Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Piszczenie przy ruszaniu na zimnym. Pasek klinowy
Autor Wiadomość
ell 
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-10-2010, 19:28   [E55A 2.0] Piszczenie przy ruszaniu na zimnym. Pasek klinowy

Od paru tygodniu jak zaczeło robić się zimno i wilgotno mój misiek cierpi na piszczenie podczas ruszania. Po kilkuset metrach, do 1km piski ustają i póki galant nie ostygnie wszystko jest cichutko. Dowiedziałem się już, że to wina prawdopodobnie paska klinowego? Jaki pasek kupić, konkretnie jaki rozmiar/model? Oraz jakie firmy polecacie? Czy można zmienić to samemu na podwórku, bez jakiejkolwiek wiedzy na ten temat czy potrzebny ktoś bardziej ogarnięty albo np kanał? Szukałem tematów o pasku klinowym do E5xA ale niestety nic nie znalazłem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-10-2010, 19:39   

ell napisał/a:
Jaki pasek kupić, konkretnie jaki rozmiar/model?
Paski najlepiej firm Mitsuboshi lub Bando. Paski są dwa i nie wiadomo, który piszczy, choć na 99% ten napędzający alternator i pompę wody. Długość paska dobiorą Ci w sklepie według katalogu.
ell napisał/a:
Czy można zmienić to samemu na podwórku, bez jakiejkolwiek wiedzy na ten temat czy potrzebny ktoś bardziej ogarnięty albo np kanał?
Kanał nie będzie niezbędny, najgorsze dojście będzie do śruby mocującej alternator na dole, ale spokojnie poluzujesz ją również od góry. Jak spojrzysz na to wszystko to będziesz wiedział jak to zrobić. Prosta sprawa. Tylko pozostaje kwestia odpowiedniego naciągu pasków.
 
 
ell 
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-10-2010, 20:12   

Hugo napisał/a:
Paski są dwa i nie wiadomo, który piszczy, choć na 99% ten napędzający alternator i pompę wody. Długość paska dobiorą Ci w sklepie według katalogu.

A który to jest ten od alternatora? Patrząc od przodu to ten z prawej czy lewej? Sklepu właśnie chciałem uniknąć ze względu na wysoką marżę, wolałbym allegro albo jakiś wysyłkowy dlatego pytałem o rozmiar. Na allegro z kolej szukałem już Mitsuboschi ale nie znalazłem, jakiś polecany dystrybutor?

Hugo napisał/a:
Prosta sprawa. Tylko pozostaje kwestia odpowiedniego naciągu pasków.

Dzięki, jak już będe miał te paski to popatrze jak się do tego zabrać, jak mnie to przerośnie to poprosze kogoś bardziej zorientowanego.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-10-2010, 21:49   

ell napisał/a:
A który to jest ten od alternatora? Patrząc od przodu to ten z prawej czy lewej?
Ten od zewnątrz, więc pewnie ten z prawej. Chociaż jeśli nie wiesz jak wygląda alternator i gdzie się znajduje to może zleć wymianę mechanikowi.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 27-10-2010, 10:29   

witam. tak jak kolega napisał paski prosta sprawa tylko należy pamiętać że one są szerokie po to aby nie było konieczności mocnego naprężania ich. alternator troche zniesie ale pompa wspomagania padnie a raczej jej jedno łożysko jusz po kilku dniach. ja tak zrobiłem po 3 dniach waliło pod maską jak by się silnik rozsypał na szczęście dopasowałem polskie łożysko "ŁT" i śmiga jasz 4 rok.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-10-2010, 10:54   

Hugo napisał/a:
Mitsuboshi lub Bando


Ten pierwszy jak najbardziej, ale Bando odradzam. Piszczal zaraz poza zalozeniu, naciagalem 2 razy w tygodniu, az skonczyl sie zakres.
 
 
ell 
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-10-2010, 20:44   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jak zmienie to napisze w tym wątku co i jak :)
 
 
bogusz_5752 
Nowy Forumowicz
jak ta lala:)

Auto: colt GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2010, 21:19   

witam wszystkich,
Czy ktos bylby tak dobry i podeslal mi jakiegos linka albo opisal jak samemu naciagnac pasek? bede bardzo wdzieczny:)
 
 
Markus6 
Forumowicz


Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 142
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-11-2010, 23:42   

przy alternatorze masz taka długą śrubę, luzujesz ją z boku małą śrubka i dokręcasz lub odkręcasz (już nie pamiętam), odpalasz auto i sprawdzasz czy jeszcze piszczy, jak tak to jeszcze przekręcasz. jak przestanie to dokręcasz boczną śrubkę i po zawodach
_________________
S7
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.