Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:07
[EA2A/W 2.0] Brak mocy
Autor Wiadomość
marco_kr
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2007, 23:21   [EA2A/W 2.0] Brak mocy

Mam taki problem z moim Galantem.

Silnik po zagrzaniu słabnie. Niby normalnie pracuje, ale auto jest słabe, aż się płakać chce, zero przyjemności z jazdy. Kiedyś było znacznie lepiej. Podpinałem go pod komputer, żadnych błędów, wszystkie odczyty poprawne. Wymieniłem przepływomierz, cewki i kable WN, wyczyściłem przepustnicę i połączenia masowe, sprawdziłem sondę lambda - pracuje w pełnym zakresie, katalizator nie jest zapchany. Rozrząd niedawno zmieniony, dwa razy sprawdzony czy dobrze ustawiony, nowy filtr powietrza, paliwa i świece. Kompresja dziwnie wysoka 13 na każdym cylindrze, ale mierzyłem tylko na ciepłym silniku. Oleju bierze ok. 3/4 działki na bagnecie na 10tys. km, płynu chłodzącego nie ubywa. Jest jeszcze ciekawe zjawisko, słabo dmucha przy dodawaniu gazu z rury wydechowej, myślałem, że to wina kata, ale odcięliśmy u tłumikarza wydech przed katalizatorem i było to samo.

Nie mam już siły do niego, może ktoś z was ma jakiś pomysł co mu dolega.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 14:21   

a sprobuj sprawdzic luzy zaworow
 
 
marco_kr
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 19:18   

Cytat:
a sprobuj sprawdzic luzy zaworow


ale tam są regulatory hydrauliczne
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 20-05-2007, 19:21   

a moze ci sie hamulce zapiekly i trzymaja kola ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 20-05-2007, 20:04   

albo wylot zawalony nagarem, albo zapłon nie ten co trzeba...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 21:20   

A sprawdzales kat wyprzedzenia zaplonu ? Ile Ci pali i w jakich warunkach. Wyciecie kata moze dac odwrotne efekty od spodziewanych, czyli osiagi moga spasc. Ingerencje w ukladzie wydechowym i dolotowym na dobra sprawe powinno sie przeprowadzac z dokladnym wyliczeniem jesli maja cos dac.
 
 
marco_kr
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 22:33   

Cytat:
a moze ci sie hamulce zapiekly i trzymaja kola ??

hamulce odpadają, bo na luzie toczy się dobrze.

Simones napisał/a:
A sprawdzales kat wyprzedzenia zaplonu ?

objaw pasowałby do przestawionego zapłonu, ale nie jestem pewien, czy przy tym silniku można ustawiać zapłon. Nie mam przecież aparatu zapłonowego, tylko jest czujnik położenia wału i resztą steruje komputer, tak mi się przynajmniej wydaje, ale nie znam się na tym na tyle.
Zastanawiałem się czy przypadkiem nie jest to wina komputera. Czy w tych rocznikach '97 zdarzały się problemy z kondensatorami?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-05-2007, 12:02   

wyprzedzenie oczywiscie regulujesz czujnikiem walu i walka rozrzadu - jesli masz zlacze do ustawiania zaplonu, to podlaczasz je wtedy do masy, jesli nie to MUT II/III i odpowiedni program serwisowy

ale zaplon sam sie nie przestawia, wiec jeszcze moze to byc cos z TPS (czujnik polozenia przepustnicy - czy nie jest przestawiony), czasem za mala wydajnosc pompy paliwa a czasem jakas walajaca sie szmata w dolocie...
 
 
marco_kr
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2007, 21:58   

Chciałem sprawdzić prawidłowość ustawienia czujnika TPS. Podłączyłem woltomierz do górnych zacisków i napięcie było zerowe, kręcąc przepustnicą zmieniało się skokowo z zera na 4,5 V. Mierząc napięcie na kolejnych dwóch pinach napięcie wynosiło 4,35V, a obracając przepustnicą zmniejszało się płynnie prawie do 0 V przy max. otwartej przepustnicy.
Na których pinach napięcie powinno wynosić 0,5V? A może w moim modelu (2,0 16V 4G63 SOHC) inaczej reguluje się czujnik TPS?
 
 
korci2006
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2007, 10:11   

Witam !!

