Coś z silnikiem ??? |
Autor |
Wiadomość |
Pii 1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-11-2010, 10:56 Coś z silnikiem ???
|
|
|
Witam panowie mam znowu problem ze swoją strzałą i zanim pojadę do mechanika chciałbym się was poradzić śmigam 24v ostratnio coś się dzieje z silnikiem czasami nie wiadomo dlaczego zaczyna chodzić na czterech garach za chwilę mu przechodzi i jedzie normalnie świece dopiero co zmieniane, kable tez dobre, moduł nowy, wczoraj jak wracałem z trasy zaczeły stukać zawory (o ile dobrze to zdiagnozowałem) stukanie było wyrażne i rosło wraz z dodaniem gazu przejechałem parę kilometrów i mu samo przeszło ale znowu zaczął głupieć raz v4 dławił sie przerywał a za chwilę v6 i wszystko normalnie co to może być ecu? skąd te stukające zawory, które po jakimś czasie przestały stukać ?? Czy rozrząd mógł się przestawić ?? Dodam ze smigam na lpg . |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-11-2010, 11:18
|
|
|
A w momencie kiedy pracował na 4 cylindrach to świecił się check engine?
Pozatym jakiego typu gaz? Potrzebna jest konfiguracja jest bo to pozwala na precyzyjną diagnozę. Może np. wtryski od gazu albo niedbale zlutowane połączenia do wtrysków.
Problemów z ECU nie da się także wykluczyć, mogą to być też zwyczajnie połączenia elektryczne.
Mówiąc krótko - JAKIE informacje TAKA odpowiedź. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-11-2010, 12:47
|
|
|
ja miałem ten problem z dwoma kompami - to jest wylany kondensator prawdopodobnie - taki jest efekt . |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Pii 1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:39
|
|
|
Dzieki za zainteresowanie Vir kontrolka od check to mi sie raz zapala raz gaśnie wtedy się raczej świeciła przeważnie na gazie się świeci instalke mam staga 300 wtryski valtec rewelacji niema ale narazie sie spisywała na wolnych obrotach na gazie głupieje na benzynie już troche mniej ale tez skaczą wiec może najpierw do gazowników podjechać a jak to ten koondensator w ECU to da się to naprawić czy trzeba kompa szukać ? I od czego to stukanie które najpierw się pojawiło a potem znikło? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-11-2010, 22:52
|
|
|
Pii 1980 napisał/a: | Dzieki za zainteresowanie Vir kontrolka od check to mi sie raz zapala raz gaśnie wtedy się raczej świeciła przeważnie na gazie się świeci instalke mam staga 300 wtryski valtec rewelacji niema ale narazie sie spisywała na wolnych obrotach na gazie głupieje na benzynie już troche mniej ale tez skaczą wiec może najpierw do gazowników podjechać a jak to ten koondensator w ECU to da się to naprawić czy trzeba kompa szukać ? I od czego to stukanie które najpierw się pojawiło a potem znikło? |
Przynajmniej wiadomo co i jak. Najpierw spróbuj doprowadzić samochód do porządku na benzynie. Gazem można się zająć później. Po pierwsze to trzeba ustalić przyczynę dlaczego silnik czasem chodzi na 4 cylindry. Można sprawdzić ECU, jest zamontowane na prawo od schowka - trzeba zdjąć plastik nad nogami pasażera i przekaźnik który jest przykręcony na 2 śrubkach. Powyżej jest ECU (wchodzą żółte lub zieolne wtyczki).Wymontuj i rozbierz - jeśli jest coś wylane to będzie widoczne. Nie zaszkodzi odczytanie błędów, jeśli masz staga to na pewno będzie błąd 41, chyba że gazownik dał łaskawie emulator wtrysków. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|