Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] zmienne obroty oraz dziwny odgłos przy skręcani
Autor Wiadomość
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
  Wysłany: 21-06-2010, 11:04   [E34A 1.8TD] zmienne obroty oraz dziwny odgłos przy skręcani

Witam,

Wiem że temat obrotów był wałkowany ale nie potrafiłem znaleźć objawów dokładnie jak u mnie. Więc tak, na zimno, rozruch i obroty wskakują same na jakieś 3tyś (gdy jest cieplej jak teraz niżej na 2tyś, gdy stoi w słońcu do 1tyś). Po jakimś czasie (2 minuty) spadają do 500 obrotów lub niżej, jak już silnik rozgrzany to wskazówka skacze tak w okolicach zera, ale silnik nie gaśnie... probowałem podnięść trochę obroty na 700-800 ale wtedy obroty nie chca spadać po dodaniu gazu (dodajemy gaz na 2-3tys i tak trzyma). Pytanie czy to tylko kwestia regulacji czy jednak symptomy wskazuja na coś innego? (Dodam że wymieniałem jakieś rok temu pompę i symptomy takie zaczely się pojawiać od tego momentu, może mniej intensywniej niż teraz, pompa wymieniona była niby na tą samą ale mechanior który wymiany dokonywał stwierdził że była ciut inna i nie mógł czegoś tam podłączyć...)

Drugi problem to przy skręcaniu (kierwonica skecona prawie do oporu) i przy gazie lekko wciśniętym słyszę stuki tak jakby przeskakiwała zębatka lub coś w tym stylu. Przy skręcie i bez dodawaniu gazu stuków brak.

Byłbym wdzęczny za jakiekolwiek wskazówki.
Jestem laikiem w kwestiach mechniki więc proszę wybaczyć za opis.

pozdrawiam
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-06-2010, 11:42   

Jeśli pompa jest nieodpowiednia to może w tym jest problem. Na początek sprawdź wszystkie podciśnienia bo tym jest sterowane większość komponentów w 1.8 td
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 04-09-2010, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 21-06-2010, 11:56   

sampler napisał/a:
Na poczatek sprawdz wszystkie podcisnienia bo tym jest sterowane wiekszosc komponentow w 1.8 td


dzięki, a jak to sprawdzić?, jest jakaś domowa metoda czy lepiej do mechaniora z tym iść?
jeśli domowa to jest gdzieś opis?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-06-2010, 12:15   

tstark napisał/a:
Drugi problem to przy skręcaniu (kierwonica skecona prawie do oporu) i przy gazie lekko wciśniętym słyszę stuki tak jakby przeskakiwała zębatka lub coś w tym stylu. Przy skręcie i bez dodawaniu gazu stuków brak.
Może początek kończącego się przegubu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-06-2010, 12:44   

opisu nie ma. Po prostu sciagaj po kolei wezyki i sprawdzaj reakcje. Szczegolnie ten przy pompie wtryskowej i egr.

opis jednak jest. Szukaj w dziale downloads silnik 4D6x
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 21-06-2010, 14:36   

robertdg napisał/a:
Może początek kończącego się przegubu
może raczej koniec przegubu :(

[ Dodano: 21-06-2010, 14:43 ]
tstark napisał/a:
na zimno, rozruch i obroty wskakują same na jakieś 3tyś (gdy jest cieplej jak teraz niżej na 2tyś, gdy stoi w słońcu do 1tyś). Po jakimś czasie (2 minuty) spadają do 500 obrotów lub niżej, jak już silnik rozgrzany to wskazówka skacze tak w okolicach zera, ale silnik nie gaśnie... probowałem podnięść trochę obroty na 700-800 ale wtedy obroty nie chca spadać po dodaniu gazu (dodajemy gaz na 2-3tys i tak trzyma


No ja miałem podobny problem chociaż nie w takich skokach. Jednak mi pomogło WD i przesmarowanie elementu który odpowiada za wolne obroty na zimnym silniku. (z tyłu tam gdzie linka gazu steruje silnikiem) Chodziło o to że jedna śrubka - taki malutki wkręcik dociska na "ssanie" a druga ustala odleglość takiej klapki od tej pierwszej śrubki no i jak ona jest żle ustawiona to "naciska na gaz". Nie wiem czy ci to coś pomoże ale mi pomogło, problem z obrotami zniknął.
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 21-06-2010, 15:01   

dzieki za podpowiedzi, z tym przegubem to poważna kwestia, w sensie wymieniac natychmiast, inaczej nie wymienianie grozi jakims konsekwencjami?

co do obrotów, to sprobuje z tym wd40 najpierw...
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 21-06-2010, 15:08   

tstark napisał/a:
dzieki za podpowiedzi, z tym przegubem to poważna kwestia, w sensie wymieniac natychmiast, inaczej nie wymienianie grozi jakims konsekwencjami?

no pomijając konsekwencję coraz bardziej niekomfortowej jazdy to koszty naprawy rosną równolegle z czasem zwłoki... Na razie to tylko przegub a z czasem można zmienić nawet całą półoś. :roll:
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
  Wysłany: 19-07-2010, 08:42   regernaracja tylniego zawieszenia?

