 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] TPS kanał drugi-skoki napięcia na biegu jałow |
Autor |
Wiadomość |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 10-01-2013, 11:20 [Cari 1.8 GDI] TPS kanał drugi-skoki napięcia na biegu jałow
|
|
|
Witam, mam spory problem z TPS, wydaję mi się że właśnie tam leży mój problem a konkretnie podczas logów w evoscanie napięcie na TPS-kanał drógi było fabrycznie ustawione na 0,64V ale to napięcie zmienia się co jakiś czas tak samo z siebie, tak samo w funkcji throttle position widać czasami takie pionowe kreski i skoki z 12,549 na 12,941 % otwarcia.
Linka gazu ma duży luz,gazu nie dotykam a to co jakiś czas się zmienia.Więc ustawiłem TPS na 0,666 i wtedy w throttle position jest 13,33333% i co ciekawe ssanie się nagle pojawiło:) którego wcześniej nie było,silnik dopóki napięcie się nie zmienia pracuje prawie jak z fabryki:) Ale co jakiś czas znowusz zaczeły się skoki na 0,646 albo 0,686V.Mam 2 przepustnice ,założyłem ale sytuacja ta sama:( Wtyczka TPS ok.
Miał ktoś podobny problem? |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
ttomek551
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 68 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10-01-2013, 11:41
|
|
|
Skoro na drugiej przepustnicy jest tak samo, to albo masz pecha i dwie przepustnice niesprawne, albo kwestia wyczeszczenia ich, albo po prostu wina komputera silnika, więc jeśli masz trochę czasu, warunków i ochoty to spróbuj może wyczyścić którąś przepustnicę, odepnij sobie akumulator i w między czasie wymień przepustnicę, a później naucz go obrotów może ktoś mądrzejszy ode mnie będzie miał coś bardziej sensownego, ale póki co, możesz tak zrobić, bo na pewno czysta przepustnica nie zaszkodzi |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-01-2013, 12:26
|
|
|
Jest to dość dziwny problem, o którym już wcześniej pisałem patrząc na Twoje logi. Nie mam niestety takiego doświadczenia z przepustnicami na linkę. Ale ogólnie napięcie na TPS w przepustnicy na linkę nie powinno się zmieniać na biegu jałowym, ponieważ ona jak dobrze pamiętam, jest cały czas zamknięta, natomiast sterowanie przepływem powietrza odbywa się za pomocą by-pass'ów. Albo masz mega pecha i obie przepustnice mają walnięty TPS, albo może gdzieś jest uszkodzony kabelek. Sprawdź na całej długości, czy gdzieś nie ma uszkodzeń. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 10-01-2013, 12:36
|
|
|
Powiem tak ,czyszczenie było świecą sie jak nowe.Adaptacja była, i przed adaptacją wymianieałem ECU bo mam też 2.Sytuacja ta sama.A czy ładowanie może mieć wpływ na tego TPS? albo fajkocewka np przebicie? Ktoś na tym forum pisał że przebicie fajkocewki powoduję powstawanie takich szpilek na wykresach.Lecz na świecach nie ma żadnych śladów ani oleju ani przebić.Na wyłączonym silniku napięcie na TPS stoi bykiem
Sprawdzanie wszystkich przewodów to prawie nie wykonalne bo musiałbym cała wiązkę z auta wyciągać.Rozciąłem troszkę tą osłonę tych przewodów ale są ok.Nie podobno żeby ten TPS był tak dokładny że drgania silnika powodują skoki napięć:/ |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
|
|