 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 17:07 |
[EA2A/W 2.0] Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
marco_kr [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2007, 23:21 [EA2A/W 2.0] Brak mocy
|
|
|
Mam taki problem z moim Galantem.
Silnik po zagrzaniu słabnie. Niby normalnie pracuje, ale auto jest słabe, aż się płakać chce, zero przyjemności z jazdy. Kiedyś było znacznie lepiej. Podpinałem go pod komputer, żadnych błędów, wszystkie odczyty poprawne. Wymieniłem przepływomierz, cewki i kable WN, wyczyściłem przepustnicę i połączenia masowe, sprawdziłem sondę lambda - pracuje w pełnym zakresie, katalizator nie jest zapchany. Rozrząd niedawno zmieniony, dwa razy sprawdzony czy dobrze ustawiony, nowy filtr powietrza, paliwa i świece. Kompresja dziwnie wysoka 13 na każdym cylindrze, ale mierzyłem tylko na ciepłym silniku. Oleju bierze ok. 3/4 działki na bagnecie na 10tys. km, płynu chłodzącego nie ubywa. Jest jeszcze ciekawe zjawisko, słabo dmucha przy dodawaniu gazu z rury wydechowej, myślałem, że to wina kata, ale odcięliśmy u tłumikarza wydech przed katalizatorem i było to samo.
Nie mam już siły do niego, może ktoś z was ma jakiś pomysł co mu dolega. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 14:21
|
|
|
a sprobuj sprawdzic luzy zaworow |
|
|
|
 |
marco_kr [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 19:18
|
|
|
Cytat: | a sprobuj sprawdzic luzy zaworow |
ale tam są regulatory hydrauliczne |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 20-05-2007, 19:21
|
|
|
a moze ci sie hamulce zapiekly i trzymaja kola ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 20-05-2007, 20:04
|
|
|
albo wylot zawalony nagarem, albo zapłon nie ten co trzeba... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 21:20
|
|
|
A sprawdzales kat wyprzedzenia zaplonu ? Ile Ci pali i w jakich warunkach. Wyciecie kata moze dac odwrotne efekty od spodziewanych, czyli osiagi moga spasc. Ingerencje w ukladzie wydechowym i dolotowym na dobra sprawe powinno sie przeprowadzac z dokladnym wyliczeniem jesli maja cos dac. |
|
|
|
 |
marco_kr [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 22:33
|
|
|
Cytat: | a moze ci sie hamulce zapiekly i trzymaja kola ?? |
hamulce odpadają, bo na luzie toczy się dobrze.
Simones napisał/a: | A sprawdzales kat wyprzedzenia zaplonu ? |
objaw pasowałby do przestawionego zapłonu, ale nie jestem pewien, czy przy tym silniku można ustawiać zapłon. Nie mam przecież aparatu zapłonowego, tylko jest czujnik położenia wału i resztą steruje komputer, tak mi się przynajmniej wydaje, ale nie znam się na tym na tyle.
Zastanawiałem się czy przypadkiem nie jest to wina komputera. Czy w tych rocznikach '97 zdarzały się problemy z kondensatorami? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2007, 12:02
|
|
|
wyprzedzenie oczywiscie regulujesz czujnikiem walu i walka rozrzadu - jesli masz zlacze do ustawiania zaplonu, to podlaczasz je wtedy do masy, jesli nie to MUT II/III i odpowiedni program serwisowy
ale zaplon sam sie nie przestawia, wiec jeszcze moze to byc cos z TPS (czujnik polozenia przepustnicy - czy nie jest przestawiony), czasem za mala wydajnosc pompy paliwa a czasem jakas walajaca sie szmata w dolocie... |
|
|
|
 |
marco_kr [Usunięty]
|
Wysłany: 22-05-2007, 21:58
|
|
|
Chciałem sprawdzić prawidłowość ustawienia czujnika TPS. Podłączyłem woltomierz do górnych zacisków i napięcie było zerowe, kręcąc przepustnicą zmieniało się skokowo z zera na 4,5 V. Mierząc napięcie na kolejnych dwóch pinach napięcie wynosiło 4,35V, a obracając przepustnicą zmniejszało się płynnie prawie do 0 V przy max. otwartej przepustnicy.
