Mega problem - pomocy... |
Autor |
Wiadomość |
Kieva
Nowy Forumowicz
Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19-09-2010, 20:11 Mega problem - pomocy...
|
|
|
Witam
Mam bardzo duży problem z moim 3000G '92 SL. Oto historia...
Posiadam ten samochód od 6lat. Nigdy nie miałem z nim większych problemów aż do niedawna. Gdzieś chyba w maju podczas jazdy usłyszałem dziwny, niepokojący stukot wydobywający się z silnika. Diagnoza mechanika - panewka. Zacząłem rozglądać się za silnikiem po giełdach allegrach i innych (na tym forum również). Ostatecznie niczego nie znalazłem bo wszystko albo rozkradzione albo w opłakanym stanie, a te kompletne z gwarancja niestety nie na moją kieszeń. Postanowiłem zajrzeć więc do swojego. Rozkręciłem i rzeczywiście stukała lekko panewka na jednym korbowodzie. Mechanik stwierdził że to dopiero początkowe stadium więc zalecił tylko wymianę panewek. Założyłem więc nowe panewki główne i korbowodowe, poskładałem i zaczął się problem - auto nie chciało zapalić. Ciągnąłem je, kręciłem rozrusznikiem i nic. Nagle następnego dnia wsiadłem przekręciłem kluczyk i zapaliło jakby nigdy nic. Pracowało cichutko po czym po około dwóch minutach zgasło. Zapaliłem znowu, popracowało troche i znowu zgasło. Powtórzyło sie to kilka razy aż do momentu że już w ogóle nie paliło. Okazuje się że nie ma iskry na świecach. Nie chcąc pakować sie w dodatkowe koszty, zadłużyłem się i kupiłem kompletny silnik (cały osprzęt i skrzynia). Tydzień pracy i był podmieniony. Wsiadam, pale... i nic... Dalej nie ma iskry na świecach...
Nie wiem co się stało, czy to przez to że stało tak długo unieruchomione?
Proszę o pomoc... |
|
|
|
 |
n3000gt
Forumowicz
Auto: 3kgt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 20-09-2010, 09:11
|
|
|
Witam, jak to w takich przypadkach bywa do sprawdzenia na początek kondensatory w ECU potem power transistor i CAS. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 21-09-2010, 12:59
|
|
|
Wykręc ecu i rozkręć - zobacz w jakim stanie są kondensatorki - jak dobierzesz się do puchy będziesz czuł dziwiny zapach ,prawdopodobnie ecu nie wysyła sygnału na wtryski i wtrysk się nie otwiera .Pomoże najszybciej podmiana ecu - mozesz podmienić od SL lub od Sigmy na jednym i drugim zapali - check enginem się nie przejmuj na podmianie .Gdy odpalisz - zrozumiałe . Spisz nr. z ecu i szukaj najlepiej jak będzie z tego roku co trzeba odnośnie modelu . W przeciwnym razie moze zapalać sie lub świecić CE . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Kieva
Nowy Forumowicz
Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: 21-09-2010, 17:00
|
|
|
Ecu sprawdzony - wizualnie ok, żadnych śladów wycieku z kondensatorów. Power transistor i CAS przełożone z innego silnika i dalej nic... Nie ma iskry, nie pali... |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 21-09-2010, 18:46
|
|
|
moze jest jakis immo? |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
Kieva
Nowy Forumowicz
Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23-09-2010, 20:33
|
|
|
immo pozbyłem się już dawno bo sprawiał mi duże problemy. Ale może to dobry kierunek... zauważyłem że podczas uruchamiania zapłonu nie zapala się "check engine". Z tego co pamiętam niegdyś przekręcenie stacyjki do pozycji ON skutkowało zapaleniem sie CE na kilka sekund. Teraz świecą wszystkie inne kontrolki oprócz CE.