Witam, co do metalicznych stuków, faktycznie to był przegub, wymieniony i jest juz wszystko ok. Co do falujących obrotów, trochę mi je podregulowano, wymieniłem filtry i jest prawie ok, generalnie mechanior stwierdził że bardziej się nie da i w sumie warto byłoby sprawdzić wtryski no ale narazie sobie to zostawię bo to grubsza (dla portfela) sprawa pewnie będzie...

niestety doszła jeszcze jedna rzecz, tylnie zawieszenie mi przegniło (facet na przeglądzie zauważył) i w sumie mam nadzieję że regeneracja pomoże, jęsli wogólw możliwa, ktoś się orietnuje może czy robi się coś takiego? http://forum.mitsumaniaki...miles/doubt.gif
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-07-2010, 12:45   

napisz co przegnilo lub daj zdjecia bo akurat w E3 tylne zawieszenie jest pancerne.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 19-07-2010, 17:10   

parę fotek do znalezienia poniżej (lewo i prawo) ale sytuacja w sumie taka sama z obu (niestety nie miałem gdzie na kanał wstawić), to bardziej od progu i nadkola przegniło, pytanie czy jest o co się martwić i należy jak najszybciej do blacharza i czy wogóle możliwe do zrobienia...

link do zdjęć: http://picasaweb.google.com/TGSTARKI/Samochod#

Z góry dzięki
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 19-07-2010, 18:07   

możliwe do zrobienia... należy jak najszybciej do blacharza
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 31-08-2010, 09:24   gdzieś przecieka :(

Witam, no więc zawieszenie zregenerowane, wyglad ladnie. Niestety doeszedl kolejny problem, tak jak wczesniej podwozie podziurawione jak sito przepuszczało wode tak teraz mi sie ona zbiera, czy któs moze wie czy są jakies newralgiczne miejsca na ktore trzeba szczegolnie zwrocic uwage. Ponizej miejsca gdzie sie zbiera woda:

1. Podloga przy przednim siedzieniu pasażera (wycieraczka sucha) - próbowałem już przeczyścic kanały odprowadzające przy szybie ale najwidoczniej gdzies to musi lac z komory silnika/bok drzwi?) Gumy przy drzwiach wydają sie ok, niepopekane...

2. W bagazniku tam gdzie jest wnek dla kola zapasowego, zwrocilem uwage na to ze cos tam ciekolo od lamp i w sumie prowizorycznie zalatalem ale chyba cos gdzies musi przeciekac w innym miesjcu rowniez...

Będę chcial jechac do znajmoego i go szlauchem potraktowac co by namierzyc przecieki, ale dobrze by bylo wiedziec gdzie zwrocic szczegolna uwage

Z góry dzieki za wszelka pomoc..
pozdrawiam
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 31-08-2010, 15:28   

Co chodzi o bagażnik, mogą być dziury w "podłodze" ale ja miałem taki sam problem , uszczelniałem lampy itp. i się okazało że pod uszczelką w miejscu "łączenia" blach (ok.10cm od światła w strone szyby) rdza zrobiła swoje a jak sobie woda schodziła z szyby zamiast odciekać wpadała do bagażnika. A więc moim skromnym zdaniem spróbuj podnieść usczelkę tylnej klapy i sprawdż czy tam nie masz dziury. Ja miałem ponad to jescze wygiętą blachę pod szybą bo chyba ktoś coś dużego ladował ale na to wpadłem po tym co się zamknełem w bagażniku i zobaczyłem w tym miejscu światło :lol: Wiem że trochę dziwna metoda ale zadzialała. (tylko zalecam asystencję drugiej osoby :D ) No i skoro ci robili zawieszenie to może sprawdż okolice amortyzatorów czy może tam coś nie przepuszcza.
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 01-09-2010, 00:51   

tstark napisał/a:
1. Podloga przy przednim siedzieniu pasażera (wycieraczka sucha) - próbowałem już przeczyścic kanały odprowadzające przy szybie ale najwidoczniej gdzies to musi lac z komory silnika/bok drzwi?) Gumy przy drzwiach wydają sie ok, niepopekane...

W zasadzie standard w E3, przerdzewiały wlot powietrza do wentylatora. Ew. jak u mnie, że wlot jest w idealnym stanie, tylko fabryczna masa uszczelniająca się rozszczelniła i tamtędy zacieka. Pewnie mocno parują Ci szyby podczas deszczu, a to z powodu wilgoci w nawiewie, a dalej wiadomo.
tstark napisał/a:
2. W bagazniku tam gdzie jest wnek dla kola zapasowego, zwrocilem uwage na to ze cos tam ciekolo od lamp i w sumie prowizorycznie zalatalem ale chyba cos gdzies musi przeciekac w innym miesjcu rowniez...

Widzę że też chyba standardzik w E3. Sprawdź lampy, szybki boczne (jesli masz hb), rynienkę na której osadzona jest uszczelka (rdzewieje na wylot i pod uszczelką sobie woda zacieka), również i tutaj mogła rozszczelnić się masa uszczelniająca więc przyglądnij się jej dokładnie.
I polecam metodę przedmówcy, czyli zamknięcie się w bagażniku i szukanie jakichś nieszczelności. Najlepiej gdy na dworzu jest ciemno, a druga osoba niech świeci latarką po wszelkich szczelinach, łączeniach, uszczelnieniach itd. Wszystko wyjdzie jak na dłoni.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.