 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E3x 88-92] Różne rodzaje nagrzewnic? |
Autor |
Wiadomość |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 24-03-2009, 21:18 [E3x 88-92] Różne rodzaje nagrzewnic?
|
|
|
Chciałbym się Was poradzić o jedną rzecz, może ktoś będzie znał odpowiedź. A więc:
W jakich Galantach montowano grubsze nagrzewnice?
W moim Galu padła nagrzewnica, więc zakupiłem "nową" na szrocie celem wymiany. Moja nagrzewnica ma ok. 3-4cm grubości, a zakupiona miała 5-6cm. Niestety tamta również okazała się nieszczelna, ale po tym, co zdążyła pogrzać przez 15 minut pracy silnika, stwierdzam, że ja chcę taką mieć, różnica w ogrzewaniu dosyć duża, a na pewno zauważalna.
Wymyśliłem sobie teorię, że grubsze nagrzewnice montowano w dieslach ze względu na ich słabsze nagrzewanie się. Ale czy ktoś może potwierdzić tą teorię? Póki co wysłałem maila do gościa sprzedającego Galanta z klekotem na części, zobaczymy co mi odpisze...
A może po prostu były jakieś wybrane wersje Galantów, w których montowano grubsze nagrzewnice? Ew. montowano je do/od któregoś rocznika?
Jeśli ktoś coś wie lub podejrzewa, proszę o wypowiedzenie się w tym temacie |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 25-03-2009, 17:33
|
|
|
nie jestem pewien, ale to mogło nastać wraz z liftem nadwozia... robili pare udogodnień więc mogli i tam wsadzić łapki... czyli jedne są do 90 a drugie po 90... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:29
|
|
|
Ciekawa teoria. Tylko czy prawdziwa? Mam model z 1992r. i nagrzewnica jest cienka. Zmieniliby ją podczas liftu na mniejszą? Trochę dziwna strategia... |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 26-03-2009, 09:51
|
|
|
to tylko moje takie "wolne" myślenie |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 15-04-2009, 22:04
|
|
|
Jeszcze raz przemyślałem temat.... wiesz, że możesz mieć rację? Tylko na odwrót - do 90 montowali większe nagrzewnice, potem mniejsze. Po co? Nie mam pojęcia. Ale znam jednego Gala z 88 roku, który grzeje naprawdę porządnie w porównaniu z moim... Trzeba to sprawdzić, niestety na allegro ludzie mi nie odpisują na maile, i nadal nie wiem, jak z tą nagrzewnicą w dieslu... |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-04-2009, 23:33
|
|
|
1. Rozebrałem diesla na części pierwsze jeszcze nie wyjąłem nagrzewnicy, ale to prawdopodobnie ta duża wersja.
2. Ja jak zmieniłem chłodnicę na grubszą to o wiele lepiej mi ogrzewanie działa. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 14-02-2011, 22:26
|
|
|
W ramach ciekawostki mogę dopisać do tego tematu, już wiedząc na 100% - grubsze nagrzewnice występowały we wszystkich dieslach, w benzynach były cieńsze wersje.
Do tego niedawno odkryłem że montowano również 2 różne rodzaje wentylatorów:
Tutaj wydaje mi się że nie ma znaczenia diesel czy benzyna, a rocznik, przed liftem w '90 montowali ten po lewej (z metalowej obudowie, identyczny jak w E1x), a po lifcie ten z prawej, w plastikowej obudowie (wydaje mi się że takie same są w Galantach E5). I jeszcze coś - wentylatory te nie są zamienne, "metalowy" jest nieznacznie większy od "plastikowego" i nie pasuje do jego obudowy.
Tyle |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
|
|