[E55A 2.0] Piszczenie przy ruszaniu na zimnym. Pasek klinowy |
Autor |
Wiadomość |
ell
Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-10-2010, 19:28 [E55A 2.0] Piszczenie przy ruszaniu na zimnym. Pasek klinowy
|
|
|
Od paru tygodniu jak zaczeło robić się zimno i wilgotno mój misiek cierpi na piszczenie podczas ruszania. Po kilkuset metrach, do 1km piski ustają i póki galant nie ostygnie wszystko jest cichutko. Dowiedziałem się już, że to wina prawdopodobnie paska klinowego? Jaki pasek kupić, konkretnie jaki rozmiar/model? Oraz jakie firmy polecacie? Czy można zmienić to samemu na podwórku, bez jakiejkolwiek wiedzy na ten temat czy potrzebny ktoś bardziej ogarnięty albo np kanał? Szukałem tematów o pasku klinowym do E5xA ale niestety nic nie znalazłem. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-10-2010, 19:39
|
|
|
ell napisał/a: | Jaki pasek kupić, konkretnie jaki rozmiar/model? | Paski najlepiej firm Mitsuboshi lub Bando. Paski są dwa i nie wiadomo, który piszczy, choć na 99% ten napędzający alternator i pompę wody. Długość paska dobiorą Ci w sklepie według katalogu. ell napisał/a: | Czy można zmienić to samemu na podwórku, bez jakiejkolwiek wiedzy na ten temat czy potrzebny ktoś bardziej ogarnięty albo np kanał? | Kanał nie będzie niezbędny, najgorsze dojście będzie do śruby mocującej alternator na dole, ale spokojnie poluzujesz ją również od góry. Jak spojrzysz na to wszystko to będziesz wiedział jak to zrobić. Prosta sprawa. Tylko pozostaje kwestia odpowiedniego naciągu pasków. |
|
|
|
 |
ell
Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-10-2010, 20:12
|
|
|
Hugo napisał/a: | Paski są dwa i nie wiadomo, który piszczy, choć na 99% ten napędzający alternator i pompę wody. Długość paska dobiorą Ci w sklepie według katalogu. |
A który to jest ten od alternatora? Patrząc od przodu to ten z prawej czy lewej? Sklepu właśnie chciałem uniknąć ze względu na wysoką marżę, wolałbym allegro albo jakiś wysyłkowy dlatego pytałem o rozmiar. Na allegro z kolej szukałem już Mitsuboschi ale nie znalazłem, jakiś polecany dystrybutor?
Hugo napisał/a: | Prosta sprawa. Tylko pozostaje kwestia odpowiedniego naciągu pasków. |
Dzięki, jak już będe miał te paski to popatrze jak się do tego zabrać, jak mnie to przerośnie to poprosze kogoś bardziej zorientowanego. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-10-2010, 21:49
|
|
|
ell napisał/a: | A który to jest ten od alternatora? Patrząc od przodu to ten z prawej czy lewej? | Ten od zewnątrz, więc pewnie ten z prawej. Chociaż jeśli nie wiesz jak wygląda alternator i gdzie się znajduje to może zleć wymianę mechanikowi. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 27-10-2010, 10:29
|
|
|
witam. tak jak kolega napisał paski prosta sprawa tylko należy pamiętać że one są szerokie po to aby nie było konieczności mocnego naprężania ich. alternator troche zniesie ale pompa wspomagania padnie a raczej jej jedno łożysko jusz po kilku dniach. ja tak zrobiłem po 3 dniach waliło pod maską jak by się silnik rozsypał na szczęście dopasowałem polskie łożysko "ŁT" i śmiga jasz 4 rok. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-10-2010, 10:54
|
|
|
Hugo napisał/a: | Mitsuboshi lub Bando |
Ten pierwszy jak najbardziej, ale Bando odradzam. Piszczal zaraz poza zalozeniu, naciagalem 2 razy w tygodniu, az skonczyl sie zakres. |
|
|
|
 |
ell
Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-10-2010, 20:44
|
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jak zmienie to napisze w tym wątku co i jak |
|
|
|
 |
bogusz_5752
Nowy Forumowicz jak ta lala:)
Auto: colt GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2010, 21:19
|
|
|
witam wszystkich,
Czy ktos bylby tak dobry i podeslal mi jakiegos linka albo opisal jak samemu naciagnac pasek? bede bardzo wdzieczny:) |
|
|
|
 |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-11-2010, 23:42
|
|
|
przy alternatorze masz taka długą śrubę, luzujesz ją z boku małą śrubka i dokręcasz lub odkręcasz (już nie pamiętam), odpalasz auto i sprawdzasz czy jeszcze piszczy, jak tak to jeszcze przekręcasz. jak przestanie to dokręcasz boczną śrubkę i po zawodach |
_________________ S7  |
|
|
|
 |
|