Jest jakaś regulacja śrubą wolnych obrotów w GDI ? |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 31-03-2009, 20:55 Jest jakaś regulacja śrubą wolnych obrotów w GDI ?
|
|
|
Uczyłem obrotów ale i tak czym mam wszystko włączone czy nie to obroty sa na poziomie 500-600, Znaczy na postoju czuć drgania a silnik podczas dojazdu do skrzyżowania chce nagle zgasnąć. |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 31-03-2009, 22:57
|
|
|
Masz przepustnicę na linkę, więc możesz "podkręcić" obroty dwoma śrubkami.
1. Śrubka zgrubna od klapki przepustnicy, jak ją podkręcisz to otworzysz więcej klapkę przepustnicy i obroty wzrosną
2. Śrubka zgrubnej regulacji obrotów pod gumową zaślepką, jak ją trochę wykręcisz, to obroty tez wzrosną (otworzy sie kanał "lewego powietrza do kolektora omijającego byppas).
 |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 01-04-2009, 01:34
|
|
|
Ja ustawilem tak ze przepustnica zamknieta plus 1 i 1/4 obrotu, szczelinomierzem sprawdzilem czy przy 0,35mm TPS pokazuje czy otwarty, a tzw silnik krokowy otworzylem i pokrecilem plastikiem wbrew temu co mowia inni ze niby to szkodzi ale jak moze szkodzic skoro sam sobie komp ustawia wszystko, wiec wykrecilem pare obrotowi jak narazie jest ok
poprawka wkrecilem ten plastik bo wykrecenie powoduje ze trzpien mniej sie porusza w silniku krokowym |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez demeone 27-04-2009, 19:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 01-04-2009, 06:35
|
|
|
Dzięki panowie! |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 01-04-2009, 07:32
|
|
|
Budrys, Jak zrobisz i się poprawi to daj znać, bo chyba ten sam zabieg będę musiał przeprowadzić. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
mały 55
Forumowicz
Auto: LANCER GTS ,2008 cvt.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 03-04-2009, 18:32
|
|
|
dołącze sie panowie ,czy jest jakaś możliwość podniesienia obrotów w cari po lifcie z elektroniczną przepustnicą?czy jest na to jakis sposób? |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 03-04-2009, 19:10
|
|
|
[/quote]Budrys, Jak zrobisz i się poprawi to daj znać, bo chyba ten sam zabieg będę musiał przeprowadzić.
Ja na razie nie mogę odkręcić kontry śrubki...
[ Dodano: 03-04-2009, 19:12 ]
kkriss napisał/a: | Budrys, Jak zrobisz i się poprawi to daj znać, bo chyba ten sam zabieg będę musiał przeprowadzić. |
Ja na razie nie mogę odkręcić kontry śrubki... |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 03-04-2009, 19:27
|
|
|
Cytat: | Ja na razie nie mogę odkręcić kontry śrubki... |
To wykrec cala srubke a nakretke kontrujaca pozniej bez problemu ruszysz |
_________________
 |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 24-04-2009, 20:25
|
|
|
Koledzy ja również się podczepię do tematu. Wczoraj czyściłem przepustnicę nigdzie nie moglem dostać uszczelki więc wolałem nie ryzykować demontażu. Mila Pani w sklepie poleciła mi coś takiego
"http://www.bazarek.pl/produkt/18914/204009/drosselklappen-reiniger-srodek-czyszczacy-do-przepustnic-5111.html"
Co okazało się dobrym zakupem i wszystko się ładnie porozpuszczało. Niestety obroty na biegu jałowym są tak małe że telepie silnikiem, myślałem że po wyczyszczeniu troszkę wzrosną ale niestety.
Druga sprawa to taka że po czyszczeniu przepustnicy gdy jadę i puszczę gaz to silnik zwalnia tak jak by wciskał hamulec.
Panowie poradźcie mi którą ze śrubek jest lepiej zwiększyć te obroty i co się dzieje że silniczek po puszczeniu gazu tak hamuje. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-04-2009, 22:13
|
|
|
Może te syfy spłynęły do cylindrów i coś się przytkało? Można by też nauczyć obrotów.
Albo zrób tak. Przejedź się jakiś kawałem na wyższych obrotach tak około 5-6k rpm. Może się przepali wszytsko i będzie ok. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-04-2009, 12:16
|
|
|
Obrotów uczyłem zaraz po zabiegu. Od czyszczenia zrobiłem już prawie 200km. obrotów też nie żałowałem więc wydaje mi się że te syfy powinny się już powypalać. Dzisiaj rano zauważyłem że obroty są bardzo dobre do momentu gdy silnik się już zagrzeje a wskazówka od Temp. stoi pionowo. Wtedy obroty spadają do takiego momentu że trzepie silnikiem :/ |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 25-04-2009, 12:19
|
|
|
A są powyżej tej cieniutkiej kreski powyżej 0? Czy prawie na tej kresce?
Mówisz że to odrazu po czyszczeniu się stało? Wcześniej nic takiego się niedziało? |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-04-2009, 12:49
|
|
|
Zaraz po czyszczeniu stało się to że gdy jadę i puszczę gaz to auto po chwili zwalnia tak jak bym naciskał na hamulec. Wim że to normalne że jak się puści gaz to auto zwalnia ale po czyszczeniu przepustnicy zwalnia tak jak wyżej napisałem. Wcześniej tak nie było, pierwszy raz zabierałem się za czyszczenie przepustnicy więc nie wiem czy czegoś nie uszkodziłem
Druga sprawa to obroty. Gdy kupiłem cari. obroty na jałowym były ok nie szarpało silnikiem.
Jeżdżę już nią 7 miesięcy i ok miesiąca temu zauważyłem że na wolnych obrotach zaczyna trzepać silnikiem na biegu jałowym, dlatego postanowiłem wyczyścić przepustnicę. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-04-2009, 12:43
|
|
|
Świece wymieniałem w zimę więc wykluczam że to ich wina założyłem NGK irydowe.
Co do obrotów to są powyżej tej cienkiej kreski, sprawdzałem też poduszki silnika i nie są poobrywane. |
|
|
|
 |
|