Problem z automatem szarpie |
Autor |
Wiadomość |
jwin5
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Göteborg
|
Wysłany: 07-11-2010, 14:42 Problem z automatem szarpie
|
|
|
Witam.
Od pierwszych wilgotnych dni zaczely sie problemy ze skrzynia automatyczna silnik 1,6.
Objawy:
Przy przelaczeniu na R mocne szarpniecie
Na D takie samo szarpniecie i mruga N tryb awaryjny
Podlaczali do kompa i wyszedl blad 54 elc relsy.
Nie moga okreslic jaki to blad i go wykasowac.
Wczesniej byly juz takie przypadki ale pomagalo odlaczenie akumulatora i bylo ok
Moze mial juz ktos taki problem? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-11-2010, 17:14
|
|
|
jwin5 napisał/a: | wyszedl blad 54 elc relsy. | Control relay system |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jwin5
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Göteborg
|
Wysłany: 07-11-2010, 18:07
|
|
|
Jesli mozna to cos wiecej.
Co z tym zrobic i gdzie ugrysc. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-11-2010, 18:11
|
|
|
w manuale jest rozpisane |
|
|
|
 |
jwin5
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Göteborg
|
Wysłany: 07-11-2010, 18:33
|
|
|
Sory nie moge znalesc.
Mozesz mi link podeslac.
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-11-2010, 19:29
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 07-11-2010, 22:55
|
|
|
Ja się podepnę bo też mam kłopoty od jakiegoś czasu - skrzynia się co jakiś czas ślizga przy przełączaniu z 1 na 2. Miałem już jechać do warsztatu ASB, ale pomyślałem najpierw odłączę akumulator i zresetuje kompy. Problem zniknął, skrzynia ładnie chodziła przez pierwsze 150km (jazda po mieście wyłącznie więc częste zmiany biegów), ale po 150km jak nałapał już jakichś ustawień problem zaczął powracać. Najpierw minimalnie, a teraz przy 200km już jest jak wcześniej. CE ani kontrolka N żadnych błędów nie wymigują. Czy dobrze kombinuję, że to niekoniecznie sama skrzynia może nawalać skoro reset pomaga na jakiś czas? Czy nie ma zmiłuj się i jechać od razu do warsztatu od automatów? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-11-2010, 08:06
|
|
|
Moomin, może samo ECU sterujące szwankuje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-11-2010, 15:01
|
|
|
robertdg napisał/a: | Moomin, może samo ECU sterujące szwankuje |
No właśnie chciałbym to ustalić bo nie wiem czy auto zostawiać u elektronika czy w warsztacie ASB, a na miejscu nie mam ani jednego, ani drugiego. Paskudne jest GDI pod względem diagnozy, ciężko cokolwiek ustalić, ludzi ze sprzętem i wiedzą jak na lekarstwo. Mimo, że auto daje wiele radości z jazdy to drugi raz bym nie kupił - ciągać się po warsztatach odległych o 150km to średnia przyjemność. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 08-11-2010, 15:57
|
|
|
Moomin napisał/a: | Paskudne jest GDI pod względem diagnozy, ciężko cokolwiek ustalić, ludzi ze sprzętem i wiedzą jak na lekarstwo. |
Jaki sprzęt kabel vag kkl za 40zł i program za pare euro. Poza tym w twoim roczniku działa metoda na spinacz .
Dziwne jest to że technologia się rozwija a polski mechanik nie no teraz musi bo vag wprowadził silniki fsi tsi itp. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-11-2010, 19:57
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | Moomin napisał/a: | Paskudne jest GDI pod względem diagnozy, ciężko cokolwiek ustalić, ludzi ze sprzętem i wiedzą jak na lekarstwo. |
Jaki sprzęt kabel vag kkl za 40zł i program za pare euro. Poza tym w twoim roczniku działa metoda na spinacz .
Dziwne jest to że technologia się rozwija a polski mechanik nie no teraz musi bo vag wprowadził silniki fsi tsi itp. |
Ok, ale po pierwsze trzeba umieć z tych wyników wyciągnąć jakieś wnioski, po drugie nie każdy ma chęci i czas samemu coś rzeźbić. Ja na przykład wolałbym auto oddać do warsztatu, dostać diagnozę i wiedzieć co naprawiać, a o to ciężko przy GDI. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|