[Cari 1.8 GDI] Wskaźnik temperatury silnika |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-10-2010, 14:33 [Cari 1.8 GDI] Wskaźnik temperatury silnika
|
|
|
Witajcie,
Dzisiaj zaobserwowałem dziwne zachowanie się wskaźnika temperatury silnika. Podczas jazdy potrafi spaść do zera pomimo, że silnik jest rozgrzany. W pewnym momencie nagle potrafi podnieść się do prawidłowego poziomu (troszkę przez połową zakresu).
Co to może być ?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-10-2010, 15:30
|
|
|
Brak kontaktu na czujniku temperatury, wadliwy czujnik temperatury, wadliwy zegar wskazujący |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-10-2010, 17:01
|
|
|
A gdzie ten czujnik jest zlokalizowany ?
To jest czujnik temp. wody ?
Pozdr. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-10-2010, 19:31
|
|
|
Zajrzyj do Manuala Suplement C plik 13.pdf strona 97-98 (czujnik dwupinowy) jest napisane jak go nawet sprawdzić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-10-2010, 04:15
|
|
|
Dziękuję Robercie
Jest tam napisane wytłuszczonym drukiem, aby nie dotykać żywicznej sekcji konektora o co chodzi ?
Pozdr |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-10-2010, 09:55
|
|
|
Paluch jest tłusty i slad po nim zostawiony może wprowadzać w błąd system pomiarowy, gdyż ten czujnik to zwykły termistor, przeciętna cena w sklepie za taki czujniczek to 23zł
P.S. Sprawdź podstawową rzecz, czy jak wypniesz konektor przy nagrzanym silniku, to czy wskazówka opadnie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-10-2010, 21:15
|
|
|
Rozpoznałem źródło problemu. Podobnie jak to ma miejsce w przypadku krancówek i ich zielonego nalotu. Tutaj to zjawisko również występuje.
Na konektorze który wetknięty jest w czujnik gromadzi się nalot przez co przewdzenie momentami zanikało.
Problem rozwiązałem ucinając oryginalny konektor. W jego miejsce zastosowałem zwyczajny konektor:
Na wszystko nałożyłem koszulkę termokurczliwą i gra gitara
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
|