Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylne nadkole
Autor Wiadomość
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-06-2010, 11:01   Tylne nadkole

Panowie, może ktoś bardziej kumaty (niż ja) wyjaśni mi co to jest. Taka jakby listwa na zewnętrznej krawędzi tylnego nadkola. Wpierw myślałem, że to jest element samego nadkola (plastik), ale to nie wygląda na plastik, tylko na metal, albo gumę. Nie wiem. W każdym razie jest polakierowane i wygląda na coś, co ma chronić przed kamieniami, czy jak... Wiecie może, co to jest?
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22-06-2010, 18:52   Re: Tylne nadkole

marmach napisał/a:
Panowie, może ktoś bardziej kumaty (niż ja) wyjaśni mi co to jest. Taka jakby listwa na zewnętrznej krawędzi tylnego nadkola. Wpierw myślałem, że to jest element samego nadkola (plastik), ale to nie wygląda na plastik, tylko na metal, albo gumę. Nie wiem. W każdym razie jest polakierowane i wygląda na coś, co ma chronić przed kamieniami, czy jak... Wiecie może, co to jest?

Zapodaj zdjęcie, bo ja u siebie czegoś takiego nie znalazłem.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2010, 09:28   

http://www.fotosik.pl/pok...1e622fc753.html
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 23-06-2010, 09:35   

marmach napisał/a:
W każdym razie jest polakierowane i wygląda na coś, co ma chronić przed kamieniami, czy jak...
Przed kamieniami i korozją - pewnie głównie przed korozją :)

Też tak mam - i zapewne wszyscy inni również :)

Pozdrawiam!
 
 
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2010, 10:42   

Ciekaw jestem z czego to jest wykonane... :?:
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 23-06-2010, 12:20   

To coś to uszczelnienie spawu/połączenia, z racji tego, że błotnik tylni składa sie z 2 warstw: tej co widzimy od zewnątrz i tej co widzimy np w kufrze po zdjęciu poszycia/nibytapicerki. W dotyku przypomina gumę, a mi sie wydaje że jest to ten sam specyfik co na połączeniach blach np w kufrze tylko wykonany mechanicznie estetycznie.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2010, 23:34   

Trik napisał/a:
To coś to uszczelnienie spawu/połączenia, z racji tego, że błotnik tylni składa sie z 2 warstw: tej co widzimy od zewnątrz i tej co widzimy np w kufrze po zdjęciu poszycia/nibytapicerki.

Dokładnie tak. Właściciele Galantów EA i innych Mitsu nie mieliby problemów z korozją nadkoli gdyby tak były zabezpieczone.
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-06-2010, 19:48   

tomekrvf, korozja nadkoli w Galancie serii EA, jest głównie spowodowana tym, że przy zawinietym rancie, pomiedzy nadkolem wewnętrznym, a błotnikiem, jako uszczelnienie została zastosowana pewnego rodzaju pianka, która ma strukture jak gąbka, co za tym idzie, trzyma wilgoć. Takie samo rozwiaznie stosowało (nie wiem czy dalej stosuje) Honda i Rover, też do końca nie było to idealne rozwiązanie, ze wględu na to, że to było coś ala uszczelka gumowa, ze stalowym grzebieniem w środku, w miare upływu czasu, od eksploatacji stalowy kołnierz lubił chwycić korozje, szczególnie na początku i końcu listewki ochronnej, listwa podpuchla, zrobiła się nieszczelna, pomiedzy nia a karoserią zatrzymywała się wilgoć, brud, sól drogowa i to także zrobiło swoje.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 06-08-2010, 17:01   

marmach napisał/a:
Taka jakby listwa na zewnętrznej krawędzi tylnego nadkola.

Odkopię temat.
W filmie od ok 1:10 min robocik smyra tym uszczelniaczem Colta
http://www.youtube.com/us.../10/GKUhARImHAg
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2010, 20:27   

robertdg napisał/a:
tomekrvf, korozja nadkoli w Galancie serii EA, jest głównie spowodowana tym, że przy zawinietym rancie, pomiedzy nadkolem wewnętrznym, a błotnikiem, jako uszczelnienie została zastosowana pewnego rodzaju pianka,

Cóż Robert, pozwolę sobie nie zgodzić się. Problem z nadkolami miała także mazda 6 i teraz nowa 6 ma nadkola zrobione tak jak Lancer - krawędź zewnętrznego poszycia jest krótsza na zwinięciu od krawędzi wewnętrznego poszycia dzięki czemu można w 100% uczynić to połączenie szczelnym.
Gdybym robił nadkola w Galu, uciłąbym do zgrzewów zewnętrzne poszycie na zawinięciu nadkola i nałożyłbym masę uszczelniającą jak to jest zrobione w Lancerze.
_________________

 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 01-11-2010, 17:33   

Trik napisał/a:

Odkopię temat.
W filmie od ok 1:10 min robocik smyra tym uszczelniaczem Colta
http://www.youtube.com/us.../10/GKUhARImHAg

A od 2:40 wyjaśnia się tajemnica lakieru lancera (to znaczy tu - colta w Holandii, ale przecież nie ma podstaw by sadzić, że żółte sprytne roboty w kraju kwitnącej wiśni postępują inaczej). W ramach ekono-ekologii oszczędzają na farbie - 42% na samochodzie, czyli kilo na pojeździe.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.