Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak naprawić uszkodzoną głowice
Autor Wiadomość
Arc
[Usunięty]

  Wysłany: 24-04-2007, 12:04   Jak naprawić uszkodzoną głowice

Czesc Wam.

Mialem powazna awarie w mojej Carismie (96' 1.8 GLX). Kilka dni temu przy porannym rozruchu wystrzelila mi swieca z glowicy. Swieca rozwalila wtyczke z kabla, przebila oslone pod maska i wbila sie w maske. Niestety ucierpiala na tym glowica. Gwint sie zerwal i nowa swieca nie daje sie wkrecic.

Zastanawiam sie teraz jak przeprowadzic naprawe. Mam zasadniczo trzy mozliwosci:
- wymiana glowicy (uzywka 450-650 zl, 300-400 montaz z czesciami)
- tulejowanie glowicy (zestaw naprawczy, demontaz, tulejowanie, planowanie, uszczelki itd itp 600-1000 zl)
- zastosowanie wkladek np helio czy wirt które wkreca sie ze swieca i pod wplywem temperatury jakos tam sklejaja z glowica. Bez zdejmowania glowicy (50-100 zl)

Generalnie rozwazam pierwsze dwie mozliwosci. Ostatnia odrzucam, bo rozwiazanie wydaje mi sie malo trwale a gdyby jeszcze podczas naprawy wpadly opilki do cylindra to nieszczescie gotowe.
I teraz w co sie bawic. Wymienic glowice? Moja jest juz dosc sfatygowana i bez trudu moge znalezc jakas w lepszym stanie. Czy moze nie warto i wystarczy zrobic tulejowanie i bedzie to rozwiazanie trwale i bezpieczne.

Napiszcie co o tym sadzicie. Moze ktos z szanownych mitsumaniaków mial taki problem?

Pozdrawiam
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 13:23   

trudna decyzja :( ja decydowałbym sie jednak na używaną, ale strzeliłbym jej remont: uczeczelniacze i zawory dotarł oraz może szlif wałka. Wtedy wiesz na czym jezdzisz.
Ostatatnie rozwiązanie to jakieś nie na dalekie wyjazdy bo po co sie w kłopoty wpychać.
pozdro
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 16:52   

gwintowania bez sciagania nie polecam - mialem tak zrobione po wystrzxale 2 lata temu i od tego czasu ciagle problemy z tym konkretnym garem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.