 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Dziwne zachowanie samochodu... skrzynia biegów?:( |
Autor |
Wiadomość |
JarekC
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: no... z Łodzi
|
Wysłany: 21-10-2010, 21:14 [CA4A 1.6] Dziwne zachowanie samochodu... skrzynia biegów?:(
|
|
|
Witam,
słowa wstępu o samochodziku. Jest to Colcik z 92roku z automatyczną skrzynią biegów. A teraz opis:
Dzisiaj w trakcie jazdy zahamowałem przed samochodem przede mną - nie... nie jakoś z piskiem czy coś... tak... normalnie. I nagle usłyszałem, jakby coś (dość głośno) przeskoczyło. Od tego momentu samochód zaczął się dziwnie zachowywać. Na położeniu skrzyni na P - wciska pedał gazu, dochodzi do 2.. 2,5tyś obrotów i dalej nie bardzo chce... Na R - jest chwilowy 'kop' samochodu jakby chciał jechać do przodu, po naciśnięciu gazu czuć jakby próbował jechać do przodu, ale w ogóle nic się nie dzieje. Obroty nie dochodzą nawet do 1,5tyś. Na N jest podobnie jak na P, z tą różnicą, że czuć jakby próbował jechać do przodu. Na D - praktycznie to co na R. Kaplica.
Zdjąłem klamry z akumulatora - chcę go przeprogramować. Co to może być w ogóle? Skrzynia biegów? Olej wymieniany był ponad rok temu (ok. 12tyś km), sama skrzynia robiona była koło 15tyś km temu. Proszę... podpowiedzcie co mogę jeszcze sprawdzić? Boję się, że to skrzynia powiedziała 'żegnam'... powiedzcie, że się mylę... proszę:( |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-10-2010, 08:43
|
|
|
Nie to że skrzynia powiedziała ci zegnam tylko ten co naprawiał. Nie wiem kto naprawiał ci skrzynię ale przy rozebraniu skrzyni wymienia się wszystkie elementy, które wykazują ponad 50 % zużycia, tak jak np taśma hamulca, która prawdopodobnie pękła a dokładnie jej zaczep. Niestety tylko dywaguję bo nie jeździłem tym autem i nie diagnozowałem. Oczywiście może być wiele innych powodów takiego zachowania. W pierwszej kolejności pojechałbym do warsztatu w którym naprawiali skrzynię, po 15 kkm należy się jakaś naprawa gwarancyjna. Jak to nie tajemnica to napisz gdzie naprawiałeś tą skrzynię. Aha mógł jeszcze paść pozycjoner lub linka lub cięgno, ale objawy byłyby tylko podobne do tych co opisałeś. |
|
|
|
 |
JarekC
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: no... z Łodzi
|
Wysłany: 24-10-2010, 18:21
|
|
|
Gdzie naprawiana... nie wiem:( Naprawiał jeszcze poprzedni właściciel auta. Ale generalnie sytuacja okazała się taka, że nie miałem oleju w skrzyni (wiem, moja głupota bo nie kontrolowałem). Kupiłem olej, wlałem (niemal litr) i... nic... po zmianie z P na dowolny inny bieg (łącznie z N) samochód ewentualnie 'kopnie' delikatnie do przodu - to wszystko Po zmianie z P na dowolny bieg ze skrzyni biegów dochodzi dźwięk tarcia (jakby coś się o siebie ocierało) eh... zaprosiłbym kogoś najchętniej kto się zna na skrzyniach i powie, że jest do d** lub że opłaca się robić, ale... mechanik weźmie kasę za samo stwierdzenie takie, a nikogo nie znam:( |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-10-2010, 23:42
|
|
|
Jak uzupełniłeś olej w skrzyni to Jeszce napisz jakim olejem. Ponadto olej sprawdza się na rozgrzanym silniku a raczej skrzyni, powinieneś mieć do zaznaczonego miejsca na podziałce "Hot" Jak się uzupełni olej należy co najmniej dwa razy ustawić dźwignię biegów we wszystkich położeniach. Zgrzyty w skrzyni to nic dobrego. Jak będziesz musiał wyjmować skrzynię to licz się z regeneracją konwertera, wymianą filtra i jak są zacieki przy jakiś simeringach to je też musisz wymienić, dodatkowo koszt zużytych elementów i tych które się uszkodziły. wyjęcie i włożenie skrzyni to najdelikatniej 400 zł, konwerter 500 -600 zł, uszkodzone elementy 100- 1000 zł w zależności co padło, zużyte 100-500 zł robota około 500 zł. Można kupić używaną skrzynię za 1000 zł i za montaż 500 zł. Tak czy siak to koszt. Nie chce mi się wierzyć, że jak miałeś za mało oleju w skrzyni to nie dawała żadnych objawów, takowe musiały być, chyba że je lekceważyłeś. |
|
|
|
 |
JarekC
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: no... z Łodzi
|
Wysłany: 25-10-2010, 18:31
|
|
|
Skrzynia... nie, nie dawała... przynajmniej nie zauważyłem jakiejś specjalnej różnicy w trakcie jazdy
Olej Mobil ATF |
|
|
|
 |
|
|