Na których pinach napięcie powinno wynosić 0,5V? A może w moim modelu (2,0 16V 4G63 SOHC) inaczej reguluje się czujnik TPS? |
|
|
|
 |
korci2006 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2007, 10:11
|
|
|
Witam !!
Jestem nowy na tym forum
Na wstepie pozdrawiam wszystkich mitsumaniakow !!
Prawie taki sam obiaw dotyczy mojego GALANTA jak u marco_kr
auto ras ma swoja moc ras nie,niemoge go rospedzic nawet z gorki do 160
Sprawdzalem w autoryzowanym warksztacie i bylo wszystko OK. jedyna odpowiedzia jaka otszymalem to ze pompa paliwa podaje nierowne cisnienie
Pozdrawiam i prosze o dalsze mozliwe zozwiazania tego problemu |
|
|
|
 |
marco_kr [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2007, 17:01
|
|
|
Problem wciąż nie rozwiązany więc pozwolę sobie jeszcze dorzucić dwa kamyczki do ogródka. Otóż, zauważyłem następujące zjawisko: po resecie komputera auto chodzi znacznie lepiej (wypróbowałem 3 razy) jednak im więcej przejadę od resetu tym jest gorzej z mocą. Wygląda na problem z elektroniką, która odstraja komputer. Na teście komputerowym wyszło, że wszystkie elementy elektroniczne są w porządku, jedynie druga sonda (za katalizatorem) pracowała w dziwnie niskim i węższym zakresie. Czy może ona wpływać na skład mieszanki, a co za tym idzie moc samochodu, czy tylko służy do kontroli katalizatora jak mi powiedział jeden z mechaników.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2007, 13:14
|
|
|
Witam
U mnie jest podobny problem, auto jak jest zimne potrafi delikatnie przerywac i wogole nie ciagnie z dolu, dopiero od 4 tys jest lepiej. Jak sie rozgrzeje jest lepiej ale nadal nie jedzie tak jak powinno. Czasami sie zdarza, ze jedzie dobrze , wtedy to calkiem inny samochod. Zresetowalem kompa, calkowice inny samochod, lecz w miare dalszej jazdy znowu jak by traci l moc. Zmierzylem nap. na aku przy ok 900obr. wynosi 15,2V , przy obr ok 1,5 jest ok 15,6V. Wydaje mi sie ze powinno byc ok 1V mniejsze. Czy przyczyna tego stanu rzeczy jest regulator napiecia ? |
|
|
|
 |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2007, 13:23
|
|
|
Mam podobnie po resecie auto sie lepiej zbiera, a po jakims czasie moc wraca, za jakis czas jest to samo i znowu i tak w kółko |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2007, 15:38
|
|
|
axg napisał/a: | auto jak jest zimne ... dopiero od 4 tys jest lepiej |
To ja sie dziwie, ze wogole jeszcze chodzi, jak go ciagasz powyzej 4tys obr./min na zimnym silniku, sam czasem widze jak chlopaczki rano wsiadaja odpalaja i ruszaja do pracy z piskiem opon. Pozniej jedzie czlowiek za takim i trzeba okna zamykac i maski gazowe zakladac... ehhh |
|
|
|
 |
pa_pi
Mitsumaniak Piotrek

Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 123 Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
|
Wysłany: 06-06-2007, 16:12
|
|
|
A może czujnik położenia wału ?? Kumpel miał podobne objawy w Oplu, przy czym ChekEngie mu sie zapalał wiec, nie wiem do końca ale warto sprawdzić. A napięcie mierzyłeś na rozgrzanym silniku czy zimnym, bo to ma znaczenie jak na zimnym to ok. na rozgrzanym odrobinkę za dużo, ale myślę że nie w tym tkwi problem tylko któryś czujnik daje tyłka a i sprawdź drugą sondę lambda bo to też może być przyczyną i nie zapomni żeby przeprowadzić test nie tylko na wolnych obrotach ale podnieść i zobaczyć czy wtedy nie pada, ja miałem w CC tak że sonda na wolnych pracowała idealnie a po podniesieniu obrotów padała. Może podjedź do leszka mechanika od miśków z krakowa gość jest, numer powinen być gdzieś na forum jak nie dostaniesz napisz na priva to ci wyślę. |
_________________ Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...
Ursus - dziękuję
Mój Galant!
 |
|
|
|
 |
|
|