Jakby tego było mało to pogrzebałem dzisiaj w kablach pod kierownicą i nagle usłyszałem jakby odgłos z jakiegoś przekaźnika w komorze silnika. Przekręcam zapłon, pali sie CE, odpalam, auto chodzi i CE przestaje świecić. Nagle słyszę jakiś odgłos kolejnego przekaźnika (gdzieś wewnątrz, tak jakby koło pasażera), zapala się CE i auto gaśnie... Przekręcam znowu zapłon i znowu ni ma CE więc auto nie pali. Siedzę, dumam, kręcę stacyjką tam i z powrotem i nic. Ze złości trzasnąłem drzwiami, zamknąłem maskę, pomyślałem że spróbuje jeszcze raz i jakby nigdy nic auto znowu zapaliło... Strach jednak tym gdziekolwiek jechać bo za chwilę może znowu nie palić... |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 25-09-2010, 00:42
|
|
|
Kieva napisał/a: | Ecu sprawdzony - wizualnie ok, żadnych śladów wycieku z kondensatorów. |
Ja bym celował jednak w ECU niech jakiś elektryk to sprawdzi albo podmień ecu...Miałem ten sam numer w moim eclipse - wiem że nie to samo auto (ale "stajnia" ta sama i objawy identyczne) miałem "dokładnie" te same cyrki z autem - po wyjęciu i rozebraniu ECU na oko wszystko elegancko.Szukałem innej usterki też CAS , power tranzystor i ze 100 innych patentów...Koniec końców po podmianie ECU problem ustał i już jakoś 5 miesięcy bez problemu śmigam ... |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 25-09-2010, 21:00
|
|
|
Jezeli uslyszales odglos przekaznika w okolicy pasazera to pewnie przekaznik pompy paliwa,ktory jest na boku tunela na wysokosci galki zmiany biegow odrazu pod panelem maskujacym od strony pasazera.Moze on jest walniety (warto sprawdzic).Odkrec pokrywe bo to tylko jedna srubka i sprawdz go.
Jak jest ok to sprawdz czesc ktora steruje tym przekaznikiem ,czyli ecu.
Masz tu linka gdzie jest,to ten na 3 zdjeciu taki zolty
http://www.stealth316.com/2-ecmremoval.htm |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
Kieva
Nowy Forumowicz
Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26-09-2010, 03:17
|
|
|
przekaźnik jest ok. Wydaje mi się że najpierw samochód gaśnie a potem dopiero słychać ten charakterystyczny "cyk". Wszystko prowadzi więc do ECU... Dzisiaj jadę sobie na próbę na dystansie około 5km i podczas jazdy dwukrotnie, nagle, na prostej samochód zgasł. Postał chwile i znowu jakby nigdy nic zapalił... Na kupno ECU raczej mnie nie stać bo to chyba spore koszty a po wymianie silnika, skrzyni i kilku innych dupereli jestem trochę pod kreska... Da się jakoś ten komputer sprawdzić? ew naprawić? |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 26-09-2010, 11:27
|
|
|
Porządny elektromechanik powinien dać radę sprawdzić to ECU.Co do naprawy to jeżeli tylko wylały kondensatory ( stały temat w większości miśków z tych roczników ) to bez problemu można je wymienić o ile elektrolit nie uszkodził za mocno ścieżek powinno być do zrobienia.Ja bym najpierw podmienił ECU i wszystko było by jasne .Może ECU pasi z jakiegoś innego auta z tym silnikiem może LEGNUM może jakiś mocny GALANT - zawsze będzie taniej niż od 3000gt... |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 26-09-2010, 12:44
|
|
|
ECU od sigmy musi podpasić bo identyczny silnik. |
|
|
|
 |
n3000gt
Forumowicz
Auto: 3kgt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 26-09-2010, 14:32
|
|
|
lombard napisał/a: | .Może ECU pasi z jakiegoś innego auta z tym silnikiem może LEGNUM może jakiś mocny GALANT |
Ani od legnum ani od galanta ECU nie będzie pasował, tak jak krystian napisał sigma albo 3kgt. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 27-09-2010, 17:59
|
|
|
sigma ! tylko sigma 24V bez różnicy czy z kontrolą trakcji czy bez , czy z imulsatorem czy na module "hala" zaskoczy o ile padło ecu
Dodam od siebie że gdy wkładałem silnik od 3000Gt sprawdzałem go własnie na ecu od sigmy ,potem chodził na ecu z sl ,który po kilku tygodniach się rozlał i dalej latam na ecu od sigmy z tym ze silnik jest już długą historią bo wiele się w nim zmieniło....
poszukaj kogoś kto ma SL lub Sigme 24V w okolicy - wymontowanie komputera w sigmie to kilka chwil |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Kieva
Nowy Forumowicz
Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-09-2010, 13:59
|
|
|
No cóż, nie ukrywam że mam spore problemy ze znalezieniem jakiegoś ECU na podmiankę. Może któryś z użytkowników forum posiada takowy? |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 29-09-2010, 20:51
|
|
|
W sumie gdyby był ktoś z okolic wolbromia-olkusza, kto mógłby mi pomóc i udostępnić na test ECU również bym o to prosił ponieważ mój misiek też świruje i podejżewam ECU. |
|
|
|
 |
|