam problem z wyrzuceniem biegu. Tak jakby do końca nie wysprzeglało.
Czy możecie napisać przybliżony koszt wymiany tego ustrojstwa i koszt samej cześci ?
Pozdrawiam |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 09-10-2010, 17:59
|
|
|
Cena sprzęgła średnio 350zł, bierz Aisin'a albo LUK'a . Wymiana może nie być tania, bo trzeba demontować skrzynię biegów. Myślę, że koszt w zależności od mechanika 250-400 zł. Reasumując - da radę wyrobić się w 600zł, ale może być trochę więcej.
Warto jednak jeszcze sprawdzić, czy nie jest to tylko kwestia tulejek, jeśli masz silnik SOHC, to pewnie też jest tam ta francuska skrzynia biegów. Może wyrobiły się tulejki i dlatego biegi kiepsko ci wchodzą. Gdyby to było tylko to wtedy koszty naprawy będą niewielkie. Pozdrawiam. |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 09-10-2010, 22:36
|
|
|
Tulejki wybieraka te dolne, czyli patrząc od spodu auta wymienione. Można oczywiście pomyśleć nad regulacją dźwigni zmiany biegów lub wymianie tych tulejek górnych które są nie jako dostepne od środka auta. Mam nadzieje że dobrze pisze nt. temat ?
Co do sprzegła. Sądze że nie jest tragicznie ale może być o wiele lepiej. Łapie nisko. Czasami wrzucając wsteczny, słychać zgrzyt - nawet przy maksymalnie wciśnietym sprzegle, i co najważniejsze. Zdarza sie że na którymś z biegów, bardzo rzadko, trudno wysprzeglić. Poprostu tak jakby sie bieg zakleszczył. Ale to chyba wina samej skrzyni ?
Druga rzecz. To podczas ruszania z mocniejszym dodaniem gazu i opóźnionym puszczeniem sprzegla czuć takie rytmiczne lekkie uślizgiwanie.
Wiec wydaje mi sie że można pomyśleć o wymianie tego elementu. Co o tym myślicie ? |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-10-2010, 01:45
|
|
|
Może jeszcze warto sprawdzić sam wysprzęglik, czy uszczelka nie przecieka...
Mogę oczywiście mylić się
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 11-10-2010, 08:20
|
|
|
Dwa lata temu zapłaciłem 680, sprzęgło było kompletne, ale można zaoszczędzić na docisku ten się nie zużywa, tarcze i łożysko oporowe do wymiany obowiązkowo. Co do postu Olivii to faktycznie trzeba sprawdzić wysprzęglik i samą pompkę, sprawdzając jaki skok po naciśnięciu na pedał ma dźwignia sprzęgła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2010, 12:50
|
|
|
mnie uczono że tarcze można sprawdzić następująco: wrzucasz 4 bieg trzymasz hamulec i puszczasz sprzęgło i koncentrujesz się na tym kiedy zgaśnie, jeśli puścisz hamulec i jeszcze popracuje silnik to jest lipa( tarcza się ślizga) jeśli od razu zgaśnie wtedy jest ok, i śmigasz dalej, |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 17-10-2010, 14:10
|
|
|
Hmm, dzięki za odpowiedzi.
Z IV biegiem sprawdze.
Ale u mnie jest tak ze wrzucając pierwszy bieg i nie dodając gazu naprawdę bardzo ciężko jest ruszyć Carismą na półsprzęgle. Auto często gaśnie. I to nie tylko kiedy ja próbuje. Ponadto nawet gdy auto nie zgaśnie przy takiej próbie to obroty skokowo spadają do ok. 500 obr/min.
Chyba że to normalne ?
Czy winą wysprzęglika może być też to że skrzynia czasami zakleszcza się na biegu ? Oczywiście da się wysprzęglić ale występuje efekt szarpnięcia autem ... trudno to nazwać. A może to wina uszczelniacza skrzyni biegów ? Ponieważ spod osłony wewnętrznej przegubu czasami się poci. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
|