 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ1A 1.3] moja głupota |
Autor |
Wiadomość |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-11-2010, 22:39 [CJ1A 1.3] moja głupota
|
|
|
Witam wszystkich, przez moją głupotę i chęć polepszenia, znowu coś zepsułem w moim cj0. opiszę całą sytuacje abyście mogli mi pomóc. A wiec tak, wymieniłem olej i filtr paliwa (co10tyś) do silnika dolałem ceramizera, nie wiem czy o tym ktoś coś słyszał ale ogólnie poprawia kompresje i takie tam głupoty. po przejechaniu ok 1500km, producent ceramizera zaleca ustawienie zaworów a więc wczoraj z kolegą się za to zabraliśmy (ogólnie z tego co czytałem na forum co wymianę oleju powinno się to zrobić) i wszystko zrobiliśmy poprawnie, na gorącym silniku. następnie skręciłem pokrywę i chcąc sprawdzić czy wszystko ok ja odpalam silnik a tu obrotomierz mi się zamkną tzn 8tyś więc go szybko zgasiłem, kumpel mi nagle pokazuje że nie założyliśmy jednego kabla od świecy więc go założyłem i auto już nie odpaliło. przyjechał mechanik wszystko co możliwe posprawdzał i zgłupiał bo nic nie dało się zrobić. wzięliśmy na hol mojego misia i odpalił ale przerywał i cały czas gasł. Dzisiaj (rano nie odpalił wiec holujemy znowu i odpala) z tym samym mechanikiem walczyliśmy co i jak (ustawiliśmy jeszcze raz zawory które były dobrze) i nic to nie zmieniło, wtryski podają paliwo, prąd wszędzie dochodzi, iskra na świecach jest, postanowiliśmy przestawić aparat praktycznie na max w prawo auto odpaliło ale nie pracuje równo, gaśnie i nie jest tak jak przedtem, ślinik chodzi normalnie i w pewnych momentach tak się 3-4 razy zadusi a jak w tym momencie wciskam gaz to auto gaśnie, moje pytanie: co się dzieje? co mam sprawdzić jeszcze, ewentualnie co mogło paść? czy rozrząd mógł sam się przestawić?? jak powinien być ustawiony zapłon? błagam pomóżcie!!! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-11-2010, 07:34
|
|
|
Może napiszesz w jaki sposób dokonywałes zmiany połozenia wałka rozrządu podczas regulacji zaworów. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-11-2010, 09:03 [CJ1A 1.3] moja głupota
|
|
|
kolejność była taka jak napisałeś w innym temacie:
--> na 1 cylindrze - kiedy mijają się zawory na 4tym cylindrze
--> na 4tym cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 1 cylindrze
--> na 3 cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 2gim cylindrze
--> na 2gim cylindrze - kiedy mijaja sie zawoty na 3cim cylindrze
robił to mechanik także myślę że zrobił to prawidłowo. może jakieś inne propozycje?? błagam pomóżcie!!! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2010, 09:10
|
|
|
zerknij na moją WWW - tam jest opis regulacji zaworów
to nie Polonez - tu nie trzeba regulować na mijankę - fakt, da się, ale po co, skoro producent podaje inną metodę |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2010, 09:38
|
|
|
Co do zapłonu. Było wielokrotnie na forum ale pewnie nie masz nerwów szukać.
5 stopni przed GMP. Podczas ustawiania zapłonu należy zmasować odpowiednie złącze. W Twoim aucie (96r) takie złącze powinno być - na scianie grodziowej, wystające z brązową zatyczką - zatyczkę sciągnąć, wepchać jakiś kabelek a drugi koniec do minusa na aku. Powinien zapilić się check engine. Wtedy możesz ustawić zapłon.
Więcej szczegółów oraz zdjęcia oczywiście na stronie Krzyżaka.
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html
Sprawdź jeszcze czy na pewno nie pomyliliście kolejności kabli zapłonowych jak je wypinaliście - może dlatego nie odpala. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-11-2010, 10:06
|
|
|
Mi się rozchodzi o to w jaki sposób było zmieniane położenie wałka rozrządu, na rozrusznik, na pych, krecenie kołem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-11-2010, 12:29 [CJ1A 1.3] moja głupota
|
|
|
za pierwszym razem z kolegą ustawialiśmy za pomocą znacznika na obudowie rozrządu (T) kręciliśmy kołem, a później również kręciliśmy kołem ale ustawialiśmy na mijankę tak jak krzyżak napisał ale było tak samo bo za drugim razem nic nie zmienialiśmy może jeden zaworek był za ciasno i jeden za luźno, ale to powinno klepać a nie mieć problemy z odpaleniem. Dlatego czekam na jakieś inne propozycję, proszę was bardzo piszcie co mam sprawdzić bo już drugi dzień a jestem cały czas w punkcie wyjścia. Dziękuje za zainteresowanie.
[ Dodano: 24-11-2010, 17:15 ]
no i jak chłopaki macie jeszcze jakieś pomysły?? bo jutro widzę się z mechanikiem i chciałbym mieć już to z głowy... bardzo proszę o pomoc będę wdzięczny. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-11-2010, 20:53
|
|
|
Ogólnie ceramizery to kupa... uzywa sie je jak silnik jest zajechany i na czas sprzedaży. Potem jest jeszcze gorzej jak przed uzyciem... Olej wymieniłeś z filtrem oleju, bo napisales o paliwa? A objawy masz typowe dla złego zapłonu lub przeskoku w rozrzadzie (o ile zawory masz na 100% dobrze wyregulowane [jak sa za małe luzy to nie bedzie klepać bo sie nie domkną nawet]) JAK NA MÓJ GUST TO MASZ ZAMIENIONE FAJKI OD ŚWIEC |
|
|
|
 |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-11-2010, 21:08 [CJ1A 1.3] moja głupota
|
|
|
jutro jestem umówiony z mechanikiem i wszystko sprawdzę jeszcze raz i napisze co i jak. dziękuje wszystkim za zaangażowanie.
[ Dodano: 26-11-2010, 19:56 ]
Rozrząd ustawiony bardzo dobrze, fajki od świec też w porządku, zawory są dobrze ustawione bo mechanik powiedział że jak zawory były by źle to auto w ogóle by nie odpalało albo by klepało a odpala jak jest na max w prawo aparat zapłonowy. Teraz moje pytanie czy cewka albo moduł mogły się zepsuć?? jeszcze jest jakiś czujnik halla w tym aparacie ale nie wiem... jakieś propozycje??
[ Dodano: 27-11-2010, 14:34 ]
Chłopaki dzisiaj naprawiłem moją usterkę, nikt nie zgadnie co to było... nasz kochany APARAT ZAPŁONOWY. Dzisiaj przyjechał znajomy który ma takiego samego colcika i podmieniliśmy aparaty i autko jak nówka, co dokładnie w nim poszło to jeszcze nie wiem ale jutro mam wycieczkę do Torunia bo tam gość zajmuje się takimi rzeczami. Dlatego dziękuję bardzo wszystkim za zaangażowanie i pomysły. Pozdrawiam i fajnie że to forum tak szybko działa. |
|
|
|
 |
|
|