Jestem nowy na tym forum
Na wstepie pozdrawiam wszystkich mitsumaniakow !!

Prawie taki sam obiaw dotyczy mojego GALANTA jak u marco_kr
auto ras ma swoja moc ras nie,niemoge go rospedzic nawet z gorki do 160
Sprawdzalem w autoryzowanym warksztacie i bylo wszystko OK. jedyna odpowiedzia jaka otszymalem to ze pompa paliwa podaje nierowne cisnienie

Pozdrawiam i prosze o dalsze mozliwe zozwiazania tego problemu
 
 
marco_kr
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2007, 17:01   

Problem wciąż nie rozwiązany więc pozwolę sobie jeszcze dorzucić dwa kamyczki do ogródka. Otóż, zauważyłem następujące zjawisko: po resecie komputera auto chodzi znacznie lepiej (wypróbowałem 3 razy) jednak im więcej przejadę od resetu tym jest gorzej z mocą. Wygląda na problem z elektroniką, która odstraja komputer. Na teście komputerowym wyszło, że wszystkie elementy elektroniczne są w porządku, jedynie druga sonda (za katalizatorem) pracowała w dziwnie niskim i węższym zakresie. Czy może ona wpływać na skład mieszanki, a co za tym idzie moc samochodu, czy tylko służy do kontroli katalizatora jak mi powiedział jeden z mechaników.

pozdrawiam
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2007, 13:14   

Witam
U mnie jest podobny problem, auto jak jest zimne potrafi delikatnie przerywac i wogole nie ciagnie z dolu, dopiero od 4 tys jest lepiej. Jak sie rozgrzeje jest lepiej ale nadal nie jedzie tak jak powinno. Czasami sie zdarza, ze jedzie dobrze , wtedy to calkiem inny samochod. Zresetowalem kompa, calkowice inny samochod, lecz w miare dalszej jazdy znowu jak by traci l moc. Zmierzylem nap. na aku przy ok 900obr. wynosi 15,2V , przy obr ok 1,5 jest ok 15,6V. Wydaje mi sie ze powinno byc ok 1V mniejsze. Czy przyczyna tego stanu rzeczy jest regulator napiecia ?
 
 
GTO
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2007, 13:23   

Mam podobnie po resecie auto sie lepiej zbiera, a po jakims czasie moc wraca, za jakis czas jest to samo i znowu i tak w kółko
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2007, 15:38   

axg napisał/a:
auto jak jest zimne ... dopiero od 4 tys jest lepiej

To ja sie dziwie, ze wogole jeszcze chodzi, jak go ciagasz powyzej 4tys obr./min na zimnym silniku, sam czasem widze jak chlopaczki rano wsiadaja odpalaja i ruszaja do pracy z piskiem opon. Pozniej jedzie czlowiek za takim i trzeba okna zamykac i maski gazowe zakladac... ehhh :?
 
 
pa_pi 
Mitsumaniak
Piotrek


Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 123
Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
Wysłany: 06-06-2007, 16:12   

A może czujnik położenia wału ?? Kumpel miał podobne objawy w Oplu, przy czym ChekEngie mu sie zapalał wiec, nie wiem do końca ale warto sprawdzić. A napięcie mierzyłeś na rozgrzanym silniku czy zimnym, bo to ma znaczenie jak na zimnym to ok. na rozgrzanym odrobinkę za dużo, ale myślę że nie w tym tkwi problem tylko któryś czujnik daje tyłka a i sprawdź drugą sondę lambda bo to też może być przyczyną i nie zapomni żeby przeprowadzić test nie tylko na wolnych obrotach ale podnieść i zobaczyć czy wtedy nie pada, ja miałem w CC tak że sonda na wolnych pracowała idealnie a po podniesieniu obrotów padała. Może podjedź do leszka mechanika od miśków z krakowa gość jest, numer powinen być gdzieś na forum jak nie dostaniesz napisz na priva to ci wyślę.
_________________
Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...

Ursus - dziękuję :)

Mój Galant